Hatalı ürünlerde, Hata Bizdemi Acaba
#1
Arkadaslar merhabalar,

Uzunca bir süredir formumuzdaki değerli paylaşımları okuyorum, hatta en eski konulara kadar. Sizler gibi zevkli ve bilgili dostlarla aynı hobiyi paylasmaktanda gurur duyuyorum.

Çoğu konuda bir sorun olduğunda, bu sorun ama bir sabun olsun, ama bir fırça, ama bir krem, çoğu konuşmalar "sizinkinde üretim hatası olabilir" olarak sonuçlanıyor.

Degerli dostlar geltir ailesindeki siz meraklı arkadaşlarımızın kullandığı ürünler tüm dünyada çoğu 1800 yıllardan itibaren üretim yapan, marka adını oturtmuş, kalite kontrolünde artık bir standartı yakalamış dünyaca ünlü firmalar.

Ben şahsen 100 yılı aşkın süredir sabun üreten bir MWF nin, milyonlarca ürettiği sabun arasından, şurada oluşturduğumuz küçük hobi gurubundaki 100 kişi den 4ünde üretim hatası olmasını inanmakta güçlük çekiyorum. Eğer öyle olsaydı, o firmalar bunca sene dünya çapında zaten o marka olamazdı.

Burada "Sen yapamıyorsun kardeşimm" demek istemiyorum lütfen yanlış anlaşılmasın, hepimiz farklı illerde, ilçelerde farklı su ve hava koşullarında yaşıyor farklı yerlerden ne kadar stok süresinde kaldığını bilmediğimiz ürünleri temiz ediyoruz. Beklemiş ürün olabilir, su sert olabilir vs vs. ama 4 sayfa yorumdan sonra sizin fırçada üretim hatası var demek bence bilgi paylaşımı ve ögrenme üzerine zevkle takip ettigimiz bu forma yakışmayan, kolaya kaçma bir çözüm olarak görüyorum.

Siz ne düşünüyorsunuz acaba markaları ben mi gözümde çok büyütüyorum?
Konuşmakta iyiyimdir ama yazma konusunda hep sorunlarım olmustur, umarım düşünce tarzımı yansıtabilmişimdir.

Saygılarımla
Cevapla
#2
diğer koşulları göz önünde bulundurmak doğru bir yaklaşım bahsettiğiniz üzere. bu tip durumlarda, tecrübeli üyeler bunları belirtiyor "şöyle mi yaptınız? nasıl kullandınız?" gibi. hepimizin el ayarı, kullanım sıklığı vesair, oldukça değişken konular. ancak şunu da eklemek lazım ki, çoğu ürün hakkında bu tip yorumlarda bulunan üyelerin ekserisi tecrübe sahibi o ürün hakkında. ancak kaç elden geçiyor bize ulaşana kadar, nakliye esnasında başına neler geliyor bilinmez.

bununla birlikte, thiers-issard gibi bir markadan bile hatalı ustura çıkabiliyor. hakeza creed firması hatalı serileri ile meşhur. markaların kalite kontrolcüleri de insan, hatalar olabilir. bana göre firmaların büyüklükleri hata yapmamalarından değil, hatayı telafi ediş şekillerinden gelir.
Cevapla
#3
(10/09/2015, Saat: 16:14)ohtararan Adlı Kullanıcıdan Alıntı: diğer koşulları göz önünde bulundurmak doğru bir yaklaşım bahsettiğiniz üzere. bu tip durumlarda, tecrübeli üyeler bunları belirtiyor "şöyle mi yaptınız? nasıl kullandınız?" gibi. hepimizin el ayarı, kullanım sıklığı vesair, oldukça değişken konular. ancak şunu da eklemek lazım ki, çoğu ürün hakkında bu tip yorumlarda bulunan üyelerin ekserisi tecrübe sahibi o ürün hakkında. ancak kaç elden geçiyor bize ulaşana kadar, nakliye esnasında başına neler geliyor bilinmez.

bununla birlikte, thiers-issard gibi bir markadan bile hatalı ustura çıkabiliyor. hakeza creed firması hatalı serileri ile meşhur. markaların kalite kontrolcüleri de insan, hatalar olabilir. bana göre firmaların büyüklükleri hata yapmamalarından değil, hatayı telafi ediş şekillerinden gelir.

+1
Cevapla
#4
Aslında düşündüklerinizde hem haklısınız hem değilsiniz. Bunun bence bir kaç sebebi var. Bu sebeplerden bazıları psikolojik bazıları ise üretici kaynaklı.

Bu tarz hobilerde psikoloji ürün yorumlamalarında çok etkili oluyor. Aslında birebir aynı iki sabundan birini klasik Arko gibi paketleseniz diğerini ise alüminyum folyoya kaplı halde bir ahşap kaseye koyup bunu da mukavva, doğaya saygılı organik bir şekilde paketleyip satsanız ve bu iki sabunu da aynı kişi alsa emin olun ikinci sabunu daha koruyucu daha nemlendirici daha iyi bulur. Aynı şekilde forumlarda çokça övülen ürünler genellikle müşterilerinde iki tip tepkiye sebep oluyor. Birinci tip müşteri övülen ürünü aldığı zaman onu otomatikman iyi kategorisine sokuyor ve ürünün performansı çok kötü olmadıkça memnun oluyor, ikinci tip müşteri almadan önce araştırdığı ve hakkında pek çok bildiği ürünü gözünde çok büyüttüğü içi veya kafasında farklı hayal ettiği için ürünün gerçekleri onu tatmin etmiyor ve ürünü beğenmiyor.

Üretici kaynaklı sebeplerse tamamen bu sektörün küçük olması ile alakalı. Yanlış anlamayın tıraş sektörü değil, Geleneksel tıraş ve ona hitap eden lüks tüketim sektörü oldukça küçük bir sektör ve genelde üreticiler belirli standartları yakalamaya endeksi fabrikalarda değil atölyelerde üretim yapıyorlar. Bir de bu atölye üretimine hem fırça hem sabun hem tıraş kolonyaları söz konusu olunca ham maddelerin pek çoğunun hayvansal veya bitkisel kaynaklı olup neredeyse günden güne değişen yapıda olmaları da eklenince üretimde belirli bir standardı korumak oldukça zor oluyor. Bunun üzerine de kullanıcıların her birinin farklı teknik kullanması, su farklılığı, bilgi farklılıkları gibi etmenler eklendiği zaman aynı ürün için 100 kafadan 150 farklı yorum alınabiliyor. Kafa sayısından çok yorum sayısı vermemin sebeb espri değil bu arada. Ürün incelemeleri sayfalarını okuduğunuzu söylediğinize göre fark etmişsinizdir aynı kullanıcı aynı ürünü 2 ay önce kullandığında farklı bir yorum 2 ay sonra kullandığında ise bambaşka bir yorum yazabiliyor.

Tüm bunlar bir araya geldiği zamansa bir ürünün hatalı üretim mi olduğu yoksa kullanıcı kaynaklı bir sorun mu yaşandığını anlamak özellikle bunu sadece yazılı anlatımın yapılabildiği bir mecrada anlamak oldukça zor. Tüm bunlar yüzünden en başta hem haklısınız hem değilsiniz demiştim Smile Forumda bir kaç konuda bilinen firmaların neredeyse belirli bir parti üretiminin komple hatalı olduğuna dair kanıtlar var o yüzden ''koskoca üreticinin tüm hatalı ürünleri buraya mı çatmış?'' sorusu bazen yanlış olabiliyor. Özellikle resmi distribütörle gelen ürünler genelde ülkeye parti parti giriş yapıyor yani üretici 1-20 ilk partiyi İngiltere'ye 21-40 ikinci partiyi Türkiye'ye vs yolladığı için bu partilerden herhangi hatalıysa o partinin gittiği ülkede büyük çoğunlukla üretim hatalı ürünler oluyor. Bu olayı en son I coloniali mango kaseli sabunda gördük. Kaseli alan herkeste sabunda kuruluk ve pullanma vardı. Yine de zaman zaman dediğiniz gibi çeşitli dış sebeplerden ve kullanım hatasından kaynaklı performans düşüklüğü yaşayıp bunun sorumluluğunu üreticiye verenler olabiliyor.
A ship in port is safe, but that's not what ships are built for.
-Grace Hopper



Cevapla
#5
Sabunda, kremde, losyonda üretim hatası gibi durumlar son derece düşük ihtimallerdir toplu üretim olup parti parti kontrol edildiklerinden. Ama nadiren makinelerde, sıklıkla da el yapımı fırçalarda üretim kusurları çıkabiliyor. El yapımı fırçalar tam olarak kullanılmadan bir sorun var mı yok mu emin olunamadığından yapılan testler temel okalıyor ve kişi aldığında kıl dökülmesi, düğüm ayrılması gibi durumlarla karşılaşabiliyor. Çoğu zaman bu durum üretici tarafından telafi edilmekte.

Fakat özellikle sabun, kremlerde sorun yaşayanlar üretim hatasından ziyade amatörlüklerinde aramalılar problemi.
http://tiraskeyfim.blogspot.com/  
http://saklinotalar.blogspot.com/
WWW
Cevapla
#6
Lord soylediklerinize katiliyorum. Fiziksel kil dokulmesi, boya atmasi vs. gibi seyleri kesinlikle anliyorum. Ama mesela bazi fircalarda yasanan bu firca kopurtmuyor, dediğiniz gibi şu sabun/krem köpürmüyor vs sorunlarina verilen sizin fircada/sabunda uretim hatasi olabilir cevaplarını ben pek dogru bulmuyorum. Yani milyonlarca kullandıkları kil icinden bizim fircaya kopurtmeyen killar mi denk geldi. Ornek olarak veriyorum bunun gibi bir sürü olay var. O yüzden konuyu açmıştım. Paylaşımlarınız için teşekkür ederim.
Saygılar
Cevapla
#7
(10/09/2015, Saat: 16:14)ohtararan Adlı Kullanıcıdan Alıntı: diğer koşulları göz önünde bulundurmak doğru bir yaklaşım bahsettiğiniz üzere. bu tip durumlarda, tecrübeli üyeler bunları belirtiyor "şöyle mi yaptınız? nasıl kullandınız?" gibi. hepimizin el ayarı, kullanım sıklığı vesair, oldukça değişken konular. ancak şunu da eklemek lazım ki, çoğu ürün hakkında bu tip yorumlarda bulunan üyelerin ekserisi tecrübe sahibi o ürün hakkında. ancak kaç elden geçiyor bize ulaşana kadar, nakliye esnasında başına neler geliyor bilinmez.

bununla birlikte, thiers-issard gibi bir markadan bile hatalı ustura çıkabiliyor. hakeza creed firması hatalı serileri ile meşhur. markaların kalite kontrolcüleri de insan, hatalar olabilir. bana göre firmaların büyüklükleri hata yapmamalarından değil, hatayı telafi ediş şekillerinden gelir.


creed firmasının hatalı serileri derken, parfüm camiasının ''batch farkı'' olarak tanımladığı olaydan bahsediyorsanız, bunu üretim hatasıyla açıklamanın pek doğru olmadığı kanaatindeyim; yok bahsettiğiniz farklı bi konuysa onu da öğrenip eksiğimi gidermek isterim  Smile
Cevapla


Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi