13/08/2012, Saat: 16:32
Ted’s Grooming Room adıyla marka haline gelen ve müşterilere Türk ürünleri sunulan berber dükkânlarının 4’üncüsü gelecek ay Soho’da açılacak.
16 yıl önce İngiltere’nin başkenti Londra’nın Holborn semtinde Kuzey Kıbrıslı Mustafa İsmail
tarafından kurulan ve 2008’de ünlü İngiliz giyim markası Ted Baker’ın çatısı altında hizmet vermeye başlayan Ted’s Grooming Room markalı ‘Türk usulü’ berber dükkânı, gelecek ay Soho’da dördüncü
dükkânını açıyor.
Ted’s Grooming Room markasıyla “Türk usulü” berberlik yaptıklarını belirten Genel Koordinatör Mehmet Yaprak, “Ted Baker yöneticileri yaptığımız işi görüp kendi mağazaları içerisine bir berber
dükkânı açmak istediler. Markanın The Bank’te bulunan mağazasına 2008 yılında Ted’s Grooming Room markasıyla bir berber açıldı. Holborn, St. Pauls ve Mayfair’den sonra gelecek ay yeni dükkânımızı Soho’da açacağız” diye konuştu.
Dükkânların bir tanesinin adı da Ottoman Lounge (Osmanlı Salonu) olarak faaliyet gösteriyor.
Her dükkânda müşterilere kahve, çikolata, lokum gibi Türk ürünleri sunuluyor. Dükkandaki
kütüphanelerde Türkiye’yi anlatan yayınların yanı sıra Atatürk’ün yaşamı hakkında kitaplar da bulunuyor.
Marka logosunda Usturalı Yeniçeri ve Makaslı Sir var
Londra’da Oxford ile Piccadilly bölgeleri arasında kalan ve eğlence yaşamıyla öne çıkan ünlü Soho semtinde Ted’s Grooming Room markasıyla dördüncü dükkânını açacak markanın logosunda Türkiye ve Birleşik Krallık’ın olduğu haritanın önünde elinde ustura tutan bir Yeniçeri ile makas tutan bir Londra beyefendisi bulunuyor. İngiltere merkezli lüks giyim markası olarak bilinen Ted Baker’ın dünyanın birçok yerine dağılmış 275 mağazası var. Yıllık 1 milyar liraya yakın cirosu bulunan şirketin hisseleri Londra Borsası’nda işlem görüyor.
Sadece randevuyla çalışılan her bir dükkânda günlük 80 ile 100 müşteri ağırlanırken, fiyatlar 10 ile 125 sterlin (375 TL) arasında değişiyor.
Alıntıdır.
Basında geleneksel tıraş haberleri yaygınlaştıkça yaygınlaşıyor. Sıra hangi basın yayın organında acaba