Kafirleri traş ettikleri usturayı müslümanlar da kullanmamak?
O zaman Osmanlı'nın AIDS'ten haberi bile yoktur emin olun.Bilinen ilk Aıds vakası 1981 yılında rapor ediliyor 1983 yılında tam teşhis konuluyor.Yani Osmanlı zamanlarında bu hastalık muhtemelen bu kadar yaygın degildi ki zaten dünyanın haberi yok.Ayrıca hastalıgın Afrikadan yayılışını hesaba katınca Osmanlı dönemini pas geçiyorsunuz.
Abd'li yazar David Quammen Aids virüsünün ilk kez 1908 yılında Kamerunda ortaya çıktıgını belirtiyor.Biraz daha detayıyla hürriyette haberi var.
http://www.hurriyet.com.tr/avrupa/aids-n...i-28275375
Yazar hangi gerekçeyle bunu AIDS'e baglamış?
Kan yoluyla yoluyla bulaşan bir hastalık oldugundan ustura ile kesik atılırsa bulaşır ee o zaman Osmanlı bunu görüp erkenden önlemini almış hadi ya?
Usturaları farklı kullanılmasının amacı başka birşey. Belki müslüman olmayanların kullandıgı ustura ve havluyu kullanmak istemiyorlardır? Aynı ayrımcılık yada ötekileştirme gibi.Tıpkı Amerikanın zamanında siyahilere yaptıgı gibi.
Bence burda üzerinde durmanız gereken nokta ustura degil kafir ve aidsin ne alaka oldugu ayrıca Müslüman olmayan kişilerin ayrı havlu ve ustura kullanılması geregi nasıl bir mantıklı açıklaması olacagı?
Yazar zaten ayrımcılıgı kendi açık açık ifade etmiş.Bu yetmezmiş gibi müslüman olmayanları kafir ilan etmiş.Ayrımcılıgı kapatmak için de Aidse baglamış kendince.
Kitapta müslüman olmayan kişileri kafir diye niteledirmesi okunmaması gereken bir kitap kategorisinde benim için.Çok mu zor başka bir ifade kullanmak? müslüman olmayan de gayrimüslüm de hristiyan de.
Birde bu ifadeyi 140'tan fazla kitap yazmış birisi kullanmış.
O zaman Osmanlı'nın AIDS'ten haberi bile yoktur emin olun.Bilinen ilk Aıds vakası 1981 yılında rapor ediliyor 1983 yılında tam teşhis konuluyor.Yani Osmanlı zamanlarında bu hastalık muhtemelen bu kadar yaygın degildi ki zaten dünyanın haberi yok.Ayrıca hastalıgın Afrikadan yayılışını hesaba katınca Osmanlı dönemini pas geçiyorsunuz.
Abd'li yazar David Quammen Aids virüsünün ilk kez 1908 yılında Kamerunda ortaya çıktıgını belirtiyor.Biraz daha detayıyla hürriyette haberi var.
http://www.hurriyet.com.tr/avrupa/aids-n...i-28275375
Yazar hangi gerekçeyle bunu AIDS'e baglamış?
Kan yoluyla yoluyla bulaşan bir hastalık oldugundan ustura ile kesik atılırsa bulaşır ee o zaman Osmanlı bunu görüp erkenden önlemini almış hadi ya?
Usturaları farklı kullanılmasının amacı başka birşey. Belki müslüman olmayanların kullandıgı ustura ve havluyu kullanmak istemiyorlardır? Aynı ayrımcılık yada ötekileştirme gibi.Tıpkı Amerikanın zamanında siyahilere yaptıgı gibi.
Bence burda üzerinde durmanız gereken nokta ustura degil kafir ve aidsin ne alaka oldugu ayrıca Müslüman olmayan kişilerin ayrı havlu ve ustura kullanılması geregi nasıl bir mantıklı açıklaması olacagı?
Yazar zaten ayrımcılıgı kendi açık açık ifade etmiş.Bu yetmezmiş gibi müslüman olmayanları kafir ilan etmiş.Ayrımcılıgı kapatmak için de Aidse baglamış kendince.
Kitapta müslüman olmayan kişileri kafir diye niteledirmesi okunmaması gereken bir kitap kategorisinde benim için.Çok mu zor başka bir ifade kullanmak? müslüman olmayan de gayrimüslüm de hristiyan de.
Birde bu ifadeyi 140'tan fazla kitap yazmış birisi kullanmış.