10/06/2017, Saat: 00:31
(09/06/2017, Saat: 22:34)dikdik_s Adlı Kullanıcıdan Alıntı: @Serjames
Baba kalitesine, ona buna hicbir sey demem. En iyi kask ama, onu alınca motora para kalmıyor be baba
Biraz pahalılar buna katılıyorum
Motosikletler
|
10/06/2017, Saat: 00:31
(09/06/2017, Saat: 22:34)dikdik_s Adlı Kullanıcıdan Alıntı: @Serjames Biraz pahalılar buna katılıyorum
10/06/2017, Saat: 06:25
Abiler,üstadlar benim şöyle bir sorum olsun:
A.İş yaşamında illa araba kullanmak şart mı?Ben motor seviyorum,işe onunla geleceğim desem absürt mü kaçar? B.Şehir içi ( kastım büyükşehirler,İstanbul,İzmir vb. ) motor kullanımı trafik anlamında daha pratik.Peki motorculara karşı hususi bir kin,nefretle karşılaşan var mı? C.Eşinizi nasıl ikna ediyorsunuz? Artçı olursun kız mı diyorsunuz,söz bak çok dikkatli olucam mı diyorsunuz?Ne diyorsunuz abiler? Nuh diyor,peygamber demeyeni var çünkü.Bundan sebep eşe rağmen olur mu motor işi? Selamlar,saygılar. Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
bir yıl daha bitiyor
düşlerim,tasarılarım,yarım kalmış onca şey her yıl biraz daha kısalıyor bir öncekinden bana mı öyle geliyor yoksa daha hızlı mı ilerliyor zaman insan yaşlanırken?
@ahraz
Kardesim cok guzel bir soru sormussun. Ben sorularına kendi dusuncelerimi yazayım. Diger degerli arkadaslarımda yine cevaplar. A) İsine motorla gidip gelen cok insan var. Ozellikle yurt dısında italya ve ingilterede. Sehir ici icin konusuyorsak ben scooter ın cok daha rahat olacagını dusunuyorum. Zİra scooter lar icin bir dizlik ortusu ve bir motor montu ile yaz kıs kullanabilirsin. Normal motorda pantalonu vs derken is yasamı ve kıyafet sorunu oluyor. Scooter hem sehir icinde kıvraklıgıyla hem kıyafet olayındaki serbestligiyle daha iyi olur bu amac icin derim. B) Turkiyede gazeteciye, isciye, emege saygı varmı ki motorcuya olsun. Toplum olarak oyle bir bilinclenmemizi egitim ve okuma oranı artmadıkca bizler herhalde yasamımızda goremeyecegiz. Ornek vereyim, gecen gun bir video vardı ulkemizden daha yeni. MOtorcular egitimde de ogretildigi gibi, duran ısıklarda arabaların arasına gireriz ki, arkadan bir carpma vs. oldugunda yanına girdigimiz arabalar bizi korusun. Bir motorcu kardesimizde oyle yapmıs. Arabalı bir arkadas, motorcuya ana avrat sovuyor. Niye yanıma giriyorsun diye. Motorluyu adam yerine koymayıp onune mi kıranlar daha neler neler. O yuzden araba kullanırken nasıl ondekinin ondekisini kontrol ediyoruz bi manyak hareket edecek mi diye, motorda da hep tetikte olman gerekiyor. Ondeki ne yapıyor arkamdaki ne yapıyor vs. gibi. Sakin usul usul dikkatli kullanınca genelde bir sorun olmuyor. Gozunuzu korkutmasın istanbul icin ornek vereyim Fenerbahceden- gayrettepeye kopruyu gecerek varmanız bir scooter ile 18 dakika da mumkun. Bunu gunumuzde ferrariniz olsa yapamazsınız, bu trafikte. Kendinize, ailenize, isinize daha cok vakit, bir motor ile mumkun. C) Bastan ne ailenizi( kucukler icin), ne de esinizi ikna imkanınız var. Yurt dısında babalar 3 yasında cocuklarını motokros egitimlerine goturur yarıslara sokar vs. vs. Bizde motor cocuklugumuzdan beri toplumda serseri isidir, seytan isidir. Ne yazık ki genel dusunce bu. Zaman makinasında gecmise gidip, at ustunde hayatı gecen ecdatlarımıza aynı soruyu sormak isterdim, baba boyle bir makine yaptılar bizim zamanda binermisin diye O yuzden bastan ikna diye birsey yok. Peki Nasıl alıstırabilirsiniz/ikna edebilirsiniz. Siz toplum bilincinde serseri diye tabir edilen bir motorcu degil, kıyafetiyle, aldıgı egitimle, dikkati ve surusuyle, kaskıyla bakıs acısıyla, trafik bilgisiyle modern egitimli ve kaliteli bir motorcu oldugunuzu onlara ispat ederek, onların iclerini biraz olsun rahatlatarak bu alıstırmayı yapabilirsiniz. Acalım biraz 1- Oncelikle bir surucu kursuna yazılınacak, ozellikle surus derslerinin hepsine katılınarak hayırlısı ile giris egitimli bir ehliyet sahibi olacaksınız. 2- Ehliyetten once veya sonra, korumalı bir mont ve uygun fiyatlı LS2 gibi bir kask yada daha yuksek fiyatlı kaliteli bir kask ve cok onemli olan korumalı bir eldiven alınacak. BU eldiven isi nedense bizim ulkede cok ustunde durulmuyor, ama Allah korusun bir kaza anında bence kask kadar onemli bir parca. 3- Ehliyet kursundan aldıgımız egitimin ustune honda academy gibi bulundugunuz ilde imkan olan surucu egitimlerine ucreti karsılıgında katılmanızı siddetle oneririm. Cok onemli seyler ogreniyorsunuz. 4- Bunlar sırasında daha motor almadık farkındaysanız. 3.cu madde oncesinde ama benim tavsiyem sonrasında uygun fiyatlı bir baslangıc motoru almanız dogru olur. Yukarıda ki maddelerde kademe kademe ehliyetimizi, egitimimizi vs. alıyoruz. Bu sureclerde ailemiz bunları goruyor ve zaman icinde yavasca alısmaya baslıyor. Ortada motor alınmamısken, hanım ben yarın motor egitimine gidiyorum deyince kendisi farkında olmasa bile esiniz kademe kademe kabullenmeye, size guvenmeye dogru gidiyor. Ortada daha motor yokken korumalı ceketinizi alıp, ona gosterince tut bak omuzları dirsekleri sırtı bak nasıl sert koruma ile kaplamıslar vs. deyince, korkuyorum cok tehlikeli diyor ama icten ice biraz icine su serpiliyor alısıyor. Umarım anlatabilmisimdir. Motor bir hayat bicimi ve gelismisliktir. Sizin araba kullanmanıza da trafik bilinci olarak buyuk faydası vardır. Siz ulkemizdeki bu korkutucu zinciri kırabilirseniz ileride cocuklarınız veya dostlarınız da sizden cesaretlenir. Sevgiler.
10/06/2017, Saat: 13:23
(10/06/2017, Saat: 13:10)dikdik_s Adlı Kullanıcıdan Alıntı: @ahraz +1 Çok güzel yazmışsın abi , helal olsun .
Çok güzel bir soruya verilmiş çok güzel bir cevap olmuş bence. Motosikletler konusunun başı bu soru-cevap ile başlasa keşke.
10/06/2017, Saat: 14:05
(10/06/2017, Saat: 06:25)ahraz Adlı Kullanıcıdan Alıntı: C.Eşinizi nasıl ikna ediyorsunuz? Artçı olursun kız mı diyorsunuz,söz bak çok dikkatli olucam mı diyorsunuz?Ne diyorsunuz abiler? Nuh diyor,peygamber demeyeni var çünkü.Bundan sebep eşe rağmen olur mu motor işiSadece eş değil, aile fertleri, arkadaş vs. kişilerin de motor konusunda itirazlarına maruz kalınıyor. @dikdik_s 'in yazdıklarına ilave olarak şu eklenebilir. Sizin herhangi bir aleti (elektirik süpürgesi, R 41, testere) kullanmanıza itiraz etmemelerinin gerekçesi, o aleti gerektiği gibi ve güvenle kullanabildiğinize ilişkin kanıları olmasıdır. Motosiklet konusunda da çevrenizi; aldığınız eğitim, sahip olduğunuz güvenlik ekipmanı, teknik bilginiz ve mental yeterliliğinizle endişelenmemeleri konusunda ikna edersiniz. Aksi halde zaten hep haklı çıkıyorlar.
A momentary lapse of reason.
10/06/2017, Saat: 16:09
@dikdik_s Abicim çok detaylı ve güzel anlatmışsın.Çok teşekkür ederim.Camiada olan abilerimizden benzer yorumlar da almıştım şimdiye kadar ama çoğu kimse (bilinçli olanlar hariç) ilk önce eğitimin ve donanımın geldiğini kaçırıyor çoğu zaman.Bu sıralamada motor en son geliyor.Yeni arkadaşlar (ben dahil) yana yakıla motor marka ve modellerine/tiplerine bakıyor ilk önce.Hele bir alayım,gerisi gelir deniyor,sonra maalesef acı tecrübelerle öğreniliyor doğru yolu.Ben önerilerine uyacağım.Yamaha academy genel sürüş teknikleri 1 ile başlayıp bir kursa başlayacağım.Eğitim ve kurs maliyeti toplam 1.650 liraya geliyor İstanbul şartlarında.Diğer eğitimler ise zamanla.Sonrasında eğitim süresince edineceğim tecrübe ile motora karar veririm.O süreçte eşim de ikna olur gibime geliyor.Gelişmeleri buradan paylaşırım.Tekeriniz düz bassın canlar.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
bir yıl daha bitiyor
düşlerim,tasarılarım,yarım kalmış onca şey her yıl biraz daha kısalıyor bir öncekinden bana mı öyle geliyor yoksa daha hızlı mı ilerliyor zaman insan yaşlanırken?
Dostlar, Straht kardesim guzel bir motor blogu bulmus whatsapp dan paylasmıs, sizlerle de paylasmak istedim. Bilincli egitici yazılar var. Blog a bir goz gezdirmenizi oneririm.
https://zafercemotosiklet.wordpress.com/icindekiler/ Ozellikle oneri kitaplar ilgimi cekti paylasmak istedim. İlgili konu: https://zafercemotosiklet.wordpress.com/...onerileri/ Konu icinde gecen kitaplarında direk linkleri, biri ingilizce digeri turkce http://nmcu.org/files/Full%20Control_2013.pdf https://www.pdf-archive.com/2016/11/08/m...sanati.pdf
09/07/2017, Saat: 01:31
serdar hocam teşekkür ederim çok makbule geçti.
ben önerdiği 250cc abs li motora yıllar süren farklı ebat ve hacimde Motordan sonra geçtim. İstanbul gibi bir yerde kullanılacak en doğru motoru buldum sonunda. Serde Avusturyalılık da var, bundan sonra harley vakti gelene kadar net ktm'ciyim F3111 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
30/08/2017, Saat: 02:45
İyi aksamlar dostlar.
Aklıma geldi bir video seyrederken, motor kullananların cogu bilir ama almayı dusunenler veya araba kullananlara motorculara karsı empati yapabilmeleri icin birkac sey paylasmak istedim. Motor isi, arabadan cok farklı bir istir. O yuzden egitimi hep on plana cıkarıyoruz. Zira araba kazalarının cogu anlık dikkatsizlik, dalgınlık vs gibi hatalardan olurken, motorda bazen goz gore gore, bombos yolda adam gitti direge vurdu veya ucurumdan uctu seklinde olabilir. Otomobilde normal surat ve yol durumunda, direksiyonu nereye cevirirseniz arac oraya doner, frene basarsınız durur. Motorda isler her daim o sekil olmuyor. Orneklerle acıklamaya calısıcam. Arac suruculerine onerim, 4 yol agzında karsıdan gelen motorcu yol verir nasılsa diye dusunmeyin, acemi bir motorcu bakıs acısının sizin ustunuze kilitlenmesiyle direk ustunuze gelebilir, veya ani frenle size veya kendine zarar verebilir. Unutmayın motorcunun alacagı darbe herzaman arac icindeki sizden cok daha kuvvetli olacaktır. 1) Bakıs acısı, hedefe kitlenme Motorda bakıs acısı denen birsey vardır ve motorda nereye bakarsan oraya gidersin. 4 seritli yol dusunun, 200 metre uzaktada yolun 1seridinde odun parcası hayal edin, motorcu 80km hızla sakin sakin giderken odun parcasını gorur o bombos yolda, bakısı ona kitlendigi icin, motoru baska yere ceviremez dumduz 4 serit yolda gider o odun parcasının ustunden gecip havalanır. Basına gelmeyince tecrube etmeyince inanmazsın. Olurmu oyle sey kacarım dersin dimi. Valla dumduz gidiyorsun. Virajda ne guzel donerken, kosede calıya gozun takılır, calıya dogru acılır ucurumdan ucarsın. Binlerce ornek videosu vardır, ama goz takılan yerler isaretlendigi icin bu videoyu buldum. https://www.youtube.com/watch?v=ewDS5ROrLcE Sabit bir yere kitlenmeden, hep ileriye, yakınındaki seyleri cevresel bakısla (peripheral bakıs) kontrol etmek ve yolun ileririsine gitmek istedigin yere bakmaktır onemli olan. 2)Kontra teknigi (direksiyonu nereye cevirirsen ters yonune yatar) Belli bir sürattan sonra, motoru yonlendirme kontra teknigi ile mumkun oluyor. Arabadan sonra ne kadar ters ve sacma geliyor degilmi. Aslında farkında olmadan hepimiz yasadık ogrendik, ne zaman; bisiklet kullanmayı ogrenirken, hani birileri seni arkandan tutuyordu, sen yalpalıyarak bir sag bir sola dengeni kurmaya calısıyordun o bisiklette, hatırladın. Sen farkında olmasan da vucudun o kontra teknigini ogrenmeye calısıyordu. Ellerini gidonda dusun, avuc icinle sag tarafı azıcık ileri itersen, bisiklet veya motor hemen saga yatar (aslında gidon sola donuyor farketmezsin) Bu olay lastik yuvarlanma cap degisikliginden oluyor eger merak eden varsa ama cok detayına girmeyeyim. Egitim almadan binersen motora ilk gun sorun cıkmaz, 2ci gun sorun cıkmaz, 3 vakte kadar diyim karsına anlık bisey cıkar donduremezsin o motoru ne kadar kıvranırsan kıvran, eger kontra nedir egitimini almadıysan, mantıgını anlamadıysan. https://www.youtube.com/watch?v=GKbmBYKu6ow Otomobil ile motorun ne kadar farklı oldugunu ufak orneklerle umarım birazcık olsun anlatabilmisimdir. Zaten otomobillerin domine ettigi bir trafikte, tek farınla, incecik kornasınla kendini fark ettirmeye calısan motorcunun aynı zamanda dusunmesi ve yapması gerektigi teknik ve mekanik bir suru konusu vardır. Diger arac suruculerinin empati yapması ve ileride kullanmayı isteyen arkadaslara egitimin onemini vurgulamak istedim. Konu ornek cozumleri icin ilgilenenlere rahmetli Barkının videolarını paylasmak isterim. https://www.youtube.com/watch?v=q4bY2pONqzg https://www.youtube.com/watch?v=sE7VdAdGprg Saygılar. |
« Önceki Konu | Sonraki Konu »
|