24/07/2018, Saat: 11:43
Merhaba,
Rafineriden direk istasyona benzin gelmiyor, rafineriden kendi dolum merkezlerine yakıtı alarak test yapıyorlar istedikleri yanma değerlerini yakalamak için katkı maddeleri ekliyorlar. Kimisi de direk katkı maddesini ekleyerek istasyona gönderiyor. Türkiyede şuan Shell dışında test yapan varsa da bilmiyorum. Total, BP bu merkezlerini kapattılar. En iyi yanma değerleri Shell, PO, Total, BP gibi firmalarda ancak rafineriden çıkan yakıtın kalitesi çok değişkendir, iki tanker arasında bile fark oluyor. Ucuz yakıt ise bir şekilde gelen kaçak, çalıntı, içerisinde yağ, bio yakıt (kendiniz bile üretebilirsiniz) gibi çoğaltıcılar eklenerek fiyatı düşürüyorlar ancak bu tarz motorinler DCİ motorlu araçlar için tehlikeli.
Orta vadede motorin ve benzin fiyatlarının daha da yaklaşacağını düşünüyorum, motorin üretirken benzinde mecburen üretiliyor ancak tüketilmediği için yurt dışına satılmakta, rafineriler bu durumda şikayetçiler.
Detarjanlı yakıtlar tortu bırakmaz ancak performansı düşüktür (BP), hızlı yanan yakıtlar ise tortu bırakır (Shell nitro) hızlı yanan yakıtları küçük motorlarda kullanmak bir etken değildir (yanma hızını 2000 devirde giderken fark etmek imkansızdır), yüksek devirli-büyük motorlu araçlar için tercih edilmelidir (Motorsiklet veya 2500cc üzerinde otomobiller)
Dizel araç kullananlar sadece yakıt hesabı yapmaları yanlış, servis maliyeti, araç maliyeti ve turbo ömrünü unutuyorlar vede en önemlisi çevre kirliliği. ortalama 300K mesafede turbo ömrünü tamamlıyor ki değiştirilmemesi bir kumardır, tüm motoru hurdaya çıkartabilirisiniz. Uzun ömürlü sağlam sessiz bir araç istiyor iseniz atmosferik benzinli araçlar 500k dan önce tık demezler güvenilir temiz motorlardır, bakım maliyeti az, her yerde tamir edilebilir. Performans istiyorsanız 2 turbolu dci motorlar şuan 1500cc den 160beygir, 380nm tork üreten modeller var. Çevre kirliliği demiştim, bir çok model artık dizel motor üretimine yatırım yapmıyor, 2020 den sonra üretimi durduracaklarını ilan eden markalar bile var.
Yakıt tasarrufu istiyorsanız eğer en önemli parçalardan bir tanesi hava filtresi, istediğiniz yakıtı koyun aracınız istediği kadar güçlü olsun nefes alamayan araç tıkanır kalır, gitmez, yakıt tüketimi artar. bakımı beklemeden arada hava filtrenizi temizlemenizi hatta yenilemenizi öneririm, bunu eli tornavida tutan her kez yapabilir. 30TL-40TL gibi rakamlara aracınızın orjinal filtresini bulabilirsiniz ancak asla açık filtre kullanmayın motorunuza çok zarar verirsiniz.
Rafineriden direk istasyona benzin gelmiyor, rafineriden kendi dolum merkezlerine yakıtı alarak test yapıyorlar istedikleri yanma değerlerini yakalamak için katkı maddeleri ekliyorlar. Kimisi de direk katkı maddesini ekleyerek istasyona gönderiyor. Türkiyede şuan Shell dışında test yapan varsa da bilmiyorum. Total, BP bu merkezlerini kapattılar. En iyi yanma değerleri Shell, PO, Total, BP gibi firmalarda ancak rafineriden çıkan yakıtın kalitesi çok değişkendir, iki tanker arasında bile fark oluyor. Ucuz yakıt ise bir şekilde gelen kaçak, çalıntı, içerisinde yağ, bio yakıt (kendiniz bile üretebilirsiniz) gibi çoğaltıcılar eklenerek fiyatı düşürüyorlar ancak bu tarz motorinler DCİ motorlu araçlar için tehlikeli.
Orta vadede motorin ve benzin fiyatlarının daha da yaklaşacağını düşünüyorum, motorin üretirken benzinde mecburen üretiliyor ancak tüketilmediği için yurt dışına satılmakta, rafineriler bu durumda şikayetçiler.
Detarjanlı yakıtlar tortu bırakmaz ancak performansı düşüktür (BP), hızlı yanan yakıtlar ise tortu bırakır (Shell nitro) hızlı yanan yakıtları küçük motorlarda kullanmak bir etken değildir (yanma hızını 2000 devirde giderken fark etmek imkansızdır), yüksek devirli-büyük motorlu araçlar için tercih edilmelidir (Motorsiklet veya 2500cc üzerinde otomobiller)
Dizel araç kullananlar sadece yakıt hesabı yapmaları yanlış, servis maliyeti, araç maliyeti ve turbo ömrünü unutuyorlar vede en önemlisi çevre kirliliği. ortalama 300K mesafede turbo ömrünü tamamlıyor ki değiştirilmemesi bir kumardır, tüm motoru hurdaya çıkartabilirisiniz. Uzun ömürlü sağlam sessiz bir araç istiyor iseniz atmosferik benzinli araçlar 500k dan önce tık demezler güvenilir temiz motorlardır, bakım maliyeti az, her yerde tamir edilebilir. Performans istiyorsanız 2 turbolu dci motorlar şuan 1500cc den 160beygir, 380nm tork üreten modeller var. Çevre kirliliği demiştim, bir çok model artık dizel motor üretimine yatırım yapmıyor, 2020 den sonra üretimi durduracaklarını ilan eden markalar bile var.
Yakıt tasarrufu istiyorsanız eğer en önemli parçalardan bir tanesi hava filtresi, istediğiniz yakıtı koyun aracınız istediği kadar güçlü olsun nefes alamayan araç tıkanır kalır, gitmez, yakıt tüketimi artar. bakımı beklemeden arada hava filtrenizi temizlemenizi hatta yenilemenizi öneririm, bunu eli tornavida tutan her kez yapabilir. 30TL-40TL gibi rakamlara aracınızın orjinal filtresini bulabilirsiniz ancak asla açık filtre kullanmayın motorunuza çok zarar verirsiniz.
HK