04/03/2016, Saat: 21:12
(04/03/2016, Saat: 10:03)cihankeskin Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Bu söylediklerimi onlarca defa tekrarladım yine tekrarlıyorum arkadaşlar. Bu pazar niş bir pazar ve bu iş gönül işi. Başarılı olan ürünlerin başarılı olmalarının en büyük nedeni üreticilerinin gönül vererek bu işi yapıyor olması. Ismarlama olarak sadece koku söylenirse ne kadar başarılı bir sonuç alınır ben bilemiyorum.
Cihan komşum güzel yazmış. Konuşmaya bile pek lüzum yok. Derby gibi endüstriyel seri üretim bir sabunun formülünden bir ajanı bile değiştirmek, komple formülü yenilemek demek ve onlar açısından durduk yere maliyet demek.
Bizden artisan bir sabun üreticisi çıkar, kendini kanıtlar, firma kurup kurumsallaşır, dağıtım ağı kurar ve marka kendini bozmadığı müddetçe nesiller boyu yaşar. Örneğin biz ülke olarak kolonyaları çok seviyoruz, bakınız her biri neredeyse asırlık (rebul bir asırdan da eski) kaç kolonya markamız ve -çok bilinmeyen- kolonya dükkanlarımız var. Bu liste kahve, şekerleme vs. diğer kültürel öğelerimizin üretimini yapan firmaların örnekleriyle uzar gider.
Tıraş ve berber kültürümüz aslında zengindir ama ucuz malzemeden ileri gidememeişiz malesef. Belki de bunda kolonyalarımızın etkisi vardır bilmeyeiz.
I'd Lather be Shaving, 'Cos Shave Must Go On!