Subliminal Mesajlar
#1
Arkadaşlar Subliminal Mesajların olduğu söyleniyor, ben pek inanmıyorum bu duruma, bazı videolarda öyle analizler yapılmışki çok saçmalanmış diye düşünyorum. Sizlerin görüşleri nelerdir, konu ile bilgili arkadaşlarımız var mı ?

Bir kaç restgele video:











www.BarbarosRazors.com

WWW
Cevapla
#2
Son 2 videoda dikkat cekici noktalar var ama atiye videosu tam bir deli sacması olmus bence yani acıklaması.
Cevapla
#3
bu tip bilinçaltı ürünleri reklamcılıkta çokça kullanılmakta. billboardlarda, ilanlarda, bazı televizyon reklamlarında baktığınızda kolay kolay anlamayacağınız ama aklınızda yer eden mesajlar gizlidir. çok güzel örnekleri de vardı hatta biryerlerde de bulamadım harddiske bakmak lazım. bir benzeri de eski kasa bmw' lerin bagaj logosunun bulunduğu bantta, arkadan gelen arabaların ters görünmesidir. yeni kasalarda var mı bu bilemiyorum. bunlar sadece erotik amalı değil, bmw örneği gibi prestij için de kullanılabilen şeylerdir.

yukarıdaki örneklere gelince, çoğu yerde fazla zorlama var kanaatimce. şöyle örnek vereyim, paranormal deneyler yapılırken, cızırtılı bir bant kaydı dinletilir gruba. kimse birşey anlamaz, deneyi yapan kişi (genelde kendine medyum der) bakın şurada "help, please" gibi birkaç kelimeden birisini söylüyor der. ikinci dinleyişte gruptaki herkes bunu duyar. bu yukarıdakilerden bazıları da böyle gibi geliyor bana.

bu aralar incelemeler çokça paylaşılıyor lakin tam çocukların seyrettiği saatteki dizilerde alenen yapılan şeyler ortada iken bu bilinçaltı mesajlara zaten iş düşmez diye düşünüyorum. bunu neden söylüyorum; 80' li yıllarda televizyon dizilerinde (çoğu yabancı tabii ki) çokça sahnede viski içildiği görülüyor. o yıllarda eve misafir gelindiğinde evde viski bulunması bir prestij, bulunmaması ayıp vesilesi olarak görülmeye başlanıyor. evet bu reklam araştırmalarının ilk konusudur lakin ,nsan hayatı üzerindeki etkisini gözler önüne serer. şimdi prime time' da yayınlanan dizilerin %90' ına bakın, ya tarihi yanlış aksettirerek insanları tarihten uzaklaştırma, ya o onla olmuş sonra bunla olmuş derken ne dediği anlaşılmayan, 200 kelimeye hapsolmuş, hiçbirşeyden anlamayan bir nesil çıktı ortaya. bunun sebebleri çok uzun uzun tartışılması gereken şeyler, zaten mesaj uzadı buraya yazmayayım lakin şu barizdir ki, yönetme ve insana ihtiyacı olmayan şeyleri pazarlama bunların başında gelmektedir.
Cevapla
#4
Subliminal tekniği günümüzde kullanılan ve daha önceleri de kullanılmış inkârı abes bir gerçeklik. Örneğin günümüzde Rihanna'nın klip ve konser videolarında açık bir şekilde görebilirsiniz. İnsanlar farkına bile varmadan bilinçaltına gönderilen görsel ve işitsel uyarılmalarla belirli bir alana yönlendirilebilirler. İşletme mezunu olan arkadaşlar müfredatta "Tüketici Davranışı" adı altında bir ders olduğunu hatırlayacaklardır. Kısacası renklerin şekillerin ve seslerin tüketici davranışındaki etkilerinin araştırılması ve uygulanması 50 yıl öncesine kadar dayanmakta olduğunu bu ders sayesinde öğrendik. Subliminal denilince genelde insanların aklında kötü niyetli gizli güçler gibi bir algı oluşmakta fakat asıl gerçek bu ve buna benzer tekniklerin iyi veya kötü niyetli herkes tarafından kullanılabileceğidir.
Şu dünyada yüzlerce ahmak, etek dolusu altın verir de, şeytandan dert satın alır.(Mevlâna)
Cevapla
#5
En iyi parçaları bir araya getirip kaliteli ürün yapıldı,marka imajı zayıf,halka tanıtım başarısız oldu,ürün kötüdür.

Vasat parçalar,idare eder işçilik bir araya getirildi,marka imajı kuvvetli,reklam bütçesi,imalat ve arge den yüksek,ürün başarılı.

Pazarda bir illüzyon savaşı almış başını gidiyor.Sihri kuvvetli olan firma müşteriyi etkiliyor,memnun ediyor.Dahası akıllarda yer edip O ürüne sahip olmayanları bile başkalarına '' falanca ürünü almalısın'' şeklinde ayaklı reklam panosuna çeviriyor.

Detaya girmeden,
Üretimi durmuş,artık kaliteli ürün yapamıyor denilen Sony KDL ( yada kld ) serisi LCD TV ile piyasada başarılı satış grafiği yakalayan Samsung LED 65xx serisi iki cihazı bir kaç kişi aramızda kıyasladık.
Reklam,marka gücü,sahip olma imajı ve sahip olanların propagandası tüketime yön veren dümen.
Cevapla
#6
(06/11/2013, Saat: 22:23)ihtilaf Adlı Kullanıcıdan Alıntı: En iyi parçaları bir araya getirip kaliteli ürün yapıldı,marka imajı zayıf,halka tanıtım başarısız oldu,ürün kötüdür.

Vasat parçalar,idare eder işçilik bir araya getirildi,marka imajı kuvvetli,reklam bütçesi,imalat ve arge den yüksek,ürün başarılı.

Pazarda bir illüzyon savaşı almış başını gidiyor.Sihri kuvvetli olan firma müşteriyi etkiliyor,memnun ediyor.Dahası akıllarda yer edip O ürüne sahip olmayanları bile başkalarına '' falanca ürünü almalısın'' şeklinde ayaklı reklam panosuna çeviriyor.

Detaya girmeden,
Üretimi durmuş,artık kaliteli ürün yapamıyor denilen Sony KDL ( yada kld ) serisi LCD TV ile piyasada başarılı satış grafiği yakalayan Samsung LED 65xx serisi iki cihazı bir kaç kişi aramızda kıyasladık.
Reklam,marka gücü,sahip olma imajı ve sahip olanların propagandası tüketime yön veren dümen.

Katılmamak elde değil, kdl w5710 lcd sahibi olarak görüntü kalitesini samsung ledlere değişmem...
Cevapla


Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: