17/02/2015, Saat: 21:39
Bence alınması yada devletin bu araçları teşvik etmesi için hiçbir neden yok.
Sıfır emisyon deniliyor ama elektrik üretilirken oluşan kirlilik hesaba katılmıyor. Örneğin ülkemizde çoğunlukla doğalgaz santrallerinden elektirik üretiliyor. Bu durumda arabayı petrolle çalıştırmak yerine elektrik ile çalıştırmanın ne avantajı kalıyor belli değil. Elektrikli araçlar teorik olarak sadece yakıt çeşitlendirmesi imkanı sağlıyor, çünkü elektriği birçok kaynaktan elde edebilirsiniz(ülkemiz için bu durum pek geçerli değil). Ama dünyadaki birçok muhtemel gelişmeyi frenleyen pil sorunu var. Birçok ülke pillerin geliştirilmesi milyonlarca dolar aktarıyor ama henüz devrim yaratacak bir buluş söz konusu değil. Arabalarda kullanılan bataryaların ömrünü,maliyetini, geri dönüşümünü ve tamamen ithalata dayalı olmasını da hesaba kattığımızda bence ülkemizde elektrikli araçların hakim olmasına daha çok uzun süreler var gibi görünüyor.
Sıfır emisyon deniliyor ama elektrik üretilirken oluşan kirlilik hesaba katılmıyor. Örneğin ülkemizde çoğunlukla doğalgaz santrallerinden elektirik üretiliyor. Bu durumda arabayı petrolle çalıştırmak yerine elektrik ile çalıştırmanın ne avantajı kalıyor belli değil. Elektrikli araçlar teorik olarak sadece yakıt çeşitlendirmesi imkanı sağlıyor, çünkü elektriği birçok kaynaktan elde edebilirsiniz(ülkemiz için bu durum pek geçerli değil). Ama dünyadaki birçok muhtemel gelişmeyi frenleyen pil sorunu var. Birçok ülke pillerin geliştirilmesi milyonlarca dolar aktarıyor ama henüz devrim yaratacak bir buluş söz konusu değil. Arabalarda kullanılan bataryaların ömrünü,maliyetini, geri dönüşümünü ve tamamen ithalata dayalı olmasını da hesaba kattığımızda bence ülkemizde elektrikli araçların hakim olmasına daha çok uzun süreler var gibi görünüyor.