Arko Tıraş Kremleri
(10/03/2020, Saat: 08:34)ekindgn Adlı Kullanıcıdan Alıntı: @aliyuksel komşum, aynen, senin ogretmen gerekiyor Arko'ya bunlari. Satis tanitim pazarlama facia. Talep yok diye urun kaldiriyor, reklamini goren yok aramizda ki millet merak edip denesin.
Limon, tatli badem, tütün gibi 3-5 tane yap, bas reklami, dagit promosyon berberlere, bak nasil kapisiliyor. Kimya firmasinin yapabilecegi is, zaten uzmanlik alani.
Beyin aslinda bedava..
Komşum talep talep yok diye kaldırıyor. Aynen. Ben arko severim. 1 sabun, 1 kolonya, 1 balsam alıyorum. Bunlar bana 4-5 ay gidiyor. Yılda alacağım maksimum 3 set. İyi de su satmıyorsun ki her gün alışveriş yapalım. Bu ürünlerin alışverişi de böyle olur.

SM-G950F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Cevapla
Bazı firmalar nasılsa çok satıyorum, nasılsa rakibim yok diyerek büyüklük ve körlük kompleksine giriyor ve müşteriyi unutuyor.
Sanıyorlar ki, bu hep böyle gidecek.
Bir gün gelir farklı bir firma çıkar, bir hakem düdük çalar ve her şey toz duman olur.

Bir zamanlar TürkTelekom da böyle idi ve burnu kaf dağında.. Sonra ne oldu?

Bir de bu konunun en büyük kullancısı berberlerdir.
Onların bu konuya bakışı ve değerlendirmesi önemlidir.

Belki de çok farklı bir düşünceleri vardır.

Acaba bu konuda @Berberbey ne düşünüyor, ya da forumda aktif olan diğerleri...
__________________________________________

E n v i r o n m e n t a l i s t

Cevapla
Dünyanın geneline baktığımızda doğal olarak kadınlara özel kozmetik ürünleri daha fazla. Erkekler için olan kozmetik ürünler ise kadınlarınkine göre daha az. Bunun ülkemizdeki yansıması da bu şekilde, fakat yurtdışına göre daha da uçurum yüksek. Bir kozmetik dükkanına girdiğimizde, (parfüm hariç) erkeklere ayrılan bölüm "hiç koymamazlık yapmayalım da ayıp olmasın" dercesine ufacık bir bölmeden oluşuyor. Loreal'in erkek ürünleri geldiği zaman alsak da almasak da gözlerimiz dönüyor. Mesela Old Spice hızlı bir giriş yaptı, nasıl sevindik. Erkek olarak yeni ürün markalarına ve gamlarına (dünya için var olan ama bizim için yeni) tamamen açız. Ne olur yani Arko ürün çeşitliliği yapsa? Veya Rebul firması'nın elinde bir sürü esans var, ne olur yani tıraş kremi de üretseler? Bunu dediğimiz zaman talep yok deniyor ki o da doğru. Peki bu doğrulukta talep eden kim? Piyasa kuaförlere ve berberlere hitap ettiği için, son kullanıcı ne arar, ne ister, düşünen yok. Böyle olunca da bu sonuç çıkıyor ortaya. Umarım Old Spice gibi diğer markalar da, mesela Tabac, Speick gibi markalar da son kullanıcının daha rahat ulaşacağı şekilde piyasaya giriş yaparlar. Tamam internetten de sipariş edebiliriz ama ben bir dükkana girdiğimde erkek ürünleri arasında da çeşitlilik olsun, onlara bakayım inceleyeyim istiyorum. Lakin bu kafayla gidilirse ki büyük ihtimalle gidilecek, biz daha çok mahkum oluruz şimdiki düzene. Erkek malzemeleri migrostaki küçük bölmelerde olur, ürün/marka çeşitliliği olarak da Kore ürünü ne olduğu belli olmayan malzemelere veya watsons, gratis gibi firmaların kendi markalarıyla getirdikleri malzemelere maruz kalmaya devam ederiz. Olur da bizler forumdan koparsak, yıllar sonra başkaları forumda yazıp çizerken bu konuya girdiklerinde aynı şeyleri konuşmaya devam ederler. Merak edip de geçmişteki mesajları okurlarsa, "vay be hiç değişmemiş bu düzen" derler; tıpkı bizim şu anda yaptığımız, dediğimiz gibi..
So far so good..
Cevapla
Arko maliyeti düşük ve bulunabilir bir ürün. Berberlere çok cazip geliyor. Fırsat ürünü gibi düşünün. En büyük tercih sebebidir. Çok uzun zamandır piyasada olduğu için bilinçaltına yerleşmiştir.
Arko ile yarışabilmek için onun üretim fiyat ve bulunabilirlik ayarına gelmek gerekir. Bu ayara geldikten sonra hafızalarda arkoyu yenebilmek gerekir.
Asıl yarış ve rekabet ancak o zaman başlar. Arko yla yarışmak güven özveri tecrübe ister.

Youtube.com/Berberbey
youtube.com/Berberbey
Cevapla
Ben açıkçası firmaların "talep yok" cevaplarını pek inandırıcı bulmuyorum. Firmalar gerek görmüyor, şu andaki iş hacimlerini ya da gelirlerini yeterli görüyorlar ve yeni risklere girmek istemiyorlar diye düşünüyorum. Tüketici odaklı bir tavır değil. Kendi kararlarıdır saygı duyarım ama talep yok lafını da biraz kolaycılık olarak görürüm. Netice olarak her arz kendi talebini yaratır. Coca cola piyasaya çıkmadan önce kimse çıkıp da şöyle ne idüğü belirsiz bir içecek çıksa da gidip 2,5 litre alıp içsek diye düşünmemiştir sanırım. Her şey pazarlama tanıtım ve istekle alakalı.
Cevapla
(10/03/2020, Saat: 13:09)ahbap Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Dünyanın geneline baktığımızda doğal olarak kadınlara özel kozmetik ürünleri daha fazla. Erkekler için olan kozmetik ürünler ise kadınlarınkine göre daha az. Bunun ülkemizdeki yansıması da bu şekilde, fakat yurtdışına göre daha da uçurum yüksek. Bir kozmetik dükkanına girdiğimizde, (parfüm hariç) erkeklere ayrılan bölüm "hiç koymamazlık yapmayalım da ayıp olmasın" dercesine ufacık bir bölmeden oluşuyor. Loreal'in erkek ürünleri geldiği zaman alsak da almasak da gözlerimiz dönüyor. Mesela Old Spice hızlı bir giriş yaptı, nasıl sevindik. Erkek olarak yeni ürün markalarına ve gamlarına (dünya için var olan ama bizim için yeni) tamamen açız. Ne olur yani Arko ürün çeşitliliği yapsa? Veya Rebul firması'nın elinde bir sürü esans var, ne olur yani tıraş kremi de üretseler? Bunu dediğimiz zaman talep yok deniyor ki o da doğru. Peki bu doğrulukta talep eden kim? Piyasa kuaförlere ve berberlere hitap ettiği için, son kullanıcı ne arar, ne ister, düşünen yok. Böyle olunca da bu sonuç çıkıyor ortaya. Umarım Old Spice gibi diğer markalar da, mesela Tabac, Speick gibi markalar da son kullanıcının daha rahat ulaşacağı şekilde piyasaya giriş yaparlar. Tamam internetten de sipariş edebiliriz ama ben bir dükkana girdiğimde erkek ürünleri arasında da çeşitlilik olsun, onlara bakayım inceleyeyim istiyorum. Lakin bu kafayla gidilirse ki büyük ihtimalle gidilecek, biz daha çok mahkum oluruz şimdiki düzene. Erkek malzemeleri migrostaki küçük bölmelerde olur, ürün/marka çeşitliliği olarak da Kore ürünü ne olduğu belli olmayan malzemelere veya watsons, gratis gibi firmaların kendi markalarıyla getirdikleri malzemelere maruz kalmaya devam ederiz. Olur da bizler forumdan koparsak, yıllar sonra başkaları forumda yazıp çizerken bu konuya girdiklerinde aynı şeyleri konuşmaya devam ederler. Merak edip de geçmişteki mesajları okurlarsa, "vay be hiç değişmemiş bu düzen" derler; tıpkı bizim şu anda yaptığımız, dediğimiz gibi..

Her arz kendi talebini yaratir

Tabac ve Old Spice'in zincir marketlere girmesi onemli. Satis oldukca da daha fazla urunun piyasaya girmesinin onu acilir. Ama gelen az sayida urun rafta kalirsa kimse baska markayi tedarik etmez. Isin kotusu, az sayida insan harici kimse Tabac'a 45 Lira odemez Smile

Su ara Watson's da Marvis'de gormeye basladim. Demek ki arkasi gelecek.
Cevapla
(10/03/2020, Saat: 17:51)mehmets Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Her arz kendi talebini yaratir

Tabac ve Old Spice'in zincir marketlere girmesi onemli. Satis oldukca da daha fazla urunun piyasaya girmesinin onu acilir. Ama gelen az sayida urun rafta kalirsa kimse baska markayi tedarik etmez. Isin kotusu, az sayida insan harici kimse Tabac'a 45 Lira odemez Smile

Su ara Watson's da Marvis'de gormeye basladim. Demek ki arkasi gelecek.
İnşallah Smile

Mi Note 3 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
So far so good..
Cevapla
(10/03/2020, Saat: 13:09)ahbap Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Dünyanın geneline baktığımızda doğal olarak kadınlara özel kozmetik ürünleri daha fazla. Erkekler için olan kozmetik ürünler ise kadınlarınkine göre daha az. Bunun ülkemizdeki yansıması da bu şekilde, fakat yurtdışına göre daha da uçurum yüksek. Bir kozmetik dükkanına girdiğimizde, (parfüm hariç) erkeklere ayrılan bölüm "hiç koymamazlık yapmayalım da ayıp olmasın" dercesine ufacık bir bölmeden oluşuyor. Loreal'in erkek ürünleri geldiği zaman alsak da almasak da gözlerimiz dönüyor. Mesela Old Spice hızlı bir giriş yaptı, nasıl sevindik. Erkek olarak yeni ürün markalarına ve gamlarına (dünya için var olan ama bizim için yeni) tamamen açız. Ne olur yani Arko ürün çeşitliliği yapsa? Veya Rebul firması'nın elinde bir sürü esans var, ne olur yani tıraş kremi de üretseler? Bunu dediğimiz zaman talep yok deniyor ki o da doğru. Peki bu doğrulukta talep eden kim? Piyasa kuaförlere ve berberlere hitap ettiği için, son kullanıcı ne arar, ne ister, düşünen yok. Böyle olunca da bu sonuç çıkıyor ortaya. Umarım Old Spice gibi diğer markalar da, mesela Tabac, Speick gibi markalar da son kullanıcının daha rahat ulaşacağı şekilde piyasaya giriş yaparlar. Tamam internetten de sipariş edebiliriz ama ben bir dükkana girdiğimde erkek ürünleri arasında da çeşitlilik olsun, onlara bakayım inceleyeyim istiyorum. Lakin bu kafayla gidilirse ki büyük ihtimalle gidilecek, biz daha çok mahkum oluruz şimdiki düzene. Erkek malzemeleri migrostaki küçük bölmelerde olur, ürün/marka çeşitliliği olarak da Kore ürünü ne olduğu belli olmayan malzemelere veya watsons, gratis gibi firmaların kendi markalarıyla getirdikleri malzemelere maruz kalmaya devam ederiz. Olur da bizler forumdan koparsak, yıllar sonra başkaları forumda yazıp çizerken bu konuya girdiklerinde aynı şeyleri konuşmaya devam ederler. Merak edip de geçmişteki mesajları okurlarsa, "vay be hiç değişmemiş bu düzen" derler; tıpkı bizim şu anda yaptığımız, dediğimiz gibi..

Harika bi sekilde anlatmissin degerli komsum . Söylediklerin cok dogru .
Cevapla
Geleneksel tıraşa başladığımda bu sayfada arko comfort turuncu kremi övmüştüm işi biraz daha öğrenince anladımki bu kremin kokusu dışında hiç iyi bi tarafı yokmuş ki koku da göreceli kavram. Klasik sabunla kıyaslanamaz bile performans açısından
Cevapla
(10/03/2020, Saat: 17:51)mehmets Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Her arz kendi talebini yaratir

Tabac ve Old Spice'in zincir marketlere girmesi onemli. Satis oldukca da daha fazla urunun piyasaya girmesinin onu acilir. Ama gelen az sayida urun rafta kalirsa kimse baska markayi tedarik etmez. Isin kotusu, az sayida insan harici kimse Tabac'a 45 Lira odemez Smile

Su ara Watson's da Marvis'de gormeye basladim. Demek ki arkasi gelecek.

Bu tamamen ülkemizin içinde bulunduğu gelir seviyesi ile alakalı. Avrupa da asgari ücretli, kirada oturan biri her türlü sosyal aktivitesini yapabiliyor, kişisel bakımına harcama yapabiliyor, dahada fazlası ay sonunda para bile biriktirebiliyor. Fakat ülkemizde bu durum içler acısı. ABD de bu durum daha yüksek girin bir Wallmart a her reyonda yüzlerce çeşitlilik ve marka var. Markalar bu yüzden ülkemize girmiyor. Gelir seviyemiz artarsa ve insanlar kişisel bakım ürünlerine, bütçe ayırmaya yetecek seviyeye gelirse, ancak o zaman raflarda bol çeşit görürüz.
Edep, aklın tercümanıdır. İnsan edebi kadar akıllı, aklı kadar şerefli, şerefi kadar kıymetlidir...
Cevapla


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Tabac Tıraş Kremi erdsde 33 18,821 09/04/2024, Saat: 16:24
Son Yorum: Märzen
  Proraso Tıraş Kremi Lord Sparhawk 176 217,199 24/04/2023, Saat: 04:03
Son Yorum: BAYsubjeckt
  Derby tıraş kremleri BigHillMe 156 165,127 23/04/2023, Saat: 02:14
Son Yorum: BAYsubjeckt
  The Merchant of Venice tıraş kremi alfa 0 1,341 25/02/2023, Saat: 20:42
Son Yorum: alfa
  L'Occitane Cade Tıraş Kremi mancho 33 40,223 20/12/2022, Saat: 23:12
Son Yorum: wolf737
  "PERMATİK" Tıraş Kremi mancho 22 35,371 30/07/2022, Saat: 14:56
Son Yorum: namioguz
  Dalan D'men tıraş kremi sifujack 140 192,267 29/07/2022, Saat: 12:26
Son Yorum: namioguz
  imaj tiras kremi linguist 47 68,450 05/06/2022, Saat: 22:14
Son Yorum: namioguz
  Dr. Smart Barber Shop Tıraş Kremi JohnLocke 46 29,871 14/02/2022, Saat: 00:22
Son Yorum: marv
  İnceleme: Palmolive Classic Tıraş Kremi marv 16 8,594 06/02/2022, Saat: 23:06
Son Yorum: marv

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: