Türkiye’de bir de LPG gerçeği var. İran CNG lideriyse, Türkiye’nin de LPG lideri olduğunu söylemek galiba yanlış olmaz. Bugün dünyadaki 11 milyon LPG’li aracın yaklaşık 2 milyonu Türkiye’de. Oto Doğalgaz İstasyonları Derneği (ODİDER) Başkanı Rasim Acar’a CNG ile LPG’nin arasındaki farkı sorduğumda, CNG’nin şu an dünya üzerinde kullanılan en çevreci, en ekonomik ve en güvenli yakıt olduğunu belirterek, CNG’nin benzine göre yaklaşık yüzde 75, dizele göre yaklaşık yüzde 40, LPG’ye göre yaklaşık yüzde 30-35 daha ekonomik bir yakıt olduğunu ifade ediyor.
Ankara Belediyesi’nin Avrupa’nın en büyük CNG’li araç filosuna sahip olduğunu aktaran Acar, bugün CNG’nin önündeki en büyük engelin yetersiz istasyon sayısı olduğunu vurguluyor. Acar’ı her gün yaklaşık 50-60 kişi “Nasıl CNG’ye geçebilirim” diye arıyormuş. Acar ise “İstasyon kurulumlarında, sıfır araç satın almalarda birtakım teşvikler olsa, insanlar geçer” diyor.
http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/22353071.asp
Ankara Belediyesi’nin Avrupa’nın en büyük CNG’li araç filosuna sahip olduğunu aktaran Acar, bugün CNG’nin önündeki en büyük engelin yetersiz istasyon sayısı olduğunu vurguluyor. Acar’ı her gün yaklaşık 50-60 kişi “Nasıl CNG’ye geçebilirim” diye arıyormuş. Acar ise “İstasyon kurulumlarında, sıfır araç satın almalarda birtakım teşvikler olsa, insanlar geçer” diyor.
http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/22353071.asp