İşe Bisikletle Gidenler
#21
(21/06/2020, Saat: 00:37)dikdik_s Adlı Kullanıcıdan Alıntı: @smltrpn
@DeaKeN

Komsularım hazır muhabbetinizi yakalamısken birsey soracagım; ben MTB ciyim normalde ama bisiklet gezilerinde biz boyle kalın tekerlerle kasarken yanımdan jilet gibi ruzgarı yararak gecen yol bisikletcilerine cok ozendim. Kendime bir yol bisikleti bakıyorum. Gecenlerde bir bianchi buldum tam istedigim gibi carbon govdeli disk frenli ve full ultegra komponentliydi. Fiyat tabi ucuyor ama sormak istedigim bunların yine full ultegra olup aluminyum veya sizin dediginiz cro-mo olanı varmıdır bilginiz varmı. Model onerebilirmisiniz. Kilodan ve fiyattan dolayı karbondan cekiniyorum

50026486823_095d64910b_o.png
Serdar abi kilo ne bilmiyorum ama carbonun taşımayacağını zannetmem. Tavsiye konusu da biraz karmaşaya girer ama ben kendi adıma mosso bisikletleri seviyorum alüminyum kadrolar. Bunlar ne yazık ki bütçe meselesi de , bi 5- 10 binim olsa o zaman da gözümü merida lara kestirirdim . Cro mo (çelik) lere gelecek olursak mtb den farksız çoğu ağır hıza gelmiyor.

VTR-L09 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Bizim kalbimiz hep kırıktır çocuk. Ama, yinede eksik etmeyiz sol cebimizden umudu..

Nazım Hikmet
Cevapla
#22
Hayır gecen bak resmini de gondereyim 2ci el bir bisiklet buldum. Karbon komponentler saglam. Bisikletten anlayan arkadasa sordum, karbon kadro sorun abi, kılcal catlak olabilir detaylı bakmak lazım falan diyince benim biraz karbona karsı bakısım degisti. Hani 2ci elde satısı bile zorsa problemliyse niye karbon diye kasalım dusuncesine girdim.

50027075086_eacd6d032e_c.jpg
Tişikkirlir Sipirmin.
Cevapla
#23
(21/06/2020, Saat: 00:53)dikdik_s Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Hayır gecen bak resmini de gondereyim 2ci el bir bisiklet buldum. Karbon komponentler saglam. Bisikletten anlayan arkadasa sordum, karbon kadro sorun abi, kılcal catlak olabilir detaylı bakmak lazım falan diyince benim biraz karbona karsı bakısım degisti. Hani 2ci elde satısı bile zorsa problemliyse niye karbon diye kasalım dusuncesine girdim.

50027075086_eacd6d032e_c.jpg
Evet 2.ci ele girince bu sorunlar da çıkabilir değiştiririm parça desen astarı yüzünden pahalı. Alüminyum parçaları bulması da alması da nispeten daha kolay. Ben seçimi mi 3 kategoride yaptım sora sistem, evime yakın servis ve en az 2019 diye değerlendirip aldım. Bianchi, carraro ve mosso arasında en uygun mosso yu bulup sıfır aldım.

VTR-L09 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Bizim kalbimiz hep kırıktır çocuk. Ama, yinede eksik etmeyiz sol cebimizden umudu..

Nazım Hikmet
Cevapla
#24
(20/06/2020, Saat: 22:40)DeaKeN Adlı Kullanıcıdan Alıntı: İşin para kısmı ortalama 700 tl gibi ruble dişli olduğu için seçenekler zaten kısıtlı. Rampalarda beni çok yorduğu için bu değişim düşünüyordum olmazsa sadece shimano megarange ruble alıp 1 dişliyi iptal ederek 6lı yapıp kullanmaya devam edeceğim. Dediğiniz gibi fiyatlar can yakıyor.

VTR-L09 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Sorun sadece yokuşta ise megarange bence işinizi çözer. Fazlasına gerek yok.
Cevapla
#25
(21/06/2020, Saat: 00:53)dikdik_s Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Hayır gecen bak resmini de gondereyim 2ci el bir bisiklet buldum. Karbon komponentler saglam. Bisikletten anlayan arkadasa sordum, karbon kadro sorun abi, kılcal catlak olabilir detaylı bakmak lazım falan diyince benim biraz karbona karsı bakısım degisti. Hani 2ci elde satısı bile zorsa problemliyse niye karbon diye kasalım dusuncesine girdim.

50027075086_eacd6d032e_c.jpg

Efendim merhabalar. Bu kadro karbon mu? Onların BB kısmı normalden daha kalın olur. Fuji'nin sitesinden kontrol ettiniz mi? Ama kılcal çatlak konusunda ben de aynı şeyi düşünüyorum. Herhangi bir şey de nasıl bir tamir görecek? O tamiri yapacak kişi nerede ben bilmiyorum bizim ülke de bilmiyorum. Bence illa karbon diye kasmaya gerek yok. Alüminyum olup da komponentleri sağlamsa hiç sıkıntı olmaz. Ama iyi bir alüminyum olması şartıyla.
Cevapla
#26
(21/06/2020, Saat: 00:37)dikdik_s Adlı Kullanıcıdan Alıntı: @smltrpn
@DeaKeN

Komsularım hazır muhabbetinizi yakalamısken birsey soracagım; ben MTB ciyim normalde ama bisiklet gezilerinde biz boyle kalın tekerlerle kasarken yanımdan jilet gibi ruzgarı yararak gecen yol bisikletcilerine cok ozendim. Kendime bir yol bisikleti bakıyorum. Gecenlerde bir bianchi buldum tam istedigim gibi carbon govdeli disk frenli ve full ultegra komponentliydi. Fiyat tabi ucuyor ama sormak istedigim bunların yine full ultegra olup aluminyum veya sizin dediginiz cro-mo olanı varmıdır bilginiz varmı. Model onerebilirmisiniz. Kilodan ve fiyattan dolayı karbondan cekiniyorum

50026486823_095d64910b_o.png
Siz bakmayın o pis yolcuların Smile öyle viuvvv diye gittiğine ayna kol büyük olunca pedal basana kadar insan yamuluyor. Karbon gövdelerde ağırlık 130kg'ye kadar gidiyor diye biliyorum. Bence o konuda jantınızın sağlamlığı daha önemli. Tabi ki tamamen takım komponent kullanılmış bisikletler var. Bence karbon alacaksanız FOCUS bisikletlerinin ana sayfasına bakın. Çünkü dünyaya tek bir yerden gidiyor. Aracı komisyonu sıfır. Takım komponent kullanılıyor. Ama karbon yani pahalı bir de gümrük var. Çeliklerde Uzak Doğu firmaları Avrupalılara göre daha insaflı. Ben Rikulau'dan almıştım. Şiddetle öneririm. İstediğiniz takım komponenti kullandırabilirsiniz. Ama gene tabi ki gümrük var. Alüminyum'da buradan alabilirsiniz ama üstünde ki komponentler muhakkak bir o yıldan bir bu yıldan olup saçma sapan şeyler oluyor. Ama alacağınız yerle anlaşırsanız makul bir fiyat karşılığı tam takım yapabilirsiniz.
İlla Ultegra mı olacak? Neden 105 değil? Ben 10 sen kullandım ıhhh demedi. Tam takım (pedal dahil) 105 idi. Ultegra'nın fazlası sizin de bildiğiniz gibi hafifliği, o da etsin 250gr. Çok gerek yok diye düşünüyorum.
Cevapla
#27
@dikdik_s

Tam anlamıyla iyi bir yol bisikleti için Trek Emonda Alr5'i bir inceleyin. Ben yol bisikletleri içinde geometri olarak en çok Trek'ten keyif almıştım.
Cevapla
#28
Bisiklet binerim, bir de üstüne Mühendisim ama hiiç bir şey anlamadım yazılanlardan. Bu da aynı tıraş gibi ayrı bir dünya. Kendi vocabulary si var demek ki. Ben Salcano NG 650 ile mutlu ve mesutum. 26" biraz alçak da gelse, vites geçişleri arada şakırdasa da idare ediyor. Çocuklara 29" almıştım. Onlarım ki daha yeni model NG 650, frenler falan disk. Şimdi bir de hidrolik fren çıkmış.

Karbon gövde de kılcal çatlak ilk defa duyuyorum. NDT yapmıyor mu imalatçılar? Alt tarafı bir ultrason. O kadar para dök, çatlasın olacak iş değil.

SM-G965F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Cevapla
#29
(21/06/2020, Saat: 10:22)tarkaner Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Bisiklet binerim, bir de üstüne Mühendisim ama hiiç bir şey anlamadım yazılanlardan. Bu da aynı tıraş gibi ayrı bir dünya. Kendi vocabulary si var demek ki. Ben Salcano NG 650 ile mutlu ve mesutum. 26" biraz alçak da gelse, vites geçişleri arada şakırdasa da idare ediyor. Çocuklara 29" almıştım. Onlarım ki daha yeni model NG 650, frenler falan disk. Şimdi bir de hidrolik fren çıkmış.

Karbon gövde de kılcal çatlak ilk defa duyuyorum. NDT yapmıyor mu imalatçılar? Alt tarafı bir ultrason.  O kadar para dök, çatlasın olacak iş değil.

SM-G965F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Konu bisiklet olunca çenemi tutamıyorum. Maalesef bisiklet dünyası acayip ortam. 26" kadroda iyidir ama 29" daha bir azametli.
Vites geçişleri şakırdıyorsa bir vites ayarı (ön aktarıcı ve arka aktarıcı) zamanı gelmiştir. Hatta mühendis olduğunuz için siz daha rahat yapabilirsiniz. Youtube aktarıcı ayarları diye arattığınızda yerli yabancı bir sürü güzel videolar var. İş sadece alyan anahtarına bakar.
Kılcal çatlaklar kullanım sonu oluşur. Fabrikadan çıkarken sıkı bir kontrolden geçer.
Hidrolik fren nereden baksanız dağ bisikletleri için benim bildiğim 1998'den beri var. Belki daha öncesi de olabilir,Smile
Cevapla
#30
Çok teşekkürler komşum. Zincir-dişli yağlamak için ne önerir siniz? 404 sıvı gres olur mu? Sprey gibi olan?

SM-G965F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Cevapla


Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: