17/12/2012, Saat: 02:06
içten yanmalı motorların aynı tadını verecek elektrikli araçlar olmayacak onlarında farklı tadı olucak. Ben yinede gelenekselcilikten yanayım yakıtın yağın yanan lastiklerin ve vites geçişlerine bağımlı olduğum için şu an en hızlıları fisker tesla gibi araçlarda bile vites olmadığı en alt devirde en yüksek torku verip devir arttıkça torkun sıfıra indiği elektrikli taşıtların fazla cazibesi yok benim için. fosil yakıtın bitmesi çok büyük bir sorun değil ethanol mısır fermantasyonundan elde ediliyor ve şu an litre fiyatı türkiyede bireysel kimyacıdan alımda 6 lira brezilya ingiltere ve birçok tarım yönünden veya sanayi yönünden kuvvetli ülkelerde zaten bioethanol alternatif yakıt olarak kullanılıyor. afr değerleri 14.7 ye bir yerine 9 a bir olarak optimum oluyor yani şu an benzinden yaklaşık 2 kat maliyetli yüzde yüz ethanol kullanımı. kendi aracımda %30 civarı kullanıyorum başka amaçlardan dolayı yakın zamanda ecu değişimiyle %100 ethanol kullanımına geçicem. çok daha güvenli bir yakıttır benzinden verimliliği düşük ama daha temiz ve az zararlı gaz atığı ve sıfır kurum bırakımı olan ağır metal içermeyen tamamen biyolojik veya sentetik ortamlarda üretilebilen bir yakıt ve günümüzde bile yüzde yüz olarak kullanan birçok kişi var yani tamamen sürdürülebilir imal edilebilir bir yakıt. Sıvı yakıtların ömrünün dolması değil bedava temin edilen doğal bir fosil yakıt kaynağının bitip imal edilen yakıta geçilmesi bence daha mantıklı bu arada pil teknolojisi gelişirse sadece elektrikli araçlar yaygınlaşıp sıvı yakıtlardan daha olumlu bi seçenek olabilir elektrik depolanması ve 500 kiloluk 3 saatte şarj olan akümülatörlerle şu anda bu teknolojiye para veren direkt olarak arge yapan tesislere bağış yapsın daha yol uzun bu pil teknolojisiyle. Benim takıldığım nokta ise devletlerin asla enerji ve ulaşımı ucuz satmamak için her ne kullanırsak kullanalım vergiyi benzer şekilde temin edeceğinden bireysel olarak bizlere daha ucuz ulaşım ve yakıt kolay kolay mümkün değil. fosil yakıtlı hybridlerde bile onlarca farklı konsept var ortak tahrik kullanılan şanzumanlı ve şanzumansızlar, sadece jenerator gorevi gören wankeller ile tamamen elektrik tahrikliler arka tahriği elektrikli olup önden çekişi geleneksel içten yanmalı olan vs vs.... Sonuç olarak her türlü aynı şekilde ulaşım ve enerji ucuz olmayacaktır artık.