Yeni Clio 4
#21
1.0 ecoboost ford motorun iyi olduğu söyleniyor evet katılıyorum,ama renault 900cc?
sessizliğin içinde sessizce oturan adam.
Cevapla
#22
(16/12/2012, Saat: 05:33)errate Adlı Kullanıcıdan Alıntı: 1.0 ecoboost ford motorun iyi olduğu söyleniyor evet katılıyorum,ama renault 900cc?

İkisi arasındaki fark mı? Bir çay bardağından az Smile

Zaten konumuz 0.9 litre 1.4 litre vs vs olmamali su noktada. Konumuz, reno dusuk hacim asiri besleme isini kivirabilecek mi olmali? makina uzun vadede nedir ne degildir, ilk nesil tsi'lar gibimi olur? Yoksa sorunsuz gider mi? Olsa kaç yazar? sifir araç garantisi var. İş garantiden sonraki kisim. Vs vs gibi konularSmile
Fransiz arabasini gunahim kadar sevmem de, genede 1 litre asiri besleme bir motoru 1.4 siradan, atmosferik bir motora havada karada tercih ederim.
Lpg konusuna gelince, zaten asiri besleme( turbo kompressor vs vs) araclara lpg pek iyi gelmezken, uzerine ustluk yeni nesil motorlarin " magnezyum bilmem ne" alasimli subab vs parcalari yuzunden gaz isi cogunlukla "çay" oluyor.


Bilgilendirme; arabalarin, motorlarin vs'lerin " kacinci viteste kac km/h hiz yaptigi" bir guc gostergesi degildir. Sadece vites oranlari ve cevrilen devir ile alakalidir. Şöyle ki eski nesil ford focus 1.6 lar uzun vites oranlariyla meshurdular, 100 hp olan araç 2. Viteste 103 km hizda kesiciye giriyordu, bu focus 1.6 nin cok seri bir araç olduguna mi delalet eder? Hayir, bilakis uzun vites oranlari yuzunden zor devirlenen motoruyla focus gercek bir essektiSmile
Muhim olan uygun oran, uygun devir/guc/tork bandini, yani butun bunlarin birbiriyle uyumlu, akici olmasidir.
Daha uç bir ornek
Yamaha r1, 1 litre sinifinda en uzun 1. Vitese sahip motosiklettir. 1. Vitesi 155 km/h civarinda biter,( 4 silindir makinanin uzun devir bandininda etkisi buyuk, 15000 d/d civarina kadar dondururSmile )
Fakat bu uzun oran yuzunden sinifindaki butun rakipleri 0-100 hizlanmalarinda 2.9 ile 3.4 saniye araligina sahipken r1 3.7 saniye civarina kadar uzatir bu sureyi. Tabii bunlar cilgin rakamlar ve uc ornekler, sadece uzun vitesin cokta muhim birsey olmadigini aksine aracin hizlanma kabiliyetini tirpanlayan birsey oldugunu aciklamaya calistim.
Tabii kisa oranlarda da arac hizlaniyormus gibi hissetirir lakin, otomatik veya duz farketmez, vites degisim sureleri hizlanmayintirpanlar neticeye ulasmayi geciktirirSmile
Ureticilerin hizli sanzimanlar pesine dusme sebebi budur. Kisa ama cok vites, gecisler olabildigince hizli, motor guc/devir bantlariyla uyumlu vites oranlari vs vs. Bu altin oranin pesinde kosar durur ureticilerSmile
Gene bi ornek. 1.6 tdi 7 ileti dsg bir arac( golf jetta, octavia, leon,a3,passat vs vs) bu arabalar 1. Viteste otobus misali 30 km hiza anca cikarlar,2.vites 60 3. Vites 95 ve nihayet 4. Viteste 100 km hiza ulasiyorlar.( aralarinda ufak farklar illaki var) Peki bu noktada saydigim araclar gucsuzmu oluyor??( agirliktan dolayi passat evetSmile) Hayir, kisa oran hizli gecis yuksek tork yuzunden akici bir hissiyatla hizlaniyorlar. Ve 4. Viteste ancak 130-140 km li rakamlari gorebiliyorlar.
Muhim nokta gecisteki zaman kaybini yenmek,cok vites koyup (7-8) motorun guc bandinda ölü nokta birakmamak ve surejli hizlanabilicekmis hissi veren bir araç( bu durum cogunlukla hissiyatta kalirSmile kadrana bakinca anlarsiniz askinda pekte hizlananadiginizi. Aralar hizlidir ama netice hep aynidirSmile
Saygilar
Cevapla
#23
Küçük motor çeker çekmesine de küçük hacimli motorlar istediği kadar turboyla yüklensin her zaman düşük devirlerde ölü olmaya ve akışkan bir sürüş için nisbeten devirli sürülmeye ihtiyaç duyacaklar.

Ben 2,5 altı motordan tat almıyorum. Ekonomik olsun diye küçük motor aldık o da günü anca kurtarıyor sürüş keyfi yok. Motor sesi, homurtusu, gücü yok. Bu saçma sapan vergilendirmelerle başka çare de bırakmıyor utanmaz yöneticiler.
http://tiraskeyfim.blogspot.com/  
http://saklinotalar.blogspot.com/
WWW
Cevapla
#24
Ben 1.3 (1248cc) araç aldım ve inanın bazen çok arıyorum bi 1.6 motoru. Araç dizel ve turbo beslemeli ama dik bir yokuş çıkarken anlıyorsunuz büyük motorun kıymetini. babamda 2700cc dizel araç var ve yokuş çıkarken zorlanmadan çıkışı bir görseniz bana hak verir ne demek istediğimi anlarsınız. Türkiye şartlarında bence en az 1.6 alınmalı araç. benzinli, dizel, turbo beslemeli-atmosterik farketmez. hem kullanım hem de satış açısından 1.6 motor her zaman avantajlıdır. Yakıt yönünden de kullanmaya başladığınızda görürsünüz, çok fark olmayacaktır. Ama yine de en doğru kararı siz vereceksinizdir.
Saygılarımla
Cevapla
#25
(16/12/2012, Saat: 14:18)papazerigi Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Ben 1.3 (1248cc) araç aldım ve inanın bazen çok arıyorum bi 1.6 motoru. Araç dizel ve turbo beslemeli ama dik bir yokuş çıkarken anlıyorsunuz büyük motorun kıymetini. babamda 2700cc dizel araç var ve yokuş çıkarken zorlanmadan çıkışı bir görseniz bana hak verir ne demek istediğimi anlarsınız. Türkiye şartlarında bence en az 1.6 alınmalı araç. benzinli, dizel, turbo beslemeli-atmosterik farketmez. hem kullanım hem de satış açısından 1.6 motor her zaman avantajlıdır. Yakıt yönünden de kullanmaya başladığınızda görürsünüz, çok fark olmayacaktır. Ama yine de en doğru kararı siz vereceksinizdir.
Saygılarımla

Benim tecrübeleirm de aynı şekilde. Küçük motorla sürekli vitesle oynayarak birşeyler yapmaya çalışırsınız. Büyük motor hacmin getirdiği rahat tork sayesinde fazla vites ameleliği yaptırmaz gerek rampalarda, gerek hızlanmalarda. Güven verir, zevk verir, sessizdir, ama duyulan sesi de güzeldir. Büyük motor mastifse, küçük motor süs terrier'idir. Büyük motorlu araç sürebilmek insanlık hakkıdır. Nefret ediyorum 2 litre altı motorlardan, ama el mahkum.
http://tiraskeyfim.blogspot.com/  
http://saklinotalar.blogspot.com/
WWW
Cevapla
#26
reno güzel arabalar yapmaya başladı reno clio symbolü zamanında çok severek kullanmıştım full depo 1000 ve üzeri km yapıyordu yakıt çok iyi bakımları falan ucuz yedek parça skntısı yok

bende 1.6 golf 6 ı satıp direk fx35 almayı istiyorum dizellerden tat alamıyorum artık
Cevapla
#27
turbo besleme de hacmin önemi kalmıyor
önemli olan motor yönetimi
http://www.mazda-tr.com/showroom/rx-8/specs/
Cevapla
#28
(16/12/2012, Saat: 15:16)ihtilaf Adlı Kullanıcıdan Alıntı: turbo besleme de hacmin önemi kalmıyor
önemli olan motor yönetimi
http://www.mazda-tr.com/showroom/rx-8/specs/

İhtilaf komşum sende biliyorsun turbo besleme her zaman alt devirlerde ölüdür ve ölü olacaktır. O kadar geliştirmelere rağmen hala bu şekilde. Senin verdiğin linkteki motor rotary motor olmasının avantajını kullanıyor. Esas olayı yüksek hızlara çabuk çıkabilmesi, bakılırsa verilen tablolarda mak tork ve güç değerlerini ne kadar yükske devirlerde verdiği görülebilir. O araçtan performans almak için sürekli yüksek devirde sürmek gerekir.

Motorun düşük devirlerdeki verimini anlamak için tork eğrisine bakmak ve maks torkunu hangi devirlerde verebiliyor bakmak yeterli. Büyük hacim mercedes motorlarına bakın mesela daha 1500 devirde maks tork verirler hacim avantajıyla. Gaza dokunduğunuz anda yüksek çekiş kuvveti, rampa sollama dinlemez. Dizel motorlar da aynı şekilde.

Ama küçük hacimli motor oldumu alt devirlerde ölü. Turbo esas güce yani maksimum çıkılan hıza etkili bana göre. Verdiği tork, büyük hacmin verdiği torka göre yapay bir tork. Çünkü araç hızını devrini alıp turbo bol havayla beslenmeye başladığı andan itibaren o torku yaratıyor. Halbuki büyük hacimde her devir canlı.

En basitinden benim 1.6 fsi motorum, arkadaşımın da 1,4 tsi motoru var. Onun aracını sürdüğümde benim araçta alıştığım gibi gaza az bastığımda araba resmen ölü, sanki gaza basılmamış tepkisi veriyor, biraz sonra hızlanınca turbo devreye girip ivmelenme başlıyor. benim fsi'da ise gaza dokunduğum her anda tepki ve çekiş var. Ha 1,6 düdük motor olmasından dolayı ne kadar çekecekse artık, onu da 97 oktanla biraz telafi ediyoruz.

Turbo; büyük hacimler ve dizel motorlarda bir avantaj bana göre. Küçük hacimlere düşük sıkıştırmalı turbo koyup çok verimli motormuş gibi sunmak tüketiciyi kandırmaktan başka bir şey değil.
http://tiraskeyfim.blogspot.com/  
http://saklinotalar.blogspot.com/
WWW
Cevapla
#29
(16/12/2012, Saat: 15:13)yarhasan Adlı Kullanıcıdan Alıntı: reno güzel arabalar yapmaya başladı reno clio symbolü zamanında çok severek kullanmıştım full depo 1000 ve üzeri km yapıyordu yakıt çok iyi bakımları falan ucuz yedek parça skntısı yok

bende 1.6 golf 6 ı satıp direk fx35 almayı istiyorum dizellerden tat alamıyorum artık

Komşum a4 2lt tfsi alsana. Benim planım öyle. Golften sonra iyi gider. Wink
http://tiraskeyfim.blogspot.com/  
http://saklinotalar.blogspot.com/
WWW
Cevapla
#30
Aynen dediğiniz gibi alt devirler maalesef ölü
ben yazılımdan yana umutluyum,sanki yazılımla daha iyi tork eğrileri oluşacak diye umuyorum,bir de valf zamanları ve geometri oyunlarıyla bu iş olur diye umuyorumSmile




(16/12/2012, Saat: 15:28)Lord Sparhawk Adlı Kullanıcıdan Alıntı:
(16/12/2012, Saat: 15:16)ihtilaf Adlı Kullanıcıdan Alıntı: turbo besleme de hacmin önemi kalmıyor
önemli olan motor yönetimi
http://www.mazda-tr.com/showroom/rx-8/specs/

İhtilaf komşum sende biliyorsun turbo besleme her zaman alt devirlerde ölüdür ve ölü olacaktır. O kadar geliştirmelere rağmen hala bu şekilde. Senin verdiğin linkteki motor rotary motor olmasının avantajını kullanıyor. Esas olayı yüksek hızlara çabuk çıkabilmesi, bakılırsa verilen tablolarda mak tork ve güç değerlerini ne kadar yükske devirlerde verdiği görülebilir. O araçtan performans almak için sürekli yüksek devirde sürmek gerekir.

Motorun düşük devirlerdeki verimini anlamak için tork eğrisine bakmak ve maks torkunu hangi devirlerde verebiliyor bakmak yeterli. Büyük hacim mercedes motorlarına bakın mesela daha 1500 devirde maks tork verirler hacim avantajıyla. Gaza dokunduğunuz anda yüksek çekiş kuvveti, rampa sollama dinlemez. Dizel motorlar da aynı şekilde.

Ama küçük hacimli motor oldumu alt devirlerde ölü. Turbo esas güce yani maksimum çıkılan hıza etkili bana göre. Verdiği tork, büyük hacmin verdiği torka göre yapay bir tork. Çünkü araç hızını devrini alıp turbo bol havayla beslenmeye başladığı andan itibaren o torku yaratıyor. Halbuki büyük hacimde her devir canlı.

En basitinden benim 1.6 fsi motorum, arkadaşımın da 1,4 tsi motoru var. Onun aracını sürdüğümde benim araçta alıştığım gibi gaza az bastığımda araba resmen ölü, sanki gaza basılmamış tepkisi veriyor, biraz sonra hızlanınca turbo devreye girip ivmelenme başlıyor. benim fsi'da ise gaza dokunduğum her anda tepki ve çekiş var. Ha 1,6 düdük motor olmasından dolayı ne kadar çekecekse artık, onu da 97 oktanla biraz telafi ediyoruz.

Turbo; büyük hacimler ve dizel motorlarda bir avantaj bana göre. Küçük hacimlere düşük sıkıştırmalı turbo koyup çok verimli motormuş gibi sunmak tüketiciyi kandırmaktan başka bir şey değil.
Cevapla


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Yeni Yıl taskind 30 18,806 01/01/2023, Saat: 00:01
Son Yorum: Mecanica
  Yeni başlayanlar için bisiklet ENDER3470 36 18,124 06/07/2022, Saat: 16:37
Son Yorum: mixfruit
  Yeni başlayanlar için oto çocuk koltuğu ENDER3470 10 3,816 28/08/2020, Saat: 18:04
Son Yorum: rating
  Yeni Bir Arama Motoru: DuckDuck dikdik_s 12 6,614 31/01/2020, Saat: 01:01
Son Yorum: edward
  Yeni Vergilerde Bugün: ABD'li artizanları yavaştan unutalım ckeskin 30 16,768 02/07/2018, Saat: 16:53
Son Yorum: laktik
  Yeni Vergimiz Hayırlı olsun: Yurtdışı Alışveriş Stopaj Vergisi izbe 35 23,206 18/12/2017, Saat: 19:30
Son Yorum: FurkanY
  Clio - Fiesta - Getz - Punto? informatiker 4 4,727 18/06/2017, Saat: 23:07
Son Yorum: xanimate
Bug dikkat yeni bir zaafiyet shellshock DelikanliTiras 0 3,893 30/09/2014, Saat: 12:32
Son Yorum: DelikanliTiras
  Yeni Ebay Hesabı Açmak eggman 7 15,936 17/02/2013, Saat: 13:51
Son Yorum: eggman

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: