04/09/2012, Saat: 02:00
(Son Düzenleme: 04/09/2012, Saat: 02:09, Düzenleyen: papazerigi.)
arkadaşlar islam dininde domuz'un ayrı bir hükmü vardır.
* mesela merkep eti caiz olmamakla beraber merkebin yük hayvanı olarak kullanılmasında bir beis görülmemiştir.
* Alkol içeren kolonyanın kullanması caiz olmakla beraber üste başa sürüldüğü zaman necis hükmündedir. Ancak mesela namaz için abdest aldıktan sonra elinize kolonya sürseniz abdest bozulmaz ancak nereye sürdüyseniz yıkayıp öyle namaz kılmanız gerekir. yeniden abdest almanız gerekmez
* domuzdan başka eti yenmeyen bazı hayvanların kemik, toynak, tüy gibi kalıntılarının kullanılması bir sıkıntı teşkil etmezken bu hususta bizden evvel kafa yormuş olan alimler kuran ve hadis ışığında domuza ait ne varsa kullanılmasının uygun olmadığını belirtmişlerdir. İnternette bulabileceğimiz birkaç ilmihal öyle sanıyorum ki tartışmayı gereksiz kılacaktır.
Bu konu daha biz donanımhaberde iken bile tartışılmış ve herkesin kendi isteğine göre kullanmasının ve forumda tartışma konusu haline getirilmemesinin uygun olduğuna kanaat getirilmiştir. ki zamanında bu tartışmanın bir tarafında ben bulunuyordum.
Bu işin dini boyutu. bir de tercihler boyutu var tabii ki. kimi kullanılmaması gerektiğine inandığı için, kimi sevmediği için kimi de huylandığı için domuz kılı fırça kullanmamak isteyebilir. Burada "ne olacak kullansana, yemiyoruz en nihayetinde" gibi yorumlar, kullanmama tercihinde bulunan insanların düşünme kabiliyetlerine ve tercihlerine saygısızlık gibi oluyor.
ayrıca bahsi geçtiği için belirteyim, at eti yemek haram değildir. Sadece İmami Azam Ebu Hanife tarafından tahrimen mekruh (harama yakın mekruh) olarak yorumlanmıştır. Ancak haram denmemiştir. Diğer mezheplerde at eti yemek uygun görülmüştür. Ancak eşek etinin yenmesi haramdır.
Okuduğunuz için teşekkür ederim.
Saygılarımla
* mesela merkep eti caiz olmamakla beraber merkebin yük hayvanı olarak kullanılmasında bir beis görülmemiştir.
* Alkol içeren kolonyanın kullanması caiz olmakla beraber üste başa sürüldüğü zaman necis hükmündedir. Ancak mesela namaz için abdest aldıktan sonra elinize kolonya sürseniz abdest bozulmaz ancak nereye sürdüyseniz yıkayıp öyle namaz kılmanız gerekir. yeniden abdest almanız gerekmez
* domuzdan başka eti yenmeyen bazı hayvanların kemik, toynak, tüy gibi kalıntılarının kullanılması bir sıkıntı teşkil etmezken bu hususta bizden evvel kafa yormuş olan alimler kuran ve hadis ışığında domuza ait ne varsa kullanılmasının uygun olmadığını belirtmişlerdir. İnternette bulabileceğimiz birkaç ilmihal öyle sanıyorum ki tartışmayı gereksiz kılacaktır.
Bu konu daha biz donanımhaberde iken bile tartışılmış ve herkesin kendi isteğine göre kullanmasının ve forumda tartışma konusu haline getirilmemesinin uygun olduğuna kanaat getirilmiştir. ki zamanında bu tartışmanın bir tarafında ben bulunuyordum.
Bu işin dini boyutu. bir de tercihler boyutu var tabii ki. kimi kullanılmaması gerektiğine inandığı için, kimi sevmediği için kimi de huylandığı için domuz kılı fırça kullanmamak isteyebilir. Burada "ne olacak kullansana, yemiyoruz en nihayetinde" gibi yorumlar, kullanmama tercihinde bulunan insanların düşünme kabiliyetlerine ve tercihlerine saygısızlık gibi oluyor.
ayrıca bahsi geçtiği için belirteyim, at eti yemek haram değildir. Sadece İmami Azam Ebu Hanife tarafından tahrimen mekruh (harama yakın mekruh) olarak yorumlanmıştır. Ancak haram denmemiştir. Diğer mezheplerde at eti yemek uygun görülmüştür. Ancak eşek etinin yenmesi haramdır.
Okuduğunuz için teşekkür ederim.
Saygılarımla