27/12/2016, Saat: 18:00
(05/12/2016, Saat: 03:25)harveyspecter Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Tıraş forumdaki bir çok beyefendi için mecburiyetten, ve hatta basit bir hobiden daha öte. Tıraşa bu denli önemli veren arkadaşlarımızın fırça, sabun, tıraş aleti gibi tıraş malzemelerinden mümkün olan maksimum konfor ve keyfi almak istemelerinden daha doğal bir şey olamaz.@harveyspecter
Keyif için tıraş olan birisi sade kokular yerine çeşitli aromatik kokular deneyerek tıraş deneyimine farklı bir boyut kazandırmak isteyebilir. Bunu sanırım hemen herkes anlayışla karşılar.
Arko oldukça sade bir sabun ve ben de aslında en çok bu özelliğini seviyorum. Amerikalıların bir deyimi var: "Less is more." Buna benzer daha nice sadeliğe vurgu yapan veciz söz bulabilirsiniz.
Arko'ya yapılan tuhaf yakıştırmaları anlamakta güçlük çekiyorum. Bunu parfüm koleksiyonu yapan ve ortalama üzeri bir burna sahip olan birisi olarak söylüyorum. Bazı markalar sade ve temiz kokan, sabunsu parfümler üretiyorlar. Örn: Prada Amber Pour Homme. Bu parfümü kalitesiz ya da vasat yapmıyor.
Arko belki mevcut haliyle olmasa da bir-iki rütuşla pahalı sabunlar kategorisine girebilecek kaliteye ve performansa sahip bir sabun. Belki bir gün şirket Arko Exclusive adı altında lüks sınıfa giren bir sabun üretir... Kim bilir
Şu bir gerçek ki; eğer Arko İtalyan veya İngiliz menşeili bir ürün olsaydı en az Proraso-Cella fiyatından satılırdı. Ben Arko tıraş sabununu cidden bir nimet olarak görüyorum. Bu fiyata bu kaliteyi yakalamak çok zor.
Keşke PermaSharp'ımız da yerli kalabilseydi de Arko+PermaSharp gibi fiyat/performans canavarı yerli bir kombinasyonumuz olsaydı....
(05/12/2015, Saat: 18:50)t.macgyver Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Bir malın bolca bulunur ve ucuza temin edinir oluşu, ona olan arzumuzu baltalayabiliyor. Bu durumun tersi de aynı ölçüde geçerli.
Arko da biraz bundan müzdarip.
Misal şurda ancak kraliyet ailelerinin tüketmeye gücünün yettiği- 17 yyda tanesi 22.000 tl (günümüz parasıyla) ediyor- Rus çariçesinden, Fransa kralına hayranları olan, uğrana tapınak inşaa edilen, katedral kulesine konulan bir mal; ananas şimdi aynı heyecanı yaratmıyor. Oysa ananas aynı ananas, arko aynı arko
Diyelim ki -beceremez de - tıraş sabunu da satan ziyadesiyle üst segment bir firma arkonun kokusunu değiştirdi. Sadece kokusunu değil elbet adını ve görünüşünü de değiştirdi. Youtube blogger, tıraş forumudur ustaca reklamını da yaptı. Acaba sadece acaba aynı mı olurdu değerlendirmemiz "yeni ürün" hakkında?
ps: işbu yazı sadece bazı ekonomik davranış örüntülerine dikkat çekmek içindir. Kimsenin duygularını incitmek niyetini barındırmaz.