(10/07/2020, Saat: 02:42)Samet Adlı Kullanıcıdan Alıntı: @tarkaner abi geçen arkadaşın w211 e yakından etraflıca bir bakayım, içine oturayım dedim, tabuta girmiş gibi hissettim inanki. Beddua etmiş olursun, etme
Binmek yetmez, en az bir kaç bin km yapman lazım. Teknolojisi Volvo dahil tüm markalara esin kaynağı olmuş bir markadan bahsediyoruz.
@dikdik_s de Volvo diyecek başka birşey demeyecek ama, sürüş güvenlikleri konusunda daha iyisi yok MB den. Volvo city safe modu çok yanılıyor. MB de collision prevention assist ise devreye girdiğinde gerçekten işe yarıyor. 2 defa başıma geldi. MB de yüreğim ağzıma geldi, hiç farkında değildim. Kesin kaza yapmıştım başka araç olsa. Volvo'da S60 ta city safe olur olmaz her yerde devreye giriyor ve acaba hata mı yaptı diye düşündürüyor.
Makyajlı W211 pek çok Mercedes severin gönlündeki gelmiş geçmiş en iyi araçtır. Sürüş pozisyonu sana basık gelmiş olabilir Legacy den sonra, veya 4x4 e alıştığın için arkasının bazen hafif bırakması, kaydırması veya yanlaması sende tedirginlik yaratabilir ama tamamen kontrol edilebilir bir durum. Bana göre ise hafif arkanın atması keyif verici, araç öyle güzel topluyor ki sonra, bazen kaydırsın istiyorsun. Yere yakın sürüş pozisyonu ise uzun yolda hiç yormaz. Arkadan itiş, manevra kabiliyeti ile şehir içinde, daha az yorması nedeni ile de uzun yolda sürücüye çok kolaylık ve konfor sağlıyor. Aynı yolu kendi aracın ve bir de MB ile gittiğinde farkı anlarsın. Bunlar hemen hissedilecek detaylar değil. Öyle olsa tüm araçlar aynı hissi verirdi. Alıştıkça başka arabaların neden aynı, MB nin neden farklı olduğunu anlayacaksın.
Subaru forumunda ilk tanışma mesajımda sahip olduğum ve/veya uzun dönem kullandığım araçları yazmıştım hatırlarsan. 41 yıllık şoförüm. 33 yıldır ehliyetim var. 30 yıldır, senede 30-50.000 arası km yol yapıyorum. Yani 1.000.000 km yol yapmışımdır. Pert ettiğim bir tek Volvo S60 var. Belki MB ile o kazayı yapmazdım. Çünkü MB de attention assist beni uyarırdı, kaza yorgunluktan oldu. AVİS ten operasyonel leasing olduğu için tamir edilebilir bir hasar olmasına rağmen de yenisini aldık. Onun dışında Allaha çok şükür ufak tefek sıyrık vs dışında kazam yok. Onlarda aşırı güvenden, dönerim vs falan diye düşünmekten.
Çok uzun oldu ama, önyargı ve marka fanlığı ile yazmadığımı anlatmak istedim. Daha çok fazla özelliği var, mesela navigasyon un ESP ile haberleşmesi sadece MB da var. Artık yapay zeka ile belki tüm markalara gelecek ama, MB de 2009 'den beri NTG 4.5 tabanlı araçlarda standart. Haberleşme neyi sağlıyor? Diyelim ki viraj var önünde ve görmedin hızlı gidiyorsun, navi diyorki ESP, BAS gibi sürüş ve fren destek sistemleri hazır olun; bu sürücü viraja sert girecek, fren yapabilir, direksiyonu ani kırabilir. Daha buna benzer bir çok şey var. Hele yeni araçlar hep otomotiv dünyasının bir önünde. İmkân olsa da herkes teknoloji den faydalansa.
Bir de Türkiye de 2-3 marka ile yolda kalsan da yedek parça veya usta bulmak kolay. Kolay kolay yolda kalmazsın, bir şekilde yürütürler seni. 2 si yerli diyebileceğimiz FIAT , RENAULT, 3. sü MERCEDES. BMW ye saygım sonsuz, servisi daha iyi ama yolda kalırsan çekiciden başka şansın yok. Onu da hemen yolluyorlar zaten
.
Bu nedenlerle sen istersen bazen hak verdiğin bu abini bu sefer de dinle. Temennisini kabul et, rahat et.
SM-G965F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi