(16/12/2012, Saat: 05:33)errate Adlı Kullanıcıdan Alıntı: 1.0 ecoboost ford motorun iyi olduğu söyleniyor evet katılıyorum,ama renault 900cc?
İkisi arasındaki fark mı? Bir çay bardağından az
Zaten konumuz 0.9 litre 1.4 litre vs vs olmamali su noktada. Konumuz, reno dusuk hacim asiri besleme isini kivirabilecek mi olmali? makina uzun vadede nedir ne degildir, ilk nesil tsi'lar gibimi olur? Yoksa sorunsuz gider mi? Olsa kaç yazar? sifir araç garantisi var. İş garantiden sonraki kisim. Vs vs gibi konular
Fransiz arabasini gunahim kadar sevmem de, genede 1 litre asiri besleme bir motoru 1.4 siradan, atmosferik bir motora havada karada tercih ederim.
Lpg konusuna gelince, zaten asiri besleme( turbo kompressor vs vs) araclara lpg pek iyi gelmezken, uzerine ustluk yeni nesil motorlarin " magnezyum bilmem ne" alasimli subab vs parcalari yuzunden gaz isi cogunlukla "çay" oluyor.
Bilgilendirme; arabalarin, motorlarin vs'lerin " kacinci viteste kac km/h hiz yaptigi" bir guc gostergesi degildir. Sadece vites oranlari ve cevrilen devir ile alakalidir. Şöyle ki eski nesil ford focus 1.6 lar uzun vites oranlariyla meshurdular, 100 hp olan araç 2. Viteste 103 km hizda kesiciye giriyordu, bu focus 1.6 nin cok seri bir araç olduguna mi delalet eder? Hayir, bilakis uzun vites oranlari yuzunden zor devirlenen motoruyla focus gercek bir essekti
Muhim olan uygun oran, uygun devir/guc/tork bandini, yani butun bunlarin birbiriyle uyumlu, akici olmasidir.
Daha uç bir ornek
Yamaha r1, 1 litre sinifinda en uzun 1. Vitese sahip motosiklettir. 1. Vitesi 155 km/h civarinda biter,( 4 silindir makinanin uzun devir bandininda etkisi buyuk, 15000 d/d civarina kadar dondurur )
Fakat bu uzun oran yuzunden sinifindaki butun rakipleri 0-100 hizlanmalarinda 2.9 ile 3.4 saniye araligina sahipken r1 3.7 saniye civarina kadar uzatir bu sureyi. Tabii bunlar cilgin rakamlar ve uc ornekler, sadece uzun vitesin cokta muhim birsey olmadigini aksine aracin hizlanma kabiliyetini tirpanlayan birsey oldugunu aciklamaya calistim.
Tabii kisa oranlarda da arac hizlaniyormus gibi hissetirir lakin, otomatik veya duz farketmez, vites degisim sureleri hizlanmayintirpanlar neticeye ulasmayi geciktirir
Ureticilerin hizli sanzimanlar pesine dusme sebebi budur. Kisa ama cok vites, gecisler olabildigince hizli, motor guc/devir bantlariyla uyumlu vites oranlari vs vs. Bu altin oranin pesinde kosar durur ureticiler
Gene bi ornek. 1.6 tdi 7 ileti dsg bir arac( golf jetta, octavia, leon,a3,passat vs vs) bu arabalar 1. Viteste otobus misali 30 km hiza anca cikarlar,2.vites 60 3. Vites 95 ve nihayet 4. Viteste 100 km hiza ulasiyorlar.( aralarinda ufak farklar illaki var) Peki bu noktada saydigim araclar gucsuzmu oluyor??( agirliktan dolayi passat evet) Hayir, kisa oran hizli gecis yuksek tork yuzunden akici bir hissiyatla hizlaniyorlar. Ve 4. Viteste ancak 130-140 km li rakamlari gorebiliyorlar.
Muhim nokta gecisteki zaman kaybini yenmek,cok vites koyup (7-8) motorun guc bandinda ölü nokta birakmamak ve surejli hizlanabilicekmis hissi veren bir araç( bu durum cogunlukla hissiyatta kalir kadrana bakinca anlarsiniz askinda pekte hizlananadiginizi. Aralar hizlidir ama netice hep aynidir
Saygilar