17/02/2015, Saat: 22:25
Elektrik muhendisi ve bilgisayar mühendisi ( master ) olarak tecrubelerimi paylaşayım. Bazı hybrid modellerde aracın frenleme yapması yani motorun ters yonde dönmesi ile generator bölgede çalışarak elektrik motoruna güç sağlıyor bu sayede fazladan kirlilik olmuyor.
Donanımın karışık olmasi konusu da aslında düşünüldüğü gibi karışık bir sistem değil son model araçların hepsinde kullanılan merkezi kontrol birimi ve uc birimler arası haberlesmeler CAN Bus dediğimiz protokolle sağlanıyor bu sayede haberlesme hataları ve fazla kablolamadan kurtulmus oluyoruz. Dolayısıyla araç içi kontrol ve sensor bilgileri dijital ve güvenilir şekilde okunuyor. Yani daha karışık değil aslında. Daha önce çalıştığım firma askeri bir firmaydi ve insansız hava aracı projesinde de görev aldım. Uçaklarda da aynı elektronik sistem var temelde.
Otomobiller için temel sorun piller, onlarda gelişiyor süper kapasite sistemleri ile birlikte. Uçaklarda ise yanmalı motor şart gibi şimdilik.
Benim öngörüm petrolu iyi tukettigimiz için somuruluyoruz.
Donanımın karışık olmasi konusu da aslında düşünüldüğü gibi karışık bir sistem değil son model araçların hepsinde kullanılan merkezi kontrol birimi ve uc birimler arası haberlesmeler CAN Bus dediğimiz protokolle sağlanıyor bu sayede haberlesme hataları ve fazla kablolamadan kurtulmus oluyoruz. Dolayısıyla araç içi kontrol ve sensor bilgileri dijital ve güvenilir şekilde okunuyor. Yani daha karışık değil aslında. Daha önce çalıştığım firma askeri bir firmaydi ve insansız hava aracı projesinde de görev aldım. Uçaklarda da aynı elektronik sistem var temelde.
Otomobiller için temel sorun piller, onlarda gelişiyor süper kapasite sistemleri ile birlikte. Uçaklarda ise yanmalı motor şart gibi şimdilik.
Benim öngörüm petrolu iyi tukettigimiz için somuruluyoruz.
"Keen as this razors edge invisible" W. Shakespeare