16/12/2012, Saat: 15:28
(16/12/2012, Saat: 15:16)ihtilaf Adlı Kullanıcıdan Alıntı: turbo besleme de hacmin önemi kalmıyor
önemli olan motor yönetimi
http://www.mazda-tr.com/showroom/rx-8/specs/
İhtilaf komşum sende biliyorsun turbo besleme her zaman alt devirlerde ölüdür ve ölü olacaktır. O kadar geliştirmelere rağmen hala bu şekilde. Senin verdiğin linkteki motor rotary motor olmasının avantajını kullanıyor. Esas olayı yüksek hızlara çabuk çıkabilmesi, bakılırsa verilen tablolarda mak tork ve güç değerlerini ne kadar yükske devirlerde verdiği görülebilir. O araçtan performans almak için sürekli yüksek devirde sürmek gerekir.
Motorun düşük devirlerdeki verimini anlamak için tork eğrisine bakmak ve maks torkunu hangi devirlerde verebiliyor bakmak yeterli. Büyük hacim mercedes motorlarına bakın mesela daha 1500 devirde maks tork verirler hacim avantajıyla. Gaza dokunduğunuz anda yüksek çekiş kuvveti, rampa sollama dinlemez. Dizel motorlar da aynı şekilde.
Ama küçük hacimli motor oldumu alt devirlerde ölü. Turbo esas güce yani maksimum çıkılan hıza etkili bana göre. Verdiği tork, büyük hacmin verdiği torka göre yapay bir tork. Çünkü araç hızını devrini alıp turbo bol havayla beslenmeye başladığı andan itibaren o torku yaratıyor. Halbuki büyük hacimde her devir canlı.
En basitinden benim 1.6 fsi motorum, arkadaşımın da 1,4 tsi motoru var. Onun aracını sürdüğümde benim araçta alıştığım gibi gaza az bastığımda araba resmen ölü, sanki gaza basılmamış tepkisi veriyor, biraz sonra hızlanınca turbo devreye girip ivmelenme başlıyor. benim fsi'da ise gaza dokunduğum her anda tepki ve çekiş var. Ha 1,6 düdük motor olmasından dolayı ne kadar çekecekse artık, onu da 97 oktanla biraz telafi ediyoruz.
Turbo; büyük hacimler ve dizel motorlarda bir avantaj bana göre. Küçük hacimlere düşük sıkıştırmalı turbo koyup çok verimli motormuş gibi sunmak tüketiciyi kandırmaktan başka bir şey değil.
http://tiraskeyfim.blogspot.com/
http://saklinotalar.blogspot.com/
http://saklinotalar.blogspot.com/