Arkadaşlar Xcity yi su anki 11bin liralık fiyatıyla tavsiye ederim sorunsuz makinadır. Su anda piyasada zaten yamaha fiyat/performans oranı en iyi markadır. Eskiden Honda öyleydi ama simdi Hondanın fiyatlar bana yüksek geliyor F/P bakımından.
Burgman sormuşsunuz. 400 ve 650 lik arasında çok farklar var. 400 varyator sistemi kullanan tek silindirli bir makineyken, 650 lik cift silindirli ve araba gibi sansımanı olan entresan bir alettir.
400Burgman
Gordugum tek eksikligi biraz yere yakın olusu. Benim gibi iri, kilolu abiler oturunca yere sıfır gidiyordunuz düzeltmediler ise yeni modellerinde. Uzun donem kullanmıslıgım yok. Arkadasların motorlarını bir iki kere denedim.
650 Burgman
Artıları:
Arkadaslar scooter dunyası konfor ve rahatlık olarak inanın Burgman ve digerleri diye ayrılır. BMW GS gurubu ile yunanistana giden Burgman lı tanıdıklar vardı. Gs ler yolda yorulup mola verirken, Burgman sahipleri lay lay lom seklinde rahat yolculuk yapıyorlarmıs.
Bagaj hacmi, artcı konforu dedigim gibi sürücü konforu üst düzey. Acılıp kapanan aynaların gorus alanı bir motordan beklenmeyecek kadar iyi. Suspansiyon vs cok rahat ve turkiye gibi bozuk yola sahip ulkeler için yumuşaklığı harika. Hız bir scooter a gore en ust seviyede. Ben fren sistemini yurt dısından yarıs tipi setle degistirmistim ama normal halide cok iyiydi.Frenler, gaz vs. hersey super.
Eksileri:
Boyutu kapalı garajda hele cantası varsa bir arabalık yer isgal eder. Ben zaten ustune araba ortusu ortuyordum. İstanbul gibi trafigi felc durumda olan yerlerde yolculuk icin genişligi, cıkık aynalarından dolayı imkansıza yakın. Scooter ın trafik icindeki olması gereken kıvraklıgı yok. Sıkısık Trafikte aynaları kapatabilirsiniz ama cok sacma ve tehlikeli oluyor o sekil ilerlemek.
Geldik benim bu motoru satmamın nedenine. Aletin gazı sanki ON/OFF tusu. Diger tüm scooterlar gazı kapattıgınızda bostaymıs gibi akar gider. O yuzden ara ara gaz veririz cogunlukla trafikte. Burgman da sanzımanın ve buyuk hacmin etkisiyle vitesli motor gibi inanılmaz bir motor freni etkisi var. Yokus asagı gitseniz bile, hep gazda olacaksınız. Gazı kapattıgınız anda kafanız ön camdan cıkar. Bir sure sonra bu durum hem benzin tuketimini, hemde motor surus zevkini olumsuz etkiliyor en azından benim icin. Her daim viteste olan motor, hic bosa alamadıgımız motor benim kullanım tarzıma ters dustu.
Umarım azda olsa bir fikir verebilmisimdir. Altta zamanında cokda aksesuar yaptıgım Burgmanım. Zaman ne kadar da cabuk geciyor. Resimleri cektigim vakit dun gibi aklımda.
Saygılar dostlar