01/10/2012, Saat: 16:18
ödemesini tamamladığınız ürün tarafınıza beklenen zaman diliminde gönderilmez veya tarifinden farklı şekilde ulaşırsa, işlem tarihinden itibaren 45 gün içerisinde aşağıdaki adımları kaydederek itirazınızı bildirip PayPal platformunda satıcı ile uzlaşma denemesinde bulunabilirsiniz. Satıcı ile uzlaşamadığınız durumda, ürün alıcı korumasına kapsamındaysa, itirazınızı hak talebine yükselterek, anlaşmazlığı PayPal’ın giderebilmesi için soruşturma açmasını sağlayabilirsiniz. Satın alınan tüm fiziki ürünler için satıcılar geçerli bir kargo takip numarası sağlamak zorundadırlar.
İtirazınızı işlemin gerçekleştirildiği tarihten itibaren en geç 45 gün içerisinde bildirmelisiniz.
İtirazınızı bildirmek için:
PayPal hesabınıza giriş yapın.
Sayfanın üst tarafındaki "Çözüm Merkezi"ni tıklayın.
Hesap türünüze bağlı olarak aşağıdaki adımlardan birini takip edin:
Ticari hesap kullanıcısıysanız: "Sorun bildirin" öğesini, ardından "Sorun bildirin" düğmesini tıklayın.
Bireysel hesap kullanıcısıysanız: "İşleme İtiraz Etme" düğmesini tıklayın.
"Ürün İtirazını"nı seçip "Devam" öğesini tıklayın.
"İşlem numarasını bulun" öğesini tıklayın.
İtiraz etmek istediğiniz işlemin yanındaki "İşlem Numarası"nı ve "Devam" öğesini tıklayın.
Sorununuzun nedenini seçin ve "Devam" öğesini tıklayın.
"Ek bilgi sağlayın" sayfasına ek bilgileri girin ve "Devam" öğesini tıklayın.
"Çözüm Merkezine Git"i tıklayın.
Not:
Sorununuzu bildirdiğiniz tarihten itibaren 20 gün içerisinde satıcıyla iletişim kurmanız gerekir. Sorunu satıcı ile görüşerek çözemezseniz, itirazınızı hak talebine yükselterek soruşturmamızı isteyebilirsiniz.
PayPal Alıcı Koruması hakkında daha fazla bilgi edinmek için herhangi bir PayPal sayfasının en altında bulunan "Yasal Sözleşmeler"i ve ardından "PayPal Hizmeti için Kullanıcı Sözleşmesi" bağlantısını tıklayın.
Sorununuzu çözemezseniz, sorunu hak talebine yükselterek, soruşturmamızı isteyebilirsiniz. Vakanızı inceleyip bu konuyu bir sonuca bağlarız.
İtirazınızı hak talebine yükseltmek için:
Hesabınıza giriş yapın. Sayfanın üst kısmına yakın olan "Çözüm Merkezi"ni tıklayın.
Hak talebine yükseltmek istediğiniz sorunun yanındaki "Görüntüle"yi tıklayın.
Sayfanın alt kısmına yakın olan "Bu sorunu PayPal hak talebine yükselt"i tıklayın.
Talimatları uygulayın ve "Hak talebine yükseltin" öğesini tıklayın.
Daha fazla bilgiye ihtiyaç duyarsak, sizinle iletişime geçeceğiz. 30 gün içinde karar vermeye çalışacağız. Hak talebinizin durumunu kontrol etmek için hesabınıza giriş yapıp Çözüm Merkezi'ni ziyaret edin.
Satın aldığınız ürün size ulaşmazsa veya tanıtımından oldukça farklıysa PayPal Alıcı Koruması sayesinde tam para iadesine hak kazanabilirsiniz.
Şu durumlarda PayPal Alıcı Koruması'ndan yararlanabilirsiniz:
PayPal veya eBay faturası kullandıysanız ya da ürünü almak için "Şimdi Öde" düğmesini tıkladıysanız.
Ürünün ödemesini tek seferde yaptıysanız (birden fazla ödemeyle satın alınan ürünler Alıcı Koruması için uygun değildir).
İtirazınız kargoya verilebilen ve PayPal aracılığıyla alım-satımına izin verilen elle tutulur fiziksel mallar içinse. Elle tutulamayan ürünler, hizmetler, lisanslar ve her türlü dijital ürün için yapılan ödemeler koruma kapsamında değildir.
Ödemeden sonraki 45 gün içinde Çözüm Merkezi yoluyla PayPal hesabınızda itirazda bulunabilirsiniz. Sorunu Çözüm Merkezi'nde satıcıyla anlaşarak çözmeyi deneyebilirsiniz.
İtirazı satıcıyla çözemezseniz, hak talebine yükselterek bizim soruşturmamızı isteyebilirsiniz.
PayPal Alıcı Koruması hakkında daha fazla bilgi edinmek için herhangi bir PayPal sayfasının en altında bulunan "Yasal Sözleşmeler"i ve ardından "PayPal Hizmeti için Kullanıcı Sözleşmesi"ni tıklayabilirsiniz.
İtirazınızı işlemin gerçekleştirildiği tarihten itibaren en geç 45 gün içerisinde bildirmelisiniz.
İtirazınızı bildirmek için:
PayPal hesabınıza giriş yapın.
Sayfanın üst tarafındaki "Çözüm Merkezi"ni tıklayın.
Hesap türünüze bağlı olarak aşağıdaki adımlardan birini takip edin:
Ticari hesap kullanıcısıysanız: "Sorun bildirin" öğesini, ardından "Sorun bildirin" düğmesini tıklayın.
Bireysel hesap kullanıcısıysanız: "İşleme İtiraz Etme" düğmesini tıklayın.
"Ürün İtirazını"nı seçip "Devam" öğesini tıklayın.
"İşlem numarasını bulun" öğesini tıklayın.
İtiraz etmek istediğiniz işlemin yanındaki "İşlem Numarası"nı ve "Devam" öğesini tıklayın.
Sorununuzun nedenini seçin ve "Devam" öğesini tıklayın.
"Ek bilgi sağlayın" sayfasına ek bilgileri girin ve "Devam" öğesini tıklayın.
"Çözüm Merkezine Git"i tıklayın.
Not:
Sorununuzu bildirdiğiniz tarihten itibaren 20 gün içerisinde satıcıyla iletişim kurmanız gerekir. Sorunu satıcı ile görüşerek çözemezseniz, itirazınızı hak talebine yükselterek soruşturmamızı isteyebilirsiniz.
PayPal Alıcı Koruması hakkında daha fazla bilgi edinmek için herhangi bir PayPal sayfasının en altında bulunan "Yasal Sözleşmeler"i ve ardından "PayPal Hizmeti için Kullanıcı Sözleşmesi" bağlantısını tıklayın.
Sorununuzu çözemezseniz, sorunu hak talebine yükselterek, soruşturmamızı isteyebilirsiniz. Vakanızı inceleyip bu konuyu bir sonuca bağlarız.
İtirazınızı hak talebine yükseltmek için:
Hesabınıza giriş yapın. Sayfanın üst kısmına yakın olan "Çözüm Merkezi"ni tıklayın.
Hak talebine yükseltmek istediğiniz sorunun yanındaki "Görüntüle"yi tıklayın.
Sayfanın alt kısmına yakın olan "Bu sorunu PayPal hak talebine yükselt"i tıklayın.
Talimatları uygulayın ve "Hak talebine yükseltin" öğesini tıklayın.
Daha fazla bilgiye ihtiyaç duyarsak, sizinle iletişime geçeceğiz. 30 gün içinde karar vermeye çalışacağız. Hak talebinizin durumunu kontrol etmek için hesabınıza giriş yapıp Çözüm Merkezi'ni ziyaret edin.
Satın aldığınız ürün size ulaşmazsa veya tanıtımından oldukça farklıysa PayPal Alıcı Koruması sayesinde tam para iadesine hak kazanabilirsiniz.
Şu durumlarda PayPal Alıcı Koruması'ndan yararlanabilirsiniz:
PayPal veya eBay faturası kullandıysanız ya da ürünü almak için "Şimdi Öde" düğmesini tıkladıysanız.
Ürünün ödemesini tek seferde yaptıysanız (birden fazla ödemeyle satın alınan ürünler Alıcı Koruması için uygun değildir).
İtirazınız kargoya verilebilen ve PayPal aracılığıyla alım-satımına izin verilen elle tutulur fiziksel mallar içinse. Elle tutulamayan ürünler, hizmetler, lisanslar ve her türlü dijital ürün için yapılan ödemeler koruma kapsamında değildir.
Ödemeden sonraki 45 gün içinde Çözüm Merkezi yoluyla PayPal hesabınızda itirazda bulunabilirsiniz. Sorunu Çözüm Merkezi'nde satıcıyla anlaşarak çözmeyi deneyebilirsiniz.
İtirazı satıcıyla çözemezseniz, hak talebine yükselterek bizim soruşturmamızı isteyebilirsiniz.
PayPal Alıcı Koruması hakkında daha fazla bilgi edinmek için herhangi bir PayPal sayfasının en altında bulunan "Yasal Sözleşmeler"i ve ardından "PayPal Hizmeti için Kullanıcı Sözleşmesi"ni tıklayabilirsiniz.