01/06/2015, Saat: 20:45
(01/06/2015, Saat: 20:35)Straht Adlı Kullanıcıdan Alıntı: NOx konusunda detaylı bir araştırmam yok sadece okuduklarım var kendi düşüncelerim var. Japonların dizel araç çıkarmamasının sebebi asıl üstün oldukları Amerika ve Asya pazarı varken Avrupa pazarına çekimser yaklaşmaları olabilir. Kendilerinin üstün olduğu pazarlarda ise yakıt fiyatları düşük olduğu için zaten genelde benzinli araçlar tercih ediliyor. Tabii dediğim gibi bunlar sadece şahsi fikirlerim. Bir Lexus Amerika'da 3.0 atmosferik benzinli motoru rahat rahat satarken daha fazla Ar-Ge gerektiren, birim başına maliyeti daha çok olan turbo dizel motorları üretmek cazip gelmemiş olabilir. Hafızam beni yanıltmıyorsa bir yerlerde 1.4 TSI ve 1.6 TDI motorun maliyetinin 3.0 TFSI motordan daha pahalı olduğunu okumuştum.
Avrupa dizel emisyonlarını dizeli kaldırarak kontrol etmek yerine neredeyse her sene güncellenen Euro normları ile kontrol etmek istiyor gibi. Bunun Amerikan eşdeğeri sanırım EPA. Ford 6.7 dizel motoru tüm o haşmetine rağmen kilometre'de 12.5 gram NOx salınımı yaparken BMW 2.0 dizelin 19mg/km VW 2.0 TDI'ın 16mg/km NOx emisyonuna sahip olması ilginç. Sanırım Amerika bu işi daha sıkı tutuyor.
@emre-sti
Zaman geçtikçe tıkanan filtre performansı ve değişen yakıta göre emisyon değişimi için şu yazıya bakabilirsiniz, ben şöyle bir göz gezdirdim bilgilendirici bir makale gibi. 150,000 mil eşdeğeri yaşlandırılmış bir motor ve filtrenin performansına bakılıyor.
http://www.nrel.gov/docs/fy13osti/57585.pdf
Diğer kaynak: http://www.raccars.co.uk/news/article/32...-and-green
küçük motordan yüksek beygir alma maliyetleri yüksek motor maliyet konusunda haklısınız ayrıca küçük turboların verimliliği yakıtı ve uzun ömürlülüğüde büyük motorlara kıyasla kötü duurumda