02/12/2012, Saat: 03:07
Aersin güzel açıklamış viskozite seçiminde bencede fabrika manuellerindeki yüksek rakam ve geniş aralık iyidir.
Piyasadaki sahte yağlar (özellikle mobil castrol) yüzünden hangi yağı aldığımız kadar nereden aldığımız günümüzde biraz daha önemli.
Optimum viskozite hakkında bahsettiği gibi ben her zaman fabrika manuellerinde belirtilenler içinde nispeten daha kalın yağı tercih ederim yağ pompasının kondisyonuna güveniyorsanız. Tabi sarf malzemesi olduğu için çok abartmanında anlamı yok 2500 km de bir değiştirilen bir castrol 10-40 bile 5000 km de bir değişen 10-60 mobil 1 den daha koruyucu olacaktır. Takip edilmesi gereken temel faktör yağ eksiltiliyorsa her zaman olması gereken litreye tamamlanmalıdır. daha az su daha çabuk kaynar daha az yağ daha çabuk özelliğini kaybeder vs. ve kesinlikle krank havalandırma kanalları sağlam olmalı hortumu vakum hattı sorunluysa yağ buharı basıncı yağ özelliğinin çok daha çabuk kaybolmasını sağlayacaktır.
Yağ değişiminde benim genelde gözüme çarpan en büyük yanılgı yağ filtresini değişmemektir. içinde 300 gram civarı bozulmaya başlamış yağ barındıran ve amacı filtrasyon olup tıkanarak dolan debiyi düşürmeye meyilli ve yenisi 5-15 TL olan bir parçanın bence yağ değişiminde kesinlikle atlanmaması gerekli
Marka konusunda benim tercihim genellikle mobil olmuştur çünkü motul gibi premium yağların ülkemizde ulaşılırlığı düşük piyasadaki ürünler içinde mobil i tavsiye edebilirim castrol konusunda hedef sıcaklıkta viskozite sorunları yaşadık aynı viskozitede üründe pek tavsiye etmem.
Bu kadar gevezeliğin sonunda bizim günlük olarak kullandığımız atmosferik vw de 10-40 mobil kullanıorum 5000 km de bir değişerek. 165bin km de bir gram yağ eksiltmeden hiçbir kompresyon kaybı olmadan gayet iyi kondisyonda muhafaza edebildik. Fiyat performans olarak normal araçlar için ideal yağlardan biridir. Diğer aracıma da 10-60 mobil1 2500 kmde bir servis periyodu olarak uyguluyorum fazlaca stress altında bir motor olmasına rağmen yağlamayla ilgili hiçbir sorunla karşılaşmadık daha.
Piyasadaki sahte yağlar (özellikle mobil castrol) yüzünden hangi yağı aldığımız kadar nereden aldığımız günümüzde biraz daha önemli.
Optimum viskozite hakkında bahsettiği gibi ben her zaman fabrika manuellerinde belirtilenler içinde nispeten daha kalın yağı tercih ederim yağ pompasının kondisyonuna güveniyorsanız. Tabi sarf malzemesi olduğu için çok abartmanında anlamı yok 2500 km de bir değiştirilen bir castrol 10-40 bile 5000 km de bir değişen 10-60 mobil 1 den daha koruyucu olacaktır. Takip edilmesi gereken temel faktör yağ eksiltiliyorsa her zaman olması gereken litreye tamamlanmalıdır. daha az su daha çabuk kaynar daha az yağ daha çabuk özelliğini kaybeder vs. ve kesinlikle krank havalandırma kanalları sağlam olmalı hortumu vakum hattı sorunluysa yağ buharı basıncı yağ özelliğinin çok daha çabuk kaybolmasını sağlayacaktır.
Yağ değişiminde benim genelde gözüme çarpan en büyük yanılgı yağ filtresini değişmemektir. içinde 300 gram civarı bozulmaya başlamış yağ barındıran ve amacı filtrasyon olup tıkanarak dolan debiyi düşürmeye meyilli ve yenisi 5-15 TL olan bir parçanın bence yağ değişiminde kesinlikle atlanmaması gerekli
Marka konusunda benim tercihim genellikle mobil olmuştur çünkü motul gibi premium yağların ülkemizde ulaşılırlığı düşük piyasadaki ürünler içinde mobil i tavsiye edebilirim castrol konusunda hedef sıcaklıkta viskozite sorunları yaşadık aynı viskozitede üründe pek tavsiye etmem.
Bu kadar gevezeliğin sonunda bizim günlük olarak kullandığımız atmosferik vw de 10-40 mobil kullanıorum 5000 km de bir değişerek. 165bin km de bir gram yağ eksiltmeden hiçbir kompresyon kaybı olmadan gayet iyi kondisyonda muhafaza edebildik. Fiyat performans olarak normal araçlar için ideal yağlardan biridir. Diğer aracıma da 10-60 mobil1 2500 kmde bir servis periyodu olarak uyguluyorum fazlaca stress altında bir motor olmasına rağmen yağlamayla ilgili hiçbir sorunla karşılaşmadık daha.