Otogaz & Lpg Gerçekleri
#1
OTOGAZ,LPG ve LPG li araçlar hakkında forumlar ve kafalar hurafelerle dolu.

1.OTOGAZ ve LPG hemen hemen aynıdır,OTOGAZ da otomobil motoru için bir kaç ilave madde var,eskiden taksicilerin bagajlarında bildiğiniz mutfak tüpü vardı.

2.Otogaz da bulunan ilaveler otogazlı bir aracı benzinli araçtan daha seri ve güçlü yaptığı bilgisi yanlıştır.

3.LPG sıvı haldedir,aynı mutfak tüpünüz gibi,basınç altında sıvı hale getirilen gazlar,ev tüpü yada araba tüpüne doldurulur.

4.Otogaz buz gibi soğuktur,beceriksiz pompacının elleri soğuk yanığı olur,ortaya çıkan iğrenç kokuda çok iticidir.

5.Neden otogaz kullanırız ? Tabi ki lpg benzinden ucuz olduğu için,araç alırken palavra tüketim değerlerine kanıp '' yahu dizel arabaya ne gerek var '' deyip,potansiyel lpg ci oluruz.

6.Lpg çevreci mi;yanan ve duman çıkaran bir sistem ne kadar çevreci olur...

7.Lpg daha az yakarmış;100 km de 10 litre benzin yakan motor 12 litre lpg yakar,%20 fazla lpg yakarsınız.Lpg benzinden ucuz olduğu için kar'a geçersiniz

Km,kuruş ve lpg ye yaptığınız masraflarları sürekli hesaplayıp,lpg takdırmayan arkadaşlarınıza ''arabam az yakıyor'' havaları atarsınız.Tabi yanınızdan geçen dizel arabalara da değişik duygularla bakarsınız.

8.Lpg motorun ömrünü kısaltır mı? Tabi ki kısaltır,lpg ile çalışan motor daha vuruntulu sarsıntılı,sıcak ve gürültülü çalışır.Motor benzine göre yapılmıştır fakat uzun zaman lpg ile sorunsuz çalışır.Benzinli motor 600.000 km gidecekse lpg tadınca 500.000 yada 400.000 km gidebilir.

9.Lpg li araç benzinli araç kadar güvenliymiş.Bagajında basınçlı yanıcı madde taşıyan bir araç ne kadar güvenli olur...Trafik de size çarpan araç lpg liyse ne olacak...

10.Lpg kullanmak istemiyorum dizele de param yetmiyor diyenler ne yapsın ? Yeni nesil turbo sistemli benzinli araç alsınlar,kullananlar tüketim değerlerinden memnun.
Cevapla
#2
lpg aslında çok iyi bişe çevre ve cüzdan dostu

bu lpg nin adını kirleten eski kasap lpgciler

şimdiki sıralı sistemlerde ne görüntü kirliliği ne performansda azalma nede patlama v.s risk yok artık arabanın bakımları yaptırıldıgı gibi lpg ninde bakımları yaptırıldıgı sürece hiç bir sıkıntısı çıkmayan bir ürün.
Cevapla
#3
lpgli araç sahibi biri olarak yorumlarımı yazayım Smile

öncelikle şehiriçi 8.8 litre benzin yerine 10 litre lpg yakıyorum. aracın performansında hiçbir kayıp yok. tank 40 ton baskıya kadar dayanıklı.

dikkat edilmesi gereken husular; 10.000 kilometrede bir yakıt filtresi değiştirmek ve lpg bakımı yaptırmak. bir de katkısız gaz kullanmak. katkılı gazlar yakıt filtresinde kalıntılara yol açıyor, kirli benzin gibi bir nebze. bir de yeni olan bazı model araçların bujileri aluminum olduğundan ya çelik buji ile değiştirilmeli yahut lpg takılmamalı, eriyorlar çünkü.

bunlar neticesinde dizel araca fiyat farkı verip bir de daha fazla bakım masrafının altına girer miyim. kolay kolay yapmam.

lakin unutmamak gerekir ki dizel araçlar düşük devirde yüksek torka sahipler, bu anlamda şehir içi performans aracı isteyenler için ideallerdir.
selamlar.
Cevapla
#4
lpgnın kendısıne baslıbasına bır malıyet kalemı
makıne muhendıslerı odasından sızdızmazlık raporu
bellı aralıklarla degısmesı gereken parçaları
işletirken makine muhendisinden proje gereksinimi
kucuk motor hacımlı lpgsız bır araç daha mantıklı sankı
Bir de böyle düşün - Büyük Hilmi
WWW
Cevapla
#5
normal benzin bujileriyle devam ediyorum,rahat 30.000 km gidiyor bujiler,tabi 20.000 km de değiştirmekte fayda var,buji pahalı bir şey değil,bir de özel bujileri tavsiye etmiyorlar,benzinde kullandığın bujiye devam diyorlar.

neredese bütün araçlara lpg takılıyor,mağnezyum valfi olanlar 50.000 km de eriyor,sanayi de onun da çaresini bulmuşlarCool




(10/01/2013, Saat: 19:27)ohtararan Adlı Kullanıcıdan Alıntı: lpgli araç sahibi biri olarak yorumlarımı yazayım Smile

öncelikle şehiriçi 8.8 litre benzin yerine 10 litre lpg yakıyorum. aracın performansında hiçbir kayıp yok. tank 40 ton baskıya kadar dayanıklı.

dikkat edilmesi gereken husular; 10.000 kilometrede bir yakıt filtresi değiştirmek ve lpg bakımı yaptırmak. bir de katkısız gaz kullanmak. katkılı gazlar yakıt filtresinde kalıntılara yol açıyor, kirli benzin gibi bir nebze. bir de yeni olan bazı model araçların bujileri aluminum olduğundan ya çelik buji ile değiştirilmeli yahut lpg takılmamalı, eriyorlar çünkü.

bunlar neticesinde dizel araca fiyat farkı verip bir de daha fazla bakım masrafının altına girer miyim. kolay kolay yapmam.

lakin unutmamak gerekir ki dizel araçlar düşük devirde yüksek torka sahipler, bu anlamda şehir içi performans aracı isteyenler için ideallerdir.
selamlar.
Cevapla
#6
benim servis 10.000 de bir değiştiriyor bujileri para da değil zaten ses etmiyorum o yüzden Smile benimkiler de orijinal bujileri, gerek yokmuş değiştirmeye.

bir de lpg şirketleri bu eriyenlere sigorta yapıyorlar yeni yeni Smile




(10/01/2013, Saat: 20:42)ihtilaf Adlı Kullanıcıdan Alıntı: normal benzin bujileriyle devam ediyorum,rahat 30.000 km gidiyor bujiler,tabi 20.000 km de değiştirmekte fayda var,buji pahalı bir şey değil,bir de özel bujileri tavsiye etmiyorlar,benzinde kullandığın bujiye devam diyorlar.

neredese bütün araçlara lpg takılıyor,mağnezyum valfi olanlar 50.000 km de eriyor,sanayi de onun da çaresini bulmuşlarCool




(10/01/2013, Saat: 19:27)ohtararan Adlı Kullanıcıdan Alıntı: lpgli araç sahibi biri olarak yorumlarımı yazayım Smile

öncelikle şehiriçi 8.8 litre benzin yerine 10 litre lpg yakıyorum. aracın performansında hiçbir kayıp yok. tank 40 ton baskıya kadar dayanıklı.

dikkat edilmesi gereken husular; 10.000 kilometrede bir yakıt filtresi değiştirmek ve lpg bakımı yaptırmak. bir de katkısız gaz kullanmak. katkılı gazlar yakıt filtresinde kalıntılara yol açıyor, kirli benzin gibi bir nebze. bir de yeni olan bazı model araçların bujileri aluminum olduğundan ya çelik buji ile değiştirilmeli yahut lpg takılmamalı, eriyorlar çünkü.

bunlar neticesinde dizel araca fiyat farkı verip bir de daha fazla bakım masrafının altına girer miyim. kolay kolay yapmam.

lakin unutmamak gerekir ki dizel araçlar düşük devirde yüksek torka sahipler, bu anlamda şehir içi performans aracı isteyenler için ideallerdir.
selamlar.
Cevapla
#7
tank 10 yıl sonra değişecek,evet maliyeti var
bunun dışında injector bozmadıktan sonra,lpg li araç pek üzmüyor
tüv muayenesi öncesi mmo odasından sızdırmazlık gerekmiyor,araç hafif kusurla geçiyor

Aslında kimse lpg li araç kullanmak istemez,bana kalsa en az V8 benzinli canavar isterimSmile

bmw-m3-halloween-ora-3_800x0w.jpg



(10/01/2013, Saat: 19:39)McOrco Adlı Kullanıcıdan Alıntı: lpgnın kendısıne baslıbasına bır malıyet kalemı
makıne muhendıslerı odasından sızdızmazlık raporu
bellı aralıklarla degısmesı gereken parçaları
işletirken makine muhendisinden proje gereksinimi
kucuk motor hacımlı lpgsız bır araç daha mantıklı sankı
Cevapla
#8
sigorta şehir efsanesine döndü biraz,acaba gerçekten sigortalımı




(10/01/2013, Saat: 20:46)ohtararan Adlı Kullanıcıdan Alıntı: benim servis 10.000 de bir değiştiriyor bujileri para da değil zaten ses etmiyorum o yüzden Smile benimkiler de orijinal bujileri, gerek yokmuş değiştirmeye.

bir de lpg şirketleri bu eriyenlere sigorta yapıyorlar yeni yeni Smile




(10/01/2013, Saat: 20:42)ihtilaf Adlı Kullanıcıdan Alıntı: normal benzin bujileriyle devam ediyorum,rahat 30.000 km gidiyor bujiler,tabi 20.000 km de değiştirmekte fayda var,buji pahalı bir şey değil,bir de özel bujileri tavsiye etmiyorlar,benzinde kullandığın bujiye devam diyorlar.

neredese bütün araçlara lpg takılıyor,mağnezyum valfi olanlar 50.000 km de eriyor,sanayi de onun da çaresini bulmuşlarCool




(10/01/2013, Saat: 19:27)ohtararan Adlı Kullanıcıdan Alıntı: lpgli araç sahibi biri olarak yorumlarımı yazayım Smile

öncelikle şehiriçi 8.8 litre benzin yerine 10 litre lpg yakıyorum. aracın performansında hiçbir kayıp yok. tank 40 ton baskıya kadar dayanıklı.

dikkat edilmesi gereken husular; 10.000 kilometrede bir yakıt filtresi değiştirmek ve lpg bakımı yaptırmak. bir de katkısız gaz kullanmak. katkılı gazlar yakıt filtresinde kalıntılara yol açıyor, kirli benzin gibi bir nebze. bir de yeni olan bazı model araçların bujileri aluminum olduğundan ya çelik buji ile değiştirilmeli yahut lpg takılmamalı, eriyorlar çünkü.

bunlar neticesinde dizel araca fiyat farkı verip bir de daha fazla bakım masrafının altına girer miyim. kolay kolay yapmam.

lakin unutmamak gerekir ki dizel araçlar düşük devirde yüksek torka sahipler, bu anlamda şehir içi performans aracı isteyenler için ideallerdir.
selamlar.
Cevapla
#9
aracın tabı kı orjınallıgını bozmamag gerek dıye dusunuyorum.Cunku muhendıs ve teknık personeller aracın tum tasarımını bu sekılde gerceklestırıyor.Yanı benzıne gore.Araca extradan sistemde degısıklıge gıtmek teknıge aykırı ama Türkiye sartlarında benzın yakan bır aracı kullanmak dar ve orta gelırlı ınsanlar ıcın cok guc ve masaraflı.Anca gunluk 5-10 km yol yapacak da ne gerek var LPG ye zaten gunde yaptıgım kılometre bellı dıyecek.Yada adam 100 lıtrelık bır mercedesın deposunu dolurup cebınden 470 tl yı nakıt verecek de anca yanı Big Grin
Artık bazı durumu ıyı olan ınsanlar bıle dızel pahalı dıye benzınlı arac alıp LPG taktırıyorlar. Cevremde muteahhıtlık yapan kımseler 10000 fark verıp dızel alacagıma 1000 tl verır gaz taktırır devam ederım 2 sene sonrada satarım mantıgını tasıyor.Bende aynı mantıktayım.Sadece LPG de 70-80 Bin km sehır ıcınde yol yapmıs bırı olarak maasallah bı sıkıntı yasamadım.Tabı duzenlı aralıklarla bakımlara da ozen gosterdım.Benzım tabı kı cok ıyı.Hem performans acısından hem de aracın ılerıye yonelık durumu acısından.Benzının tadını hıcbırsey vermıyo.Dizel de tabı kı cok ıyı ama Artık pek de espırısı kalmadı dıye dusunuyorum. Son mazot zammı,aracların benzınlı ve dizel motor arasındakı gecırme farkı ve masrafları vs vs.
Cevapla
#10
lpg şirketimdeki teknik elemanlara sormuştum bu sigorta işini, yeni araçlara yapılıyor sigorta ama 1-2 tane geldi değiştirmeye çok ta birşey olmuyor demişlerdi.
Cevapla


Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: