21/09/2015, Saat: 14:21
@Chinaski
Belki US Marines dediğin şekil olabilir veya 1950ler civarına kadar yaşamış olan denizciler fakat artık denizcilik öyle eskisi gibi değil. Ben de Beybabalardan veya yaşlı çarkçılardan dinlediğim anıları duydukça, eski kaptanların hatıralarını, biyografilerini falan okudukça hüzünleniyorum. Eskiden denizcilik çok başkaymış, artık tüm diğer meslek grupları gibi kapitalizmin basit bir kölesi durumunda. Eski özgürlükler, Kaptan'ın özerkliği falan pek yok. Eski ve küçük limanlara uğrayan eski ve orta boydaki dökme kuru yük gemileri hala o anıları yaşatıyor fakat modern bir Konteyner gemisinin modern bir limana girişi ile çıkışı arasında 6 ila 12 saat arası sürüyor. Benim çıktığım gemiler 186 metre boyunda 26m eninde 1900-2000 TEU (2000 adet 20' lik konteyner) kapasitesi olan ve dünya standartlarında artık küçük görülen gemiler. Eskiden mothership olan geçen bu gemiler artık feeder olarak görülüyor. Yeni mothershiplere örnek olarak Maersk E ve Triple-E sınıfı veya CMA CGM Explorer sınıfı vb 400 metre uzunluğunda 60 metre genişliğinde 16,000 TEU ve üstü kapasiteli gemileri gösterebiliriz. Bizim 1000 hareket yapacağımız (örn: 600 konteyner bırakıp 400 tane alacağımız) bir liman bize eğer 5 gantry crane tahsis ederse ve bunlar 40 hareket/saat ortalama ile çalışırlarsa 5 saatte operasyon bitiyor, yanaşması, kalkması, hazırlıklarla falan 6-7 saat sürüyor. Ne ara tıraş olup duşumu alıp giyinip limana inicemde o ülkenin dişi bireyleri ile tanışıcam ne ara alışverişimi yapıcam
Her gun tıraşın ve üniformanın zorunlu olduğu şirketler de var, kabasakallı denizciler barındıran şirketler de var. O iş şirket politikasına ve kurallarına bağlı.
Benim çelik usturalar bu zamana kadar senin bileme işlemi sonrası sürdüğün harici yağ görmediler Kullanıp kurulayıp, kayışlayıp yerine kaldırıyorum. Ayda bir WD-40 ile yağlayıp şöyle bir hareket ettiriyorum ki ulaşamadığım yerler nem ile paslanmasın yoksa her kullanım sonrası yağla sonra temizle falan ohoooo, üşenirim ben senin yaptıklarına Merak edenler için ek bilgi: usturalarımda bu zamana kadar hiç bir leke veya pas oluşmadı. Tabii bunda saklama koşullarım etken olabilir. Yağlamasam da usturalarımın başını da boş bırakmıyorum Kullanıp, kuruladıktan ve kayışladıktan sonra odamda direk gün ışığı almasa da (direk güneş ışığı organik sap malzemelerine zararlı) sürekli sıcak ve kuru, havadar bir dolapta saklıyorum.
@ihtilaf
Sakal, dövmeler, küpeler ve piercingler (bu yeni tip genellikle emo ve metalci gençliğin taktığı tarz değil) eskiden denizcilerin hem alametifarikasıymış hem de denizciler arasındaki rütbe ve yeterlilikleri belli eden sembollermiş. Ben genel olarak tarihi sevdiğim için özellikle böyle masalsı olan kısımlarını sevdiğimden hakkında okuyup araştırma yapmayı da seviyorum. Denizcilik tarihinin en eğlenceli ve en merak edilen kısmı olan Barbaros Hayrettin Paşa'nın zamanını öğrenmek için Gazavat-ı Hayrettin okunabilir. Hem yazılış dili hem de anlatılış biçimi olarak sanki bir hatırat değil de masal okuyormuşcasına eğlenceli ve sürükleyici.
Kitabın Linki: https://yadi.sk/d/lkt5XDjiEpnPm
Belki US Marines dediğin şekil olabilir veya 1950ler civarına kadar yaşamış olan denizciler fakat artık denizcilik öyle eskisi gibi değil. Ben de Beybabalardan veya yaşlı çarkçılardan dinlediğim anıları duydukça, eski kaptanların hatıralarını, biyografilerini falan okudukça hüzünleniyorum. Eskiden denizcilik çok başkaymış, artık tüm diğer meslek grupları gibi kapitalizmin basit bir kölesi durumunda. Eski özgürlükler, Kaptan'ın özerkliği falan pek yok. Eski ve küçük limanlara uğrayan eski ve orta boydaki dökme kuru yük gemileri hala o anıları yaşatıyor fakat modern bir Konteyner gemisinin modern bir limana girişi ile çıkışı arasında 6 ila 12 saat arası sürüyor. Benim çıktığım gemiler 186 metre boyunda 26m eninde 1900-2000 TEU (2000 adet 20' lik konteyner) kapasitesi olan ve dünya standartlarında artık küçük görülen gemiler. Eskiden mothership olan geçen bu gemiler artık feeder olarak görülüyor. Yeni mothershiplere örnek olarak Maersk E ve Triple-E sınıfı veya CMA CGM Explorer sınıfı vb 400 metre uzunluğunda 60 metre genişliğinde 16,000 TEU ve üstü kapasiteli gemileri gösterebiliriz. Bizim 1000 hareket yapacağımız (örn: 600 konteyner bırakıp 400 tane alacağımız) bir liman bize eğer 5 gantry crane tahsis ederse ve bunlar 40 hareket/saat ortalama ile çalışırlarsa 5 saatte operasyon bitiyor, yanaşması, kalkması, hazırlıklarla falan 6-7 saat sürüyor. Ne ara tıraş olup duşumu alıp giyinip limana inicemde o ülkenin dişi bireyleri ile tanışıcam ne ara alışverişimi yapıcam
Her gun tıraşın ve üniformanın zorunlu olduğu şirketler de var, kabasakallı denizciler barındıran şirketler de var. O iş şirket politikasına ve kurallarına bağlı.
Benim çelik usturalar bu zamana kadar senin bileme işlemi sonrası sürdüğün harici yağ görmediler Kullanıp kurulayıp, kayışlayıp yerine kaldırıyorum. Ayda bir WD-40 ile yağlayıp şöyle bir hareket ettiriyorum ki ulaşamadığım yerler nem ile paslanmasın yoksa her kullanım sonrası yağla sonra temizle falan ohoooo, üşenirim ben senin yaptıklarına Merak edenler için ek bilgi: usturalarımda bu zamana kadar hiç bir leke veya pas oluşmadı. Tabii bunda saklama koşullarım etken olabilir. Yağlamasam da usturalarımın başını da boş bırakmıyorum Kullanıp, kuruladıktan ve kayışladıktan sonra odamda direk gün ışığı almasa da (direk güneş ışığı organik sap malzemelerine zararlı) sürekli sıcak ve kuru, havadar bir dolapta saklıyorum.
@ihtilaf
Sakal, dövmeler, küpeler ve piercingler (bu yeni tip genellikle emo ve metalci gençliğin taktığı tarz değil) eskiden denizcilerin hem alametifarikasıymış hem de denizciler arasındaki rütbe ve yeterlilikleri belli eden sembollermiş. Ben genel olarak tarihi sevdiğim için özellikle böyle masalsı olan kısımlarını sevdiğimden hakkında okuyup araştırma yapmayı da seviyorum. Denizcilik tarihinin en eğlenceli ve en merak edilen kısmı olan Barbaros Hayrettin Paşa'nın zamanını öğrenmek için Gazavat-ı Hayrettin okunabilir. Hem yazılış dili hem de anlatılış biçimi olarak sanki bir hatırat değil de masal okuyormuşcasına eğlenceli ve sürükleyici.
Kitabın Linki: https://yadi.sk/d/lkt5XDjiEpnPm
A ship in port is safe, but that's not what ships are built for.
-Grace Hopper
-Grace Hopper