Bisikletler
#1
Bisiklet Severler'in yazılarını ve fotoğraflarını bekliyoruz.

Bir öğlen Çay'ı keyfi sırasında, ilk paylaşımı ben yapayım:

Kendimi bildim bileli Bisikletlere çok düşkünüm. Sadece kendi gücünüzü kullanarak bir yerlere gitmesi (sadece rüzgarın yardımıyla Yelken'le yol yapmayı da seviyorum), açık havadaki o özgürlük , şehrin arabanın hızında, yürüyüşün yavaşlığında göremediğiniz detaylarını görebilmek, bir orman yolunda, bir nehrin kıyısında ilerlerken doğayı hissetmek....çok güzel.

Çok farklı coğrafyalarda bisiklet kullandım, uzun yollar yaptım ama İstanbul belki de en tehlikeli yer bisiklet kullanmak için...kötü deneyimler yaşadım, yaşanıyor ama yine de benim gibi bisiklet ve İstanbul düşkünleri için İstanbul'u bisikletle gezmesi çok ayrı bir keyif.

Bir süre önce bisikletimi değiştirmiştim. Yeni bisikletim ilk elime ulaştığında ona uzun bir İstanbul turu yaptırdım, bir çok yere götürdüm ki, sonraki gezilerde yolunu rahatça bulsun

Ta lise yıllarından bu yana yapmayı en sevdiğim bisiklet turumu yeniden yaptım böylece (uzaklardayken en özlediğim şeylerden biri de buydu bu şehire dair.)

Bir Pazar sabahı çok erkenden evden çıkıp, Anadolu yakası sahil yolu, Suadiye, Fenerbahçe, Kalamış, Kadıköy iskele arası keyifli bir sürüş, sonrasında İstanbul'u en güzel hissettiğiniz mekanlardan olan vapurla bir yolculuk sonrası , Beşiktaş'tan Sarıyer, kahvaltı, dönüşte İstanbul Modern'in Kafe terasında Nefis Tarihi yarımada manzarasına karşı keyifli bir mola, sonra Karaköy'ü detaylıca gezmek, sonra Tarihi Yarımada'nın güzellikleri arasında molalarla ilerlemek.

Tabi bolca Çay içip, kitap okudum o molalarda da.

Gece geç vakit eve döndüğümde, bu şehrin her türlü tahribatımıza rağmen hala ne kadar güzel olduğunu düşündüm...Bisiklete binmek kesinlikle modumuzu ve hissiyatımızı da iyileştiriyor


Yeni bisikletime İstanbul'u gezdirdiğim o turda cep telefonuyla çektiğim kimi fotoları aşağıya ekledim:

7517af47eb392d19bd664e574856377a.jpg

dcf6fb8e8d3c342e828008e45cbda6f0.jpg

4aaa749154c725dc6072c42bd8159e7d.jpg


85e5e79f31e1e12ed7541b72ee2f92c0.jpg

b94e0d96d8c3232c999e0759c76de85f.jpg

ff30d4b0892b9156fdda9beb53185339.jpg

7460f701dd0682f2c6e0ba21db80988d.jpg

72da8819e90c23ea736f234eb1905b8c.jpg

42fa857cf51b4b3a9ba8fb7a3bb7251d.jpg

269b81888f14c2ea900b1a2dd409e28c.jpg

8c1141463240dc9b8f986c6a0fb6dc2f.jpg

e5ea3fed187be0144d5c53951aa206f6.jpg



3e382c95c2811099cc4caae45e584caf.jpg


Sent from my iPad using Tapatalk
Cevapla
#2
Bu başlık iyi oldu, belki motive olur, biraz hareket ederiz Smile

Geçen sene Temmuz, Kadıköy-Pendik hattında bir nokta:


16a2u6p.jpg
MWF'nin koyunu, sonra çıkar oyunu...
Cevapla
#3
Samnauta
Bisikletin kaç kg?
Cevapla
#4
(10/05/2017, Saat: 15:50)informatiker Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Samnauta
Bisikletin kaç kg?


Bilmiyorum ki, hep o beni taşıdı, ben onu hiç taşımadım

Hem şehirde hem doğada sürebilmek için uygun bu Hybrid bisikletler, yol bisikletlerinden daha ağırlar ama bir sorun olmuyor.


Sent from my iPad using Tapatalk
Cevapla
#5
Ne kadar hafif o kdar kullanımı rahat oluyormuş. O yüzden sordum. Benim bisiklet leş gibi 16 kg.
Cevapla
#6
Yo hayır doğru bir yargı değil o. Bisikletin yerine getireceği fonksiyona göre değişebilir. Çok uzun seyahatler yapılacak bir Touring bisikleti (tabi full carbon gibi aşırı maliyetli bir yapısı yoksa) yollara, yıllara meydan okuyan, ağır ama ideal bisiklet kabul edilebilir. Çok farklı bisikletler kullandım, benim için ağırlıkları bir sorun oluşturmadı. Tabi profesyonel yarış tarzına kayıldığında hikaye değişir.


Sent from my iPad using Tapatalk
Cevapla
#7
(10/05/2017, Saat: 16:23)SumNauta Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Yo hayır doğru bir yargı değil o. Bisikletin yerine getireceği fonksiyona göre değişebilir. Çok uzun seyahatler yapılacak bir Touring bisikleti (tabi full carbon gibi aşırı maliyetli bir yapısı yoksa) yollara, yıllara meydan okuyan, ağır ama ideal bisiklet kabul edilebilir. Çok farklı bisikletler kullandım, benim için ağırlıkları bir sorun oluşturmadı. Tabi profesyonel yarış tarzına kayıldığında hikaye değişir.


Sent from my iPad using Tapatalk

Kesinlikle katılıyorum. Bisiklet forumunda yıllardır tartışılan bir konudur bu. Bisikleti hafifletmek bir yere kadar iyi ama amacının dışına çıkmamak lazım. Bu işi ( hafif bisiklet) takıntı yapıp 1 kg hafifletmek için binlerce lira harcayıp sonra da vitrine koyan tartı sporcularından olmamak lazım.
MWF'nin koyunu, sonra çıkar oyunu...
Cevapla
#8
Selamlar,

@SumNauta, bu başlığı açtığınız için teşekkür eder, bol pedallı günler dilerim.

Ben de sizler gibi bisiklet tutkunuyum. Bu sevda 2014 yılında başladı. Serüvene Dahon Vitesse D8 katlanır bisiklet ile başladım. Çok severek kullandım. Dahon'u Fenerbahçe - Maltepe sahil yolunda kullandım. Bu bisikletle İstanbul trafiğine hiç çıkmadım ve çıkmayı da düşünmüyorum.

Daha sonraki yıllarda http://www.bisikletforum.com da bisikletle tur yapan arkadaşların yazılarından etkilenerek, tur yapmaya daha elverişli bir bisiklet daha aldım. Sedona 410. Her ne kadar katlanır bisiklet ile uzun tur yapanlar var. Her iki bisikletin yeri bambaşka. Şimdi iki bisikletimle pedallamaya devam ediyorum.


My_Dahon01.jpg
Dahon Vitesse D8

My_Dahon02.jpg
Dahon Vitesse D8

Sedona410_20151115_01.jpg
Sedona 410

Sedona410_20151115_04.jpg
Sedona 410

Sedona410_20151115_05.jpg
Sedona 410

SileGezisi.jpg
Sedona 410 - Şile turundan
Cevapla
#9
Vallahi arkadaşlar 12 kg.lık bir bisiklet sürmek ile 16 kg.lık bir bisikleti sürmek arasında dağlar kadar fark var. İster şehir içi ister uzun yol.
Cevapla
#10
İki hafta önce pazar günü Rumeli Feneri gezisinde Kavaklarda çay molası sırasında.
Bisiklet: Cube Curve custom.
Keyif: Anlatılmaz yaşanır
504b8c850fedd294e97b4aca39303aed.jpg
Cevapla


Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: