Artık aranızdayım :D
#31
(14/10/2013, Saat: 19:02)ihtilaf Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Astra ve Perma arasında dayanıklılık ve keskinlik olarak Perma önde.
Aşırı fark yok kolay anlaşılmıyor.Zamanla...

Katiliyorum hocam ama astra sakallariniz sert ve gurse cabuk korelip cekme yapabiliyor permada ayni sorunu hic yasamadim


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
Cevapla
#32
(14/10/2013, Saat: 19:04)kizilat Adlı Kullanıcıdan Alıntı:
(14/10/2013, Saat: 19:02)ihtilaf Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Astra ve Perma arasında dayanıklılık ve keskinlik olarak Perma önde.
Aşırı fark yok kolay anlaşılmıyor.Zamanla...

Katiliyorum hocam ama astra sakallariniz sert ve gurse cabuk korelip cekme yapabiliyor permada ayni sorunu hic yasamadim


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Astra ile tıraşımı oldum keskinliği şuanda sadece wilkinsonla kıyaslayabildiğimden fazlasıyla tatminkardı. Bu tahrişlerin jilet uymamasından mı yoksa teknikten mi permadan sonra belli olucak.

Nexus 7 üzerinde Tapatalk ile gönderildi now Free
Cevapla
#33
(13/10/2013, Saat: 23:20)ihtilaf Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Boxer motor'un beğenmeyen de çok,verimsizliği ve teknolojisi epey eleştirilmişti.

Betamax video kafası gibi sarmış kayışlarıSmile
Öncelikle impreza kardeşim hoşgeldin .

Ankara da tork garajda karşılaştığım bir manzarayı paylasayim.
va8ytuza.jpg

Kim neden eleştirmiş bilmiyorum ama boxer motor dengeli, sarsıntısız ve ağırlık merkezini aşağıya indirdiği gibi alt devirlerde elde ettiği yüksek tork ile meşhurdur , turbo devreye girene kadar olan atmosferik boşlukta torku alt devirlerde ettiği için performansta kayıp azdır , tüketimi emsallerine göre azdır , motor sesi bambaşkadır...
Aktif pasif güvenlikte üst duzey bit markadir, fabrika verileri ile gerçek tüketim değerleri birbirine en yakın markadir, yol tutuşa hiç girmiyorum rakibi yok çünkü.

Gunmetal jant çok guzeldir bende beğenirim lakin subaru sarısının yeri başkadır . İnşallah duvarına en kısa sürede kavuşursun
Cevapla
#34
Araba forumlarında farklı beyin fırtınaları esiyor.
Sıralı,V motorlar ile Boxer tartışmalarında !

Subaru incelemelerini okudum bir zamanlar.Epey kötülemişlerdi.Halende silindirlerin yerleşimi,yer çekimi,piston pozisyonları vs konuları geçiyordu.
Boxer'ın ilk nesilleri,titreşim,vibrasyon düzensizliği ve yakıt olarak eleştirilmişti.

Yol tutuşu (aerodinamik,kinetik)zaten motorla doğrudan alakalı bir husus değil.

Teknik konular fanatikliğe gelmez,veriler,parametreler esastır.Marka hayranlığına kaçmam.

Alman ve İskandinav mühendisliğini beğenirim.Araba işinde Avrupalıları ayrı tutarım.

Avrupalı icat eder
Alman en iyisini yapar
İtalyan kanat takar
Japon geliştirir
Amerikalı da su katar






(14/07/2014, Saat: 04:29)emre-sti Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Öncelikle impreza kardeşim hoşgeldin .

Ankara da tork garajda karşılaştığım bir manzarayı paylasayim.
va8ytuza.jpg

Kim neden eleştirmiş bilmiyorum ama boxer motor dengeli, sarsıntısız ve ağırlık merkezini aşağıya indirdiği gibi alt devirlerde elde ettiği yüksek tork ile meşhurdur , turbo devreye girene kadar olan atmosferik boşlukta torku alt devirlerde ettiği için performansta kayıp azdır , tüketimi emsallerine göre azdır , motor sesi bambaşkadır...
Aktif pasif güvenlikte üst duzey bit markadir, fabrika verileri ile gerçek tüketim değerleri birbirine en yakın markadir, yol tutuşa hiç girmiyorum rakibi yok çünkü.

Gunmetal jant çok guzeldir bende beğenirim lakin subaru sarısının yeri başkadır . İnşallah duvarına en kısa sürede kavuşursun
Cevapla
#35
(14/07/2014, Saat: 04:44)ihtilaf Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Subaru incelemelerini okudum bir zamanlar.Epey kötülemişlerdi.Halende silindirlerin yerleşimi,yer çekimi,piston pozisyonları vs konuları geçiyordu.
Boxer'ın ilk nesilleri,titreşim,vibrasyon düzensizliği ve yakıt olarak eleştirilmişti.

ilk nesilden kastınız 1958 yılları olsa gerek. Aşağıdaki resime bakarsanız pistonlar aşağıda yatay bir şekilde karşılıklı gidip geldikleri için hem yerçekimine gidip geldiğigüzergahda eşit miktarda maruz kalıyor

Subaru boxer motoru titreşimsizliği ile meşhurdur gene aşağıdaki resime bakarsanız bir pistonlar karşılıklı çalıştığı için birbirlerinin oluşturduğu titreşimi absorbe ederler sıralı ve v motorlara kıyasla
http://www.subaru.com.tr/subaru_boxer.aspx
e277920-lg_img.jpg


(14/07/2014, Saat: 04:44)ihtilaf Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Yol tutuşu (aerodinamik,kinetik)zaten motorla doğrudan alakalı bir husus değil.

Yanılıyorsunuz yol tutuş motorla da alakalı şanzıman ve diferansiyel konumları ile alakalıdır. Çünkü arabanın ağırlık merkezinin nerede olduğu ve bu ağırlık merkezinin yere yakın olması çok önemlidir denge ve yol tutuş için.
20131230083627208.jpg
http://www.subaru.com.tr/subaru_boxer.aspx

buradaki videoa çok güzel karşılaştırma var tüm motor tiplerinin avantajı dezavantajı olarak, videoyu izledikten sonra bana hak vereceksiniz, awd olmayan önden çekiş bir subaru ile en iyi yol tutuşa sahip önden çekişli araçtan daha iyi bir yol tutuşuna sahip olur.

Boxer motorda silindirler yukarıda değil aşağıda yatay bir şekilde karşılıklı gidip geldiği için piston çalışma esnasında oluşan kuvetleri absorbe ederler ve motor aşağıda konumlandığı için ağırlık merkezi yere daha yakındır buda virajlarda çok büyük avantaj sağlar.

hatta şöyle uç bir örnek vereyim nissan skyline gt-r modelini bilirsiniz efsane bir modeldir çok özel bir dizaynı vardır,
awd sisteminde çift şaft kullanılır, şanzıman arkada konumlanmıştır.
 ön ile arka ağırlık merkezini dengeleyerek muazzam yol tutuş elde edilmiştir. 
nissan-gt-r-s-secret-attesa-e-ts-awd-sys...5006_1.jpg
08_gtr.jpg



180km hız ile otobanda 3 şerit birden değiştirdiğim aracımda en ufak bir yana yatma savrulma olmuyor görece sert süspansiyon, awd, 45 yanak lastik ve düşük ağırlık merkezinin yardımı sayesinde. Kıstas olur mu bilmiyorum bir örnek vereyim memleketten gelirken 110 km sabit hız ile ilerliyorum bir fiorini beni sollamaya kalktı geliyor arkadan, ileride bir viraj var ben hiç hızımı artırmadan ve azaltmadan devam ediyorum virajda iken baktı olmayacak frene asılmak zorunda kaldı o araç ben ise hiç istifimi bozmadan çok rahat bir şekilde virajımı alabildim.(awd+ boxer motor)
(14/07/2014, Saat: 04:44)ihtilaf Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Teknik konular fanatikliğe gelmez,veriler,parametreler esastır.Marka hayranlığına kaçmam.

 ülkemizde yaygın vag grubu etkisi yüzünden anlatılmayan Subarunun teknik avantajlarını umarım size açıklayabilmişimdir daha bir sürü avantajı var ama yazmak zor oluyor yüz yüze olsak rahatça anlatabilsem keşke.


(14/07/2014, Saat: 04:44)ihtilaf Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Alman ve İskandinav mühendisliğini beğenirim.Araba işinde Avrupalıları ayrı tutarım.

Avrupalı icat eder
Alman en iyisini yapar
İtalyan kanat takar
Japon geliştirir
Amerikalı da su katar


Sizden sadece google dan "tsi arızları/sorunları" ve "dsg arızaları/sorunları" şeklinde arama yapmanızı ve üstün alman mühendisliğini görmenizi isteyeceğim.

Bu arada güvenlik konusunda yumulaj ncap testlerine değil ABD de yapılan  IIHS çarpışma testelerini izlemenizi öneririm. avrupalı aabaların nasıl zorlandığını görebilirsiniz. hele de çarpışma testinde passat cc nin ön kapının kopup gitmesi beni çok düşündürmüştür.
http://www.subaru.com.tr/all_around.aspx

http://www.subaru.com.tr/symmetrical.aspx awd sisteminin avantajları diğer markalara göre,

youtube bir sürü karşılaştırma videosu izlemenizi öneririm yol tutuşta nasıl üstün bir firma olduğunu göreceksiniz.
Cevapla
#36
Emre Hocam,
Konuda taraf değilim zaten boxera yapılan ortak ve bilindik eleştirileri yazdım.Zaten forumlarda sıkça tartışılan bunlar.

En yukarıda Betamax benzetmesi yaptım.Japonların mekaniğe bakışı diğerlerinden daha farklı.

Yol tutuşu motorla doğrudan alakalı değilden anlatmak istediğim.Suspansiyon,ağırlık dağılımı,denge vs parametreleri kastettim.sadece motor ve transmisyon yerleşimiyle değil tüm karasor yerleşimi ve şekli etkili olsa gerek.

Alman mühendisliği sadece DSG ile mi sınıfta kalacak.VW den başka araba yok mu Almanlarda.Bilindik meşhur markaları da var.

Başkan Orco Skoda'yı tek geçerim diyor Big Grin
BMW ci Buraköner bugünlerde pek uğramıyor.Yoksa laf söyletmez Alman arabalarına,sıkı drag cıdır.
Cevapla
#37
Boxer motorlar ile ilgili cok faydali bilgiler edindim avantajlari ve dezavantajlari konusunda. Bir de ufak not: alman teknolojisi de boxer motor kullaniyor eski bmw motorsikletler ler ile bazi yeni model motorsikletlerde de boxer motor kullaniliyor. Eger motor titresimini absorbe ediyor ise bence motorsikletlerde boxer motor konforlu surus babinda sanki daha avantajli gibi. Zira bu motoru daha cok enduro/touring motorlar kullaniyor (motorsiklet uzmani ya da otomotiv konusunda sinirli bilgiye sahibim, yanlisim varsa lutfen duzeltin).
Selamlar

Sent from my BlackBerry 9800 using Tapatalk
Cevapla
#38
http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Au...er_engines

420px-VolkswagenBeetle-001.jpg
Cevapla
#39
(14/07/2014, Saat: 19:16)ihtilaf Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Emre Hocam,
Konuda taraf değilim zaten boxera yapılan ortak ve bilindik eleştirileri yazdım.Zaten forumlarda sıkça tartışılan bunlar.



İhtilaf Hocam,

Yukarıda bahsettiğim gibi bilindik eleştirileri yapanlar subaru sahibi değil kulaktan dolma bilgiler ile yapılıyor. Bir arkadaşımda 2012 focus var araba hızlanınca tedirgin oldum göstergeye bakma ihtiyacı duydum ve hız 90 da idi güldüm geçtim çünkü benim arabanın 160-170km de hissettirdiğini hissetiriyordu araba, başka bir tanıdıkta 1.6 otomatik focus sedan ardı benim 2.0 165hp 4x4 aracımdan daha çok yakıyordu, subaru boxer daha ne yapsın.

Burada devreye subaruya özgü simetrik 4 çeker sistemi ve boxer motor devreye giriyor. Subarunun sloganı olan simetrik sadece 4 çeker sistemi ile illgili değil aracın ağırlığı ilede ilgili yani arabayı ortadan 2 ye bölerseniz sağ sol ağırlığı eşittir buda dengeyi getirir dengede yol tutuş ve konfor getirir. ağırlık merkezinden yukarıda bahsetmiştim zaten.

Bilindik bir araba dergisi 2013 model foresteer 2.0xt turbo testi yapmış ve yakıt canavarı başlığı atmıştı, arba 2.0 turbo 240hp 0-100km si 6.5 saniye halbuki range rover eveque den daha az yakıt harcayan bir araba ama range rover olunca yakıt derdi yapılmıyor nedense işte objektif eleştiri Big Grin

(14/07/2014, Saat: 19:16)ihtilaf Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Yol tutuşu motorla doğrudan alakalı değilden anlatmak istediğim.Suspansiyon,ağırlık dağılımı,denge vs parametreleri kastettim.sadece motor ve transmisyon yerleşimiyle değil tüm karasor yerleşimi ve şekli etkili olsa gerek.




İşte bahsettiğiniz bu konularda subarunun üstünlüğü var
http://www.subaru.com.tr/subaru_boxer.aspx burada ki videoyu izlemenizi tavsiye ederim
20131230083627208.jpg

Motor ortada ve altta olduğu için sağ-sol şaft boyu bile aynı diğer arabalarda motor konumundan ötürü uzunluk farkları bile var o bile etkileyen bir parametredir.
H58700570a%20Symmetrical%20AWD%20image.jpg


2008 modellere kadar görece sert süspanpiyonluydu Subarular bu tarihten itibaren esas pazarları olan amerika için süsüpansiyonlarını yumuşattılar. Ama boxer+simetrik4 çeker bunu biraz absorbe edebildi


(14/07/2014, Saat: 19:16)ihtilaf Adlı Kullanıcıdan Alıntı: astettim.sadece motor ve transmisyon yerleşimiyle değil tüm karasor yerleşimi ve şekli etkili olsa gerek.

Alman mühendisliği sadece DSG ile mi sınıfta kalacak.VW den başka araba yok mu Almanlarda.Bilindik meşhur markaları da var.




Gönlüm bmw den yana olsa da benim için tek alman arabası mersedestir onda da daimler ortaklığı var ne yazık ki, 0km bmw alıp servis ile kanka olan tanıdıklarımda var, türkiye yol şartları bmw arabaları için uygun değil bu arızalar normal diyen yetkili bmw servisi de var.

BMW için güzel özlü sözler yazılmış hatta:

Bmw dost karısıdr mersedes ev karısıdır, dostuna para harcarsan seni mutlu eder, evindeki kadın para harcamasanda mutlu eder.

BMW ye ilk sahibi biner, diğer sahiplerine bmw biner.

Bmw de iki kez sevinirsin 1. alırken 2. satarken....

(14/07/2014, Saat: 19:16)ihtilaf Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Başkan Orco Skoda'yı tek geçerim diyor Big Grin



Skoda da vag grubu ne yazıkki =)



(14/07/2014, Saat: 19:16)ihtilaf Adlı Kullanıcıdan Alıntı: BMW ci Buraköner bugünlerde pek uğramıyor.Yoksa laf söyletmez Alman arabalarına,sıkı drag cıdır.



Doğrudur, lakin 4 çeker bir subaru gücü kayıpsız 4 teker ile yere aktrabildiği için 2 çeker bir arabaya göre daha üstündür.



Burada kilit nokta ulaşılabilirlik aslında mersedese, porche ulaşmak mı daha kolay yoksa subaruya mı

Sınırlı bütçe ile en yüksek verimi alabileceğimiz araç mantıklı bir araçtır.

(15/07/2014, Saat: 10:28)deVille Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Boxer motorlar ile ilgili cok faydali bilgiler edindim avantajlari ve dezavantajlari konusunda. Bir de ufak not: alman teknolojisi de boxer motor kullaniyor eski bmw motorsikletler ler ile bazi yeni model motorsikletlerde de boxer motor kullaniliyor. Eger motor titresimini absorbe ediyor ise bence motorsikletlerde boxer motor konforlu surus babinda sanki daha avantajli gibi. Zira bu motoru daha cok enduro/touring motorlar kullaniyor (motorsiklet uzmani ya da otomotiv konusunda sinirli bilgiye sahibim, yanlisim varsa lutfen duzeltin).
Selamlar

Sent from my BlackBerry 9800 using Tapatalk





Boxer motor ne yazık ki en maliyetli motor türüdür o yüzden herkes kullanmaz bir subarunun kaputunu kaldırıp baktığınızda içeride boş alan göremezsiniz ancak sıralı motor tiplerindeki arabalarda kaputun altında boş alan çoktur.


Boxer motor daha geniş alan istediği için her arabaya, motorsiklete uygulamak zordur.



Boxer motorun motor sesini hiç bir şeye değişemezsiniz....




http://www.subaru.com.tr'nin üst kısımda yer laan teknoloji kısmında videoları izlemenizi öneririm, işyerinde youtube açamıyorum açsam bir sürü video ekleyeceğim burayada
Cevapla
#40
BMW şakasına katılmıyor değilim Big Grin
Mercedes benzetmesi akıllıca olmuş.
Cevapla


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Artık Tanışalım... drksngl 7 6,737 12/12/2015, Saat: 13:01
Son Yorum: erdall37

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: