14/03/2019, Saat: 09:27
Eski bir haber ama bakın ne demiş Evyap Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdürü Babür Çelebi
Evyap’ta çok okuyan, araştıran, farklı backgroundlara sahip bir insan kaynağı çalışıyor. Uluslararası firmaların yaptıklarını, aynısını ya onlardan hemen sonra ya da onlar yapmadan biz de yapabiliyoruz. Evet onlar araştırma geliştirmeye çok ciddi pazarlar harcıyorlar ama pazarlama ayrı bir sanat. Kimsenin de tekelinde değil. Eskiden her şeyi onlar yaparlardı ama artık öyle değil. Bugün pek çok firma farklı alanlarda çok iyi şeyler yapıyor.
Ülkenin konumuna baktığımız vakit, nüfusun istediği nedir ona bakıyoruz. Hedef kitle ne istiyor ona bakıyoruz, bizim ürünlerimiz onların istediklerine uyuyor mu ona bakıyoruz. Yani çok basit pazarlama tekniklerini uyguluyoruz. Pazar araştırmaları yapılıyor, ürünler test ediliyor, iletişimler test ediliyor. Bildiğimiz, kitaplarda yazan tüm pazarlama taktikleri uygulanıyor. Bunlar yapılırken eksikler düzeltiliyor.
Yazının tamamına buradan ulaşabilirsiniz.
https://www.capital.com.tr/capital-dergi...yan-sirket
Madem nüfusun istediğine bakıyorsunuz, backgroundlara önem veriyorsunuz neden yıllardır sesimizi duymuyorsunuz. Neden bir limon aromalı, vanilya aromalı, avakodolu, tütün aromalı arko yok hala bunun cevabını veremiyorsunuz.
Bir diğer makalede Evyap ın gelişim süreci anlatılıyor
https://blog.ofix.com/duru/
Bu makaleden anladığım Arko isminin doğuşu şöyle olmuş olabilir, daha önceden zaza firmasınada fason sabun üreten Tahtakale de Ermeni Aris kardeşlere ait sabun fabrikasını satın almışlar, sonra Tahtakale’de fabrikası olan ve Sanino marka tıraş sabununu üreten Karamanlı Rum Kriako Bekaroğlu ile çalışmaya başlamışlar. Tahminime göre marka ARis sabun fabrikasının AR ve KriaKO Bekaroğlu nun KO harfleri birleştirilerek ARKO markası doğdu, bu net bir kaynak olmayıp tamamen benim tahminimdir.
Evyap’ta çok okuyan, araştıran, farklı backgroundlara sahip bir insan kaynağı çalışıyor. Uluslararası firmaların yaptıklarını, aynısını ya onlardan hemen sonra ya da onlar yapmadan biz de yapabiliyoruz. Evet onlar araştırma geliştirmeye çok ciddi pazarlar harcıyorlar ama pazarlama ayrı bir sanat. Kimsenin de tekelinde değil. Eskiden her şeyi onlar yaparlardı ama artık öyle değil. Bugün pek çok firma farklı alanlarda çok iyi şeyler yapıyor.
Ülkenin konumuna baktığımız vakit, nüfusun istediği nedir ona bakıyoruz. Hedef kitle ne istiyor ona bakıyoruz, bizim ürünlerimiz onların istediklerine uyuyor mu ona bakıyoruz. Yani çok basit pazarlama tekniklerini uyguluyoruz. Pazar araştırmaları yapılıyor, ürünler test ediliyor, iletişimler test ediliyor. Bildiğimiz, kitaplarda yazan tüm pazarlama taktikleri uygulanıyor. Bunlar yapılırken eksikler düzeltiliyor.
Yazının tamamına buradan ulaşabilirsiniz.
https://www.capital.com.tr/capital-dergi...yan-sirket
Madem nüfusun istediğine bakıyorsunuz, backgroundlara önem veriyorsunuz neden yıllardır sesimizi duymuyorsunuz. Neden bir limon aromalı, vanilya aromalı, avakodolu, tütün aromalı arko yok hala bunun cevabını veremiyorsunuz.
Bir diğer makalede Evyap ın gelişim süreci anlatılıyor
https://blog.ofix.com/duru/
Bu makaleden anladığım Arko isminin doğuşu şöyle olmuş olabilir, daha önceden zaza firmasınada fason sabun üreten Tahtakale de Ermeni Aris kardeşlere ait sabun fabrikasını satın almışlar, sonra Tahtakale’de fabrikası olan ve Sanino marka tıraş sabununu üreten Karamanlı Rum Kriako Bekaroğlu ile çalışmaya başlamışlar. Tahminime göre marka ARis sabun fabrikasının AR ve KriaKO Bekaroğlu nun KO harfleri birleştirilerek ARKO markası doğdu, bu net bir kaynak olmayıp tamamen benim tahminimdir.
Edep, aklın tercümanıdır. İnsan edebi kadar akıllı, aklı kadar şerefli, şerefi kadar kıymetlidir...