(14/07/2014, Saat: 19:16)ihtilaf Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Emre Hocam,
Konuda taraf değilim zaten boxera yapılan ortak ve bilindik eleştirileri yazdım.Zaten forumlarda sıkça tartışılan bunlar.
İhtilaf Hocam,
Yukarıda bahsettiğim gibi bilindik eleştirileri yapanlar subaru sahibi değil kulaktan dolma bilgiler ile yapılıyor. Bir arkadaşımda 2012 focus var araba hızlanınca tedirgin oldum göstergeye bakma ihtiyacı duydum ve hız 90 da idi güldüm geçtim çünkü benim arabanın 160-170km de hissettirdiğini hissetiriyordu araba, başka bir tanıdıkta 1.6 otomatik focus sedan ardı benim 2.0 165hp 4x4 aracımdan daha çok yakıyordu, subaru boxer daha ne yapsın.
Burada devreye subaruya özgü simetrik 4 çeker sistemi ve boxer motor devreye giriyor. Subarunun sloganı olan simetrik sadece 4 çeker sistemi ile illgili değil aracın ağırlığı ilede ilgili yani arabayı ortadan 2 ye bölerseniz sağ sol ağırlığı eşittir buda dengeyi getirir dengede yol tutuş ve konfor getirir. ağırlık merkezinden yukarıda bahsetmiştim zaten.
Bilindik bir araba dergisi 2013 model foresteer 2.0xt turbo testi yapmış ve yakıt canavarı başlığı atmıştı, arba 2.0 turbo 240hp 0-100km si 6.5 saniye halbuki range rover eveque den daha az yakıt harcayan bir araba ama range rover olunca yakıt derdi yapılmıyor nedense işte objektif eleştiri
(14/07/2014, Saat: 19:16)ihtilaf Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Yol tutuşu motorla doğrudan alakalı değilden anlatmak istediğim.Suspansiyon,ağırlık dağılımı,denge vs parametreleri kastettim.sadece motor ve transmisyon yerleşimiyle değil tüm karasor yerleşimi ve şekli etkili olsa gerek.
İşte bahsettiğiniz bu konularda subarunun üstünlüğü var
http://www.subaru.com.tr/subaru_boxer.aspx burada ki videoyu izlemenizi tavsiye ederim
Motor ortada ve altta olduğu için sağ-sol şaft boyu bile aynı diğer arabalarda motor konumundan ötürü uzunluk farkları bile var o bile etkileyen bir parametredir.
2008 modellere kadar görece sert süspanpiyonluydu Subarular bu tarihten itibaren esas pazarları olan amerika için süsüpansiyonlarını yumuşattılar. Ama boxer+simetrik4 çeker bunu biraz absorbe edebildi
(14/07/2014, Saat: 19:16)ihtilaf Adlı Kullanıcıdan Alıntı: astettim.sadece motor ve transmisyon yerleşimiyle değil tüm karasor yerleşimi ve şekli etkili olsa gerek.
Alman mühendisliği sadece DSG ile mi sınıfta kalacak.VW den başka araba yok mu Almanlarda.Bilindik meşhur markaları da var.
Gönlüm bmw den yana olsa da benim için tek alman arabası mersedestir onda da daimler ortaklığı var ne yazık ki, 0km bmw alıp servis ile kanka olan tanıdıklarımda var, türkiye yol şartları bmw arabaları için uygun değil bu arızalar normal diyen yetkili bmw servisi de var.
BMW için güzel özlü sözler yazılmış hatta:
Bmw dost karısıdr mersedes ev karısıdır, dostuna para harcarsan seni mutlu eder, evindeki kadın para harcamasanda mutlu eder.
BMW ye ilk sahibi biner, diğer sahiplerine bmw biner.
Bmw de iki kez sevinirsin 1. alırken 2. satarken....
(14/07/2014, Saat: 19:16)ihtilaf Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Başkan Orco Skoda'yı tek geçerim diyor
Skoda da vag grubu ne yazıkki =)
(14/07/2014, Saat: 19:16)ihtilaf Adlı Kullanıcıdan Alıntı: BMW ci Buraköner bugünlerde pek uğramıyor.Yoksa laf söyletmez Alman arabalarına,sıkı drag cıdır.
Doğrudur, lakin 4 çeker bir subaru gücü kayıpsız 4 teker ile yere aktrabildiği için 2 çeker bir arabaya göre daha üstündür.
Burada kilit nokta ulaşılabilirlik aslında mersedese, porche ulaşmak mı daha kolay yoksa subaruya mı
Sınırlı bütçe ile en yüksek verimi alabileceğimiz araç mantıklı bir araçtır.
(15/07/2014, Saat: 10:28)deVille Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Boxer motorlar ile ilgili cok faydali bilgiler edindim avantajlari ve dezavantajlari konusunda. Bir de ufak not: alman teknolojisi de boxer motor kullaniyor eski bmw motorsikletler ler ile bazi yeni model motorsikletlerde de boxer motor kullaniliyor. Eger motor titresimini absorbe ediyor ise bence motorsikletlerde boxer motor konforlu surus babinda sanki daha avantajli gibi. Zira bu motoru daha cok enduro/touring motorlar kullaniyor (motorsiklet uzmani ya da otomotiv konusunda sinirli bilgiye sahibim, yanlisim varsa lutfen duzeltin).
Selamlar
Sent from my BlackBerry 9800 using Tapatalk
Boxer motor ne yazık ki en maliyetli motor türüdür o yüzden herkes kullanmaz bir subarunun kaputunu kaldırıp baktığınızda içeride boş alan göremezsiniz ancak sıralı motor tiplerindeki arabalarda kaputun altında boş alan çoktur.
Boxer motor daha geniş alan istediği için her arabaya, motorsiklete uygulamak zordur.
Boxer motorun motor sesini hiç bir şeye değişemezsiniz....
http://www.subaru.com.tr'nin üst kısımda yer laan teknoloji kısmında videoları izlemenizi öneririm, işyerinde youtube açamıyorum açsam bir sürü video ekleyeceğim burayada