Dünyanın geneline baktığımızda doğal olarak kadınlara özel kozmetik ürünleri daha fazla. Erkekler için olan kozmetik ürünler ise kadınlarınkine göre daha az. Bunun ülkemizdeki yansıması da bu şekilde, fakat yurtdışına göre daha da uçurum yüksek. Bir kozmetik dükkanına girdiğimizde, (parfüm hariç) erkeklere ayrılan bölüm "hiç koymamazlık yapmayalım da ayıp olmasın" dercesine ufacık bir bölmeden oluşuyor. Loreal'in erkek ürünleri geldiği zaman alsak da almasak da gözlerimiz dönüyor. Mesela Old Spice hızlı bir giriş yaptı, nasıl sevindik. Erkek olarak yeni ürün markalarına ve gamlarına (dünya için var olan ama bizim için yeni) tamamen açız. Ne olur yani Arko ürün çeşitliliği yapsa? Veya Rebul firması'nın elinde bir sürü esans var, ne olur yani tıraş kremi de üretseler? Bunu dediğimiz zaman talep yok deniyor ki o da doğru. Peki bu doğrulukta talep eden kim? Piyasa kuaförlere ve berberlere hitap ettiği için, son kullanıcı ne arar, ne ister, düşünen yok. Böyle olunca da bu sonuç çıkıyor ortaya. Umarım Old Spice gibi diğer markalar da, mesela Tabac, Speick gibi markalar da son kullanıcının daha rahat ulaşacağı şekilde piyasaya giriş yaparlar. Tamam internetten de sipariş edebiliriz ama ben bir dükkana girdiğimde erkek ürünleri arasında da çeşitlilik olsun, onlara bakayım inceleyeyim istiyorum. Lakin bu kafayla gidilirse ki büyük ihtimalle gidilecek, biz daha çok mahkum oluruz şimdiki düzene. Erkek malzemeleri migrostaki küçük bölmelerde olur, ürün/marka çeşitliliği olarak da Kore ürünü ne olduğu belli olmayan malzemelere veya watsons, gratis gibi firmaların kendi markalarıyla getirdikleri malzemelere maruz kalmaya devam ederiz. Olur da bizler forumdan koparsak, yıllar sonra başkaları forumda yazıp çizerken bu konuya girdiklerinde aynı şeyleri konuşmaya devam ederler. Merak edip de geçmişteki mesajları okurlarsa, "vay be hiç değişmemiş bu düzen" derler; tıpkı bizim şu anda yaptığımız, dediğimiz gibi..
So far so good..