Motosikletler
(30/08/2017, Saat: 02:45)dikdik_s Adlı Kullanıcıdan Alıntı: İyi aksamlar dostlar.
Aklıma geldi bir video seyrederken, motor kullananların cogu bilir ama almayı dusunenler veya araba kullananlara motorculara karsı empati yapabilmeleri icin birkac sey paylasmak istedim.

Motor isi, arabadan cok farklı bir istir. O yuzden egitimi hep on plana cıkarıyoruz. Zira araba kazalarının cogu anlık dikkatsizlik, dalgınlık vs gibi hatalardan olurken, motorda bazen goz gore gore, bombos yolda adam gitti direge vurdu veya ucurumdan uctu seklinde olabilir.
Otomobilde normal surat ve yol durumunda, direksiyonu nereye cevirirseniz arac oraya doner, frene basarsınız durur. Motorda isler her daim o sekil olmuyor. Orneklerle acıklamaya calısıcam.

Arac suruculerine onerim, 4 yol agzında karsıdan gelen motorcu yol verir nasılsa diye dusunmeyin, acemi bir motorcu bakıs acısının sizin ustunuze kilitlenmesiyle direk ustunuze gelebilir, veya ani frenle size veya kendine zarar verebilir. Unutmayın motorcunun alacagı darbe herzaman arac icindeki sizden cok daha kuvvetli olacaktır.

1) Bakıs acısı, hedefe kitlenme
Motorda bakıs acısı denen birsey vardır ve motorda nereye bakarsan oraya gidersin.
4 seritli yol dusunun, 200 metre uzaktada yolun 1seridinde odun parcası hayal edin, motorcu 80km hızla sakin sakin giderken odun parcasını gorur o bombos yolda, bakısı ona kitlendigi icin, motoru baska yere ceviremez dumduz 4 serit yolda gider o odun parcasının ustunden gecip havalanır.
Basına gelmeyince tecrube etmeyince inanmazsın. Olurmu oyle sey kacarım dersin dimi. Valla dumduz gidiyorsun.
Virajda ne guzel donerken, kosede calıya gozun takılır, calıya dogru acılır ucurumdan ucarsın.
Binlerce ornek videosu vardır, ama goz takılan yerler isaretlendigi icin bu videoyu buldum.
https://www.youtube.com/watch?v=ewDS5ROrLcE
Sabit bir yere kitlenmeden, hep ileriye, yakınındaki seyleri cevresel bakısla (peripheral bakıs) kontrol etmek ve yolun ileririsine gitmek istedigin yere bakmaktır onemli olan.

2)Kontra teknigi (direksiyonu nereye cevirirsen ters yonune yatar)
Belli bir sürattan sonra, motoru yonlendirme kontra teknigi ile mumkun oluyor. Arabadan sonra ne kadar ters ve sacma geliyor degilmi. Aslında farkında olmadan hepimiz yasadık ogrendik, ne zaman;  bisiklet kullanmayı ogrenirken, hani birileri seni arkandan tutuyordu, sen yalpalıyarak bir sag bir sola dengeni kurmaya calısıyordun o bisiklette, hatırladın. Sen farkında olmasan da vucudun o kontra teknigini ogrenmeye calısıyordu. Ellerini gidonda dusun, avuc icinle sag tarafı azıcık ileri itersen, bisiklet veya motor hemen saga yatar (aslında gidon sola donuyor farketmezsin) Bu olay lastik yuvarlanma cap degisikliginden oluyor eger merak eden varsa ama cok detayına girmeyeyim. Egitim almadan binersen motora ilk gun sorun cıkmaz, 2ci gun sorun cıkmaz, 3 vakte kadar diyim karsına anlık bisey cıkar donduremezsin o motoru ne kadar kıvranırsan kıvran, eger kontra nedir egitimini almadıysan, mantıgını anlamadıysan.
https://www.youtube.com/watch?v=GKbmBYKu6ow

Otomobil ile motorun ne kadar farklı oldugunu ufak orneklerle umarım birazcık olsun anlatabilmisimdir. Zaten otomobillerin domine ettigi bir trafikte, tek farınla, incecik kornasınla kendini fark ettirmeye calısan motorcunun aynı zamanda dusunmesi ve yapması gerektigi teknik ve mekanik  bir suru konusu vardır. Diger arac suruculerinin empati yapması ve ileride kullanmayı isteyen arkadaslara egitimin onemini vurgulamak istedim.

Konu ornek cozumleri icin ilgilenenlere rahmetli Barkının videolarını paylasmak isterim.
https://www.youtube.com/watch?v=q4bY2pONqzg
https://www.youtube.com/watch?v=sE7VdAdGprg

Saygılar.

Bir motosiklet sürücüsü olarak tebrik ederim.
WWW
Cevapla
(10/06/2017, Saat: 06:25)ahraz Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Abiler,üstadlar benim şöyle bir sorum olsun:

A.İş yaşamında illa araba kullanmak şart mı?Ben motor seviyorum,işe onunla geleceğim desem absürt mü kaçar?

B.Şehir içi ( kastım büyükşehirler,İstanbul,İzmir vb. ) motor kullanımı trafik anlamında daha pratik.Peki motorculara karşı hususi bir kin,nefretle karşılaşan var mı?

C.Eşinizi nasıl ikna ediyorsunuz? Artçı olursun kız mı diyorsunuz,söz bak çok dikkatli olucam mı diyorsunuz?Ne diyorsunuz abiler? Nuh diyor,peygamber demeyeni var çünkü.Bundan sebep eşe rağmen olur mu motor işi?

Selamlar,saygılar.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Bende tecrübelerimi paylaşmak isterim.

A: Evet işe gidip gelmek için motosiklet her yönüyle çok iyi bir alternatif. Ancak maalesef ülkemizde motosiklet sürücüleride dahil olmak üzere hiç bir araç sürücüsü çoğunlukla bilinçli değil. Her gün motosikletle işe gidip gelmek özellikle büyükşehirlerde tehlikeli olabiliyor. Motosikletle işe gidip gelmeden önce bir motosiklet sahibi olmak ehliyet almak ve düzenli eğitim almak şart. Eğitim motosiklette ömür boyu bitmeyen bir süreçtir. Motosiklet çok farklı bir dünyadır.

B: Motorculara karşı hususi bir nefret ve kin olanlar sayıca çok olmasada evet var. Adam bir şekilde nefret ediyor ve sizi bilerek rahatsız edebiliyor ama Allah'a şükür bu sayı çok fazla değil. Bunun dışında birde motosiklet sürücüsünün davranışlarına kıl olup rahatsızlanan ve yol vermeyen anlık hissiyatıyla hayatınızı hiçe sayan çok sayıda sürücü var. Mesela benim başıma en sık gelen durum sıkışık trafikte özellikle pahalı araçların sizin aralardan geçmenize kızıp geçiş yolunuzu ısrarla kapamaya çalışması.

Ticari taksileri, servis araçlarını, belediye ve halk otobüslerini ve diğer ticari araçları 1. dereceden tehlikeli olarak nitelendirebilirim. Özellikle taksiler her yıl çok sayıda motosiklet sürücüsünün kaza yapmasına neden olurlar.

C: Eşiniz konusu. Bu durum eşe göre değişir. Motosikletin ne olduğunu ve risklerini bilen ve binmekten hoşlanmayan bir eşiniz varsa işiniz çok zor. Heleki her gün televizyonlarda motosiklet kazası haberleri siz bu konuyu açtığınız andan itibaren "algıda seçicilik" prensibince devreye girecek ve kendinizi bir anda motosiklet ve eşiniz arasında bulacaksınız.

Eşiniz motorcuysa bazı şeyleri aşmışsa kolayca razı olur ama bu durumdaki bayan sayısı ülkemizde yok denecek kadar az. Çok büyük olasılıkla motosiklet konusu uzun yıllar çevreniz tarafından (sadece eşinizde değil) size baskı olarak dönecektir. Zor bir süreç.

Notlar:

Motosikleti araba gibi düşünmeyin. Bugün alıp yarın işe gidip gelmeye başlayamazsınız. Motosiklet sürmenin teknikleri apayrı bir ilim dalı gibidir. Öğren öğren bitmez. Ömür boyu öğrenmeye devam edersiniz. Motosiklet ciddi risklidir. Motosiklete binecekseniz ilk bilmeniz gereken "Riskli" olduğudur.

Motosiklet siz ustalaştıkça ve kaza yapmadığınız her km de giderek kazaya daha çok yakınlaştığınız bir süreçtir. Çok büyük farkındalık ve bilinç gerektirir. Aksi takdirde kaza yapmayan motorcu yok gibidir. Eğitim şart.

Motosiklet sürekli beyninizi çalıştırmanız, üzerinde hareket halinde olduğunuz sürece sayısal ve sözel pek çok problemi çözerek konumlanmayı gerektirir.

Yol okumayı bilmek hayati değer taşır.

Hani araç şoförlüğünde şey vardır;

Acemiyken daha çok vites, fren hep aklınızda bunların yeri konumu vb vardır.

Biraz daha iyileşince artık vitesi freni direksiyonu otomatik yani düşünmeden kullanabilirsiniz.

Daha iyi olunca artık araçların yoldaki durumlarından ne yapacaklarını kestirmeye başlarsınız.

Çok daha iyi olduğunuzda artık araçların içindeki sürücüleri takip etmeye başlarsınız.

Çok çok daha iyi olduğunuzda gözleriniz otomatik tüm araçları, yolu, sürücüleri vb otomatik tararken siz yanınızdakiyle sohbet edebilir hale gelirsiniz.

İşte son aşamaya gelmiş otomobil sürücülerinin motosikleti güvenli kullanımı çok daha kolaydır. Yol okumayı bilmek bunun için önemlidir. Ancak burada ne kadar iyi yol okursanız okuyun pek çok farklı değişken devreye girerek sizi motosiklet üzerinde sıfır hatta eksi noktadan başlatır.

Motosiklette hata payınız yoktur. Kontrol edebileceğiniz ve edemeyeceğiniz çok sayıda "RİSK" vardır.

Yoldaki yağ lekeleri ve yabancı cisimler, yola atlayan yayalar, köpekler kediler diğer hayvanlar, zincir bakımı ve yağlanması, lastiklerinizin yola uygunluğu, rüzgar, yağmur, kıyafetleriniz korumalarınız, yetenekleriniz, eğitimleriniz vb çok daha fazlası.

Hasılı kelam bir başladınızmı bırakmazsınız Smile Her şeye rağmen motosiklet ayrı bir keyiftir. Motorcu olmak için önce filozof olmak şart Smile

Motosikleti bir ulaşım aracı olarak değilde ayrı bir zevk olarak ele alarak başlayın derim.

Yıllarca otomobil sürenler bilirler. İllaki hatalarınız, kazalarınız, atlattığınız kaza anılarınız vardır. Motosiklette de bunları yaşamak kaçınılmazdır. Peki motosiklette hata yaptığınızda (ki otomobile oranla çok daha fazla riski varken) sonuç ne olur?

İşte bu durumların hepsine hazır olmak zorundasınız.
WWW
Cevapla
4 yıl ER6-F kullandım. Naçizane tavsiyelerim

- Aceleniz varsa motora binmeyin
- Sinirliyseniz motora binmeyin
- Yorgunsanız motora binmeyin
- Uykusuzsanız motora binmeyin
- Alkollüyseniz motora binmeyin
- Kendinizi motorda rahat hissetmiyorsanız özel eğitim alın.
- Sezon başında ilk bir kaç gün ve sezonu kapatırken aylarca binemeyecek olmaktan dolayı gaza gelmeyin. Kazaların ciddi bir kısmı sezon başında ve sonunda olur.

Ben motora her bindiğimde korkarak bindim. Tavsiye ederim siz de bir miktar korku ile binin motora binerken. Bu korku sıradan bir korku değil. Düşmek, kaza yapmak korkusu da değil. Düşürülmek korkusuydu benim daha çok yaşadığım. Mesela 15 gündür yağmur yağmayan şehirde yol ortasındaki refüjleri sularken yolu da ıslattıkları için, hiç beklemediğin anda düşmek. Yol kenarındaki çelik bariyerler vs. O yüzden kendime hakim olabildiğimce temkinli kullanmaya çalıştım. Şükür kaza yapmadım.

Bir fırsatını bulunca tekrardan bir motor almayı düşünüyorum.

Herkese keyifli ve güvenli sürüşler.
Cevapla
Tüm paylaşımlar için çok teşekkürler, keyif ve mutlulukla okudum. Mesleki olarak Sağlık Bakanlığı tarafından düzenlenen eğitimlerde 10 yıl eğitmenlik yapmış, hem araba hem motosiklet hem de yelkenli kullanan biri olarak nedeni ne olursa olsun alkollü herhangi bir araç kullanılmaması gerektiğini de hatırlatmak isterim.
Cevapla
@OğuzÖztürk
Komsum degerli paylasımlarınız icin basta size ve diger arkadaslara tesekkur ederiz. Onemli mevzu ve guzel konu. Vakit buldukca degerli paylasımlarınızı bekleriz konu ile ilgili herkesin.

Evet dostlar yaz basında aldıgımız evladın son hali budur. Hic belli olmuyor ama bu aralar tıras alımlarımızı azaltmamızın bir numaralı sebebi bu arkadas. Ocagıma incir agacı dikti. Gozukmeyen ama ustune teker teker ugrasılarak takılan parca listesine bir bakalım berabercene. Boylece yolda gordugumuz cogu motorun ustunde pek gozukmesede buyuk emek ve masraf oldugu anlasılsın diye paylasmak istedim.

20kyog9.jpg

GIVI V47NT arka canta
GIVI 1146FZ çanta taşıyıcı
GIVI M7 canta tablası
GIVI E135 ışık seti
Givi CV47G730 Canta ustu boyalı kapak
GIVI D1146ST uzun ön cam
GIVI TN1111 motor koruma demiri
GIVI PR1146 radyator koruma demiri
GIVI Givi ES1111 yan ayak pabucu
Givi Z2159R motor koruma kaucugu
Givi E134S Arka Canta Sırtlıgı
Givi S957B ile Telefon Tutucu
Givi MG1109 Arka Zincir ve Camurluk koruyucu
Givi PL1146 Monokey Tasıyıcı
Givi E22 Canta Seti (37y*22d*47g)
Givi FB1146 Navigasyon Bari
Givi LS1146 Sis Farı Baglantı Demiri

Cesitli
Honda Orta Sehpa (40binliraya motor alırsın, 3binliralık scooterda bulunan orta sehpayı, honda sana 600liraya satar, boyle bir mantıksızlık olabilirmi)
Photon H4 3d Led
Arka Sıyırma GPKompozit
Sis Farı Sti 20w Led
Bosch Korna Seti Hi/Lo
Honda Ayna Yukseltme/Genisletme Aparatı
On Camurluk Uzatma
Osram Diadem Ampul x2 Set
Hades Tank Pad
Hades Yan Depo Pad
Keiti Jant Seridi Set
Sis Isık Switch
12V Socket
Usb Socket
Screen Protector
Fork Refrector
Ek Wind Difuzor
Cevapla
(30/08/2017, Saat: 15:55)dikdik_s Adlı Kullanıcıdan Alıntı: @OğuzÖztürk
Komsum degerli paylasımlarınız icin basta size ve diger arkadaslara tesekkur ederiz. Onemli mevzu ve guzel konu. Vakit buldukca degerli paylasımlarınızı bekleriz konu ile ilgili herkesin.

Evet dostlar yaz basında aldıgımız evladın son hali budur. Hic belli olmuyor ama bu aralar tıras alımlarımızı azaltmamızın bir numaralı sebebi bu arkadas. Ocagıma incir agacı dikti. Gozukmeyen ama ustune teker teker ugrasılarak takılan parca listesine bir bakalım berabercene. Boylece yolda gordugumuz cogu motorun ustunde pek gozukmesede buyuk emek ve masraf oldugu anlasılsın diye paylasmak istedim.

20kyog9.jpg

GIVI V47NT  arka canta
GIVI 1146FZ çanta taşıyıcı
GIVI M7 canta tablası
GIVI E135 ışık seti
Givi CV47G730 Canta ustu boyalı kapak
GIVI D1146ST uzun ön cam
GIVI TN1111 motor koruma demiri
GIVI PR1146  radyator koruma demiri
GIVI Givi ES1111 yan ayak pabucu
Givi Z2159R motor koruma kaucugu
Givi E134S Arka Canta Sırtlıgı  
Givi  S957B ile Telefon Tutucu
Givi MG1109 Arka Zincir ve Camurluk koruyucu
Givi PL1146 Monokey Tasıyıcı
Givi E22 Canta Seti (37y*22d*47g)
Givi FB1146 Navigasyon Bari
Givi LS1146 Sis Farı Baglantı Demiri

Cesitli
Honda Orta Sehpa (40binliraya motor alırsın, 3binliralık scooterda bulunan orta sehpayı, honda sana 600liraya satar, boyle bir mantıksızlık olabilirmi)
Photon H4 3d Led
Arka Sıyırma GPKompozit
Sis Farı Sti 20w Led
Bosch Korna Seti Hi/Lo
Honda Ayna Yukseltme/Genisletme Aparatı
On Camurluk Uzatma
Osram Diadem Ampul x2 Set
Hades Tank Pad
Hades Yan Depo Pad
Keiti Jant Seridi Set
Sis Isık Switch
12V Socket
Usb Socket
Screen Protector
Fork Refrector
Ek Wind Difuzor

NC750X 'iniz hayırlı olsun. Mavi aksesuarlarla bence çok güzel olmuş. Mavi rengini ilk defa böyle çekici ve güzel görüyorum.

Motosikletler böyle çıplak satılıyor maalesef. Hiç biri değilde bari orta sehpa standard gelse, motor korumaları vs.

Bir kaç kg lık demiri büküp eğip 1.500 tl lere veriyorlar. Birde plastik çantalar var.

Ciddi bir masrafta oluyor ister istemez.

Ama bir kez gezmeye başlayınca her şey birden unutuluyor Smile

Ben 2016 modeliyle baya yol yapmıştım. Özellikle şehirler arasında başka keyifli.

Eylül ayı içerisinde bende tekrar 2017 NC750x e geçebilirim. (Şu anda 2017 CB650F sahibiyim).

Allah kazasız belasız binmeyi nasip etsin, güzel günlerde.

Tekeriniz düz bassın.
WWW
Cevapla
@dikdik_s üstad hayırlı uğurlu olsun kazasız belasız en keyifli günlerde kullanın.

mavi hem motorda hem otomobilde benim de favorimdir.

benim er6f de maviydi. ne zamandır aklımda yoktu. özlemişim. Rolleyes

208d1m0.jpg
Cevapla
Bu baslık altına konuyu ilgilendirenlere yazmak istedim.

İndirim yapiyorum deyip insanlari kuzu gibi kapida bekleten, kapiyi aralayip 2 ser 2 ser dukkana alan,
Indirim yapiyorum ama siz normal fiyatlarini gormeyin diye bu surecte web sitesini kapatan,
Dukkandaki urun fiyatlarini sisirip indirim yapiyormus gibi gozuken,
"Motomax" firmasini kiniyorum, bu tarz insanlık dısı ve kesinlikle kurumsal bir firmaya yakısmayan hareketleri karsisinda, bedava veriyorum dese, daha da cöp almam.
Cevapla
Bir kaç alışverişim olmuştu motor zamanlarında. dikdik'e yamuk bize yamuktur der kapısının önünden geçmeyiz bir dahaki sefere.
Cevapla
Komsum ben zaten saniye beklemem de, Straht la gittik haftabası. O gencleri oyle kapıda sırada bekler gorunce cok sinirlendim. Orada da dedik cocuklar paranızla rezil olmayın sıra beklemeyin diye ama, firmanın yaptıgı gercekten ayıp web sitesinin kapalı olması da kotu niyeti gosteriyor ozellikle. Bilginiz olsun istedim.
Cevapla


Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: