Çinin sanayi geliştirme stratejileri bunun üzerinedir. seyyar satıcıda 5 liraya satılan kol saatlerinide anlamak mümkün değildir. Normalde kaliteli bir saat pili bile 5 liranın üzerinde. Adam komple saati 5 liraya veriyor. satışı yapan eleman en az %100 kar eder. Daha çinden o seyyar satıcının eline ulaşıcaya kadar birçok kişinin o üründen para kazandığı düşünülürse üretim maliyetinin ne olduğunu insanın aklı almıyor.
Herhangi bir ürün markası için çinde taklidi yapılması demek artık markalaşma aşamalarından birisi olarak görülüyor. Türkiyede üretilen bazı bisküvi ve makarnaların bile sahtesi üretiliyormuş.
Orijinal jileti üreten firma bir şekilde kar ediyorsa daha düşük üretim maliyetleriyle ve kalite kaygısı güdmeden, dandik hammaddlerle ve sıfıra yakın işgücü maliyetiyle yapılan üretim hayli hayli kar eder. Üstelik marka kaygısı da yok. Zaten asıl markanın pazarını çalıyor. Tek yapması gereken üretmek
Herhangi bir ürün markası için çinde taklidi yapılması demek artık markalaşma aşamalarından birisi olarak görülüyor. Türkiyede üretilen bazı bisküvi ve makarnaların bile sahtesi üretiliyormuş.
Orijinal jileti üreten firma bir şekilde kar ediyorsa daha düşük üretim maliyetleriyle ve kalite kaygısı güdmeden, dandik hammaddlerle ve sıfıra yakın işgücü maliyetiyle yapılan üretim hayli hayli kar eder. Üstelik marka kaygısı da yok. Zaten asıl markanın pazarını çalıyor. Tek yapması gereken üretmek