12/09/2012, Saat: 16:11
hocam ne diyor. zarurette diyor.. normal halde uygun değildir. domuz kılının alternatifi olmasa veya kıldan başka bir seçenek olmasa evet dediğiniz olabilirdi. Hatta şöyle bir şey de var eğer mecbur değilken bilerek ve isteyerek yemiş olsanız bile Allah (c.c.) içten, gönülden yapılan tevbeleri kabul edeceğini müjdeliyor.
Bence ayetin bizi ilgilendiren kısmı yazılmıştır, yazılmayan kısmı için art niyet aramak biraz ayıp olur bence. Cevap da gayet açık. Dileyen dilediği gibi davranmakta özgürdür. ben dinen uygun olmadığı için kullanmıyorum, etini de yemiyorum. Yasak olmasa belki etini de yerdim, kılını da kullanırdım. Allah bilir.
Saygılarımla
Bence ayetin bizi ilgilendiren kısmı yazılmıştır, yazılmayan kısmı için art niyet aramak biraz ayıp olur bence. Cevap da gayet açık. Dileyen dilediği gibi davranmakta özgürdür. ben dinen uygun olmadığı için kullanmıyorum, etini de yemiyorum. Yasak olmasa belki etini de yerdim, kılını da kullanırdım. Allah bilir.
Saygılarımla
(12/09/2012, Saat: 16:01)mancho Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Ayetin yarısını yazıp, diğer yarısını yazmamak olmaz.
En azından dürüstçe olmaz.
Buyrun tamamı:
Fakat (Allah) size, sadece ölü hayvan etini, kanı ve domuz etini haram kıldı. Ve Allah'tan başkası için olanı (putlar ve şahıslar adına kesilen hayvanı) helâl kılmadı. Ama kim zarurette (açlıkta ve zor durumda) kalırsa, o taktirde (başkasının) hakkına el uzatmamak ve zaruret miktarını aşmamak (şartıyla) onun üzerine günah yoktur. Muhakkak ki Allah, Gafur'dur, Rahîm'dir.
Yani ne diyor çok aç kalırsan etini bile ye diyor.
Bırakın kılını, kemiğini kullanmayı etini bile yemeye izin var zarurette.
Derseniz ki ben kullanmayacağım kimse bir şey demez. Ama olayı getirip yalan yanlış yorumlarla dine bağlarsanız, siz de kullanmayına getirirseniz o zaman biri dur der.