Bu başlıklara yazarken hep tereddüt ediyorum Orco başkanın başına iş açmayalım diye fakat bazı firmalar o kadar sinir bozuyor ki insan içini döküp rahatlamak istiyor. Kargosundan internet sağlayıcısına kadar bir iki tanesini kendimce millete ifşa edeyim ki rahatlıyım. Sıkıntı olursa mesajım silinebilir benim için önemli değil kırılıp darılmam 
Kargolar ile başlayalım. Bu aralar Amerika'ya bir zarf yollamam lazım (elektronik çağında hala mühürlü kaşeli zarf isteyen zihniyet utansın) bildiğiniz mektup zarfı boyutunda içinde tek bir A4 barındıran basit bir zarf. DHL, Fedex ve UPS ile görüştüm ve pazarlık (!) yapıp fiyat aldım. Fedex'i kesinlikle kutlarım, daha önce kullanmadım fakat her müşterisine tek fiyat vererek ve bence doğrusunu yaparak benim takdirimi kazandı kendisine daha sıcak bakmaya başladım. UPS ve DHL'e gelicek olursak; ilk olarak DHL ile görüştüm ve kendilerinden bu zarf için fiyat vermelerini rica ettim 71 Euro ile başladılar fiyatlandırma işine, UPS'den daha düşük fiyat teklifi aldığımı belirtip teşekkür ettim (Arkadaşım UPS daha ucuz demişti ordan biliyorum, DHL'le konuşurken daha UPS'i aramamıştım) bunu duyan yetkili fiyatı 61 Euro seviyesine indirebileceğini söyledi fakat ben UPS'in fiyatının hala daha düşük olduğunu söyleyerek teşekkür ettim bunun üzerine son fiyat olarak 54 Euro fiyat verebileceğini söyledi. Ben Kargo firması gibi hizmet sektöründe olan ve herkese aynı fiyatları sunan (çok girdisi olan kurumsal firmalara veya esnafa verdikleri fiyatlar hariç) veya sunması gereken bir firmanın pazarlık yapmasının şaşkınlığını yaşarken tekrar teşekkür ederim telefonu kapattım. Bunun üzerine UPS'i aradım, bu sefer pazarlık yapıldığının bilincinde olarak hazırlıklıydım. UPS'de telefonu açan görevli 200 TL ile pazarlığı (!) başlattı, DHL'den daha uygun fiyat aldığımı belirtmem üzere 170 küsür liraya inebileceğini söyledi, DHL'in hala daha uygun olduğunu belirttim ve son fiyat bu mudur diye sordum, beni 2 dakika bekleteceğini ve müdürü ile konuşacağını söyledi, müdürü onay vermiş olacakki 150 liralık son fiyat ile bana dönüş yaptı teşekkür edip kapattım. En son olarak aramamış olmamak için Fedex ile görüştüm, telefonu açan hanımefendi istediğim kargo tipinin 138 lira ücreti olduğunu söyledi, diğer firmalarda pazarlık yaptığımı ve buna şaşırdığımı söyledim ve onlardaki son fiyatı sordum, ''Biz herkese tek fiyat uyguluyoruz, indirim veya kampanyamız varsa herkes aynı şekilde yararlanıyor'' cevabını aldım, teşekkür edip kapattım.
Bu yukarıdaki telefon konuşmalarının üzerine pazarlık yapmadığım tüm kargo işlemlerime mi sinirleneyim, yurt dışında bu tarz pazarlıkları olmayan firmaların Türkiye'ye geldiklerinde cozuttuklarına mı üzüleyim bilemedim, şaşırmış durumdayım. Bu firmaları kullanacak komşularımız olura akıllarında bulunsun UPS ve DHL verdikleri fiyat üzerinden %25 daha indirim yapıyorlar pazarlık ile.
Bir diğer göz göre göre kazıklama olayı ise TTNET sayesinde başıma geldi. Lise zamanlarında World of Warcraft oynarken bize sağladığı gecikmeler ve arayıp nedeninin sorduğumuzda bize verdiği lakayt cevaplar (yurt dışı çıkış kablolarını balıklar kemirmiş demedikleri kaldı) ile 10 senedir hiç ısınamadığım bu firmaya yeni taşındığımız evin konumu nedeniyle mecbur kalmam hoşuma gitmesede kabullenmiştim. Önceki evdeki sözleşmem bittiği için yeni taşındığım yerde diğer firmalara da bakarım diye düşünüyordum fakat hiç biri Urla'ya fiber hizmeti vermediği için TTNET'e kaldım. Sözleşmenin bitmesi ile 95 liraya fırlayan 24 mbit 75 GB AKK'lı internetim için yeni bir kampanya, sözleşme vs var mı diye sormak için müşteri hizmetlerini aradım, bu arada eski sözleşmem Tivibu+telefon+internet 59 Türk Lirasıydı, sözleşme bitmeden Tivibuyu bir başka başlığın konusu olabilecek sebeplerle iptal ettirmiştim, telefonu ise zaten kullanmıyordum bu yüzden sözleşme sonunda sadece internet istediğimi belirttiğim zaman bana verdikleri fiyat 95 TL oldu. Farklı firmalara bakarken internetsiz kalmamak adına kabul etmiştim. Neyse, müşteri hizmetlerine tivibu istemediğimi fakat eski kampanyaları gibi uygun kampanya varsa düşünebileceğimi, asıl ihtiyacımın internet olduğunu belirttim. Tivibu içeren 59 TLlik kampanyanın artık olmadığını ve sadece internet istiyorsam (ki bu internet yukarıda saydığım özellikte olan internet paketi) tek opsiyonun 95 lira olduğunu söyledi. Bu arada yan komşumuz da benimle aynı Tivibu kampanyası bittikten sonra TTnet arayıp kampanyasının bittiğini ve ne istediğini sorduğu zaman iptal ettirmek istediğini söylemiş bunun üzerine TTnet ikna kampanyası gibi bir isimle 24mbit interneti aylık 39-42 lira gibi bir fiyata 12 aylığına vermiş. Benimle konuşan müşteri temsilcisine böyle böyle yan komşum benimle aynı durumda ona böyle bir kampanya sunulmuş bende ondan istiyorum dediğim zaman bana öyle bir kampanyalarının olmadığını söyledi. Burada uzun uzun bir tartışma yaşadık hiç yazıp kafanızı şişirmiyorum, tartışma sonunda ben hiç bir sonuç alamadan telefonu kapattım. Ertesi gün yetkili bir şahsiyet arayıp dünkü telefon kaydını dinlediklerini müşteri kaybetmek istemediklerini müşterilerinin onlar için değerli olduğunu söyleyip aynı 40 liralık interneti bana da teklif etti. Tamam iyi hoş kayıtlar dinlenmiş vs fakat ya ben bunu bilmeseydim ve orda tartışma çıkarmasaydım? TTnet'in tüm müşterilerini arayıp hangi paketi ne fiyatla kullandığını araştırmak benim görevim mi? Kurumsal bir şirket olarak halka aynı fiyatla hizmet vermek onların görevi değil mi?
Son şikayetimi ise uzun uzun yazmayacağım sadece genel olarak dile getireceğim. GSM operatörlerinin 20 yıllık müşterilerini kazıklarken numarasını taşıyanlara %50ye varan indirimler yapmaları. Bunun hiç bir mantıklı açıklaması olduğunu düşünmüyorum, öyle olduğunu düşünen varsa tartışıp doğruyu öğrenmeyi çok isterim.
Olayları yazarken tekrar sinirlenip adam akıllı cümleleri bağlayamamış olabilirim, havada kalmış veya sonu olmayan cümleler olabilir onlar için şimdiden üzgün olduğumu belirtiyorum
Baya baya doluymuşum bu konuda onu fark ettim, yazının uzunluğu için de kusura bakmayın lütfen.

Kargolar ile başlayalım. Bu aralar Amerika'ya bir zarf yollamam lazım (elektronik çağında hala mühürlü kaşeli zarf isteyen zihniyet utansın) bildiğiniz mektup zarfı boyutunda içinde tek bir A4 barındıran basit bir zarf. DHL, Fedex ve UPS ile görüştüm ve pazarlık (!) yapıp fiyat aldım. Fedex'i kesinlikle kutlarım, daha önce kullanmadım fakat her müşterisine tek fiyat vererek ve bence doğrusunu yaparak benim takdirimi kazandı kendisine daha sıcak bakmaya başladım. UPS ve DHL'e gelicek olursak; ilk olarak DHL ile görüştüm ve kendilerinden bu zarf için fiyat vermelerini rica ettim 71 Euro ile başladılar fiyatlandırma işine, UPS'den daha düşük fiyat teklifi aldığımı belirtip teşekkür ettim (Arkadaşım UPS daha ucuz demişti ordan biliyorum, DHL'le konuşurken daha UPS'i aramamıştım) bunu duyan yetkili fiyatı 61 Euro seviyesine indirebileceğini söyledi fakat ben UPS'in fiyatının hala daha düşük olduğunu söyleyerek teşekkür ettim bunun üzerine son fiyat olarak 54 Euro fiyat verebileceğini söyledi. Ben Kargo firması gibi hizmet sektöründe olan ve herkese aynı fiyatları sunan (çok girdisi olan kurumsal firmalara veya esnafa verdikleri fiyatlar hariç) veya sunması gereken bir firmanın pazarlık yapmasının şaşkınlığını yaşarken tekrar teşekkür ederim telefonu kapattım. Bunun üzerine UPS'i aradım, bu sefer pazarlık yapıldığının bilincinde olarak hazırlıklıydım. UPS'de telefonu açan görevli 200 TL ile pazarlığı (!) başlattı, DHL'den daha uygun fiyat aldığımı belirtmem üzere 170 küsür liraya inebileceğini söyledi, DHL'in hala daha uygun olduğunu belirttim ve son fiyat bu mudur diye sordum, beni 2 dakika bekleteceğini ve müdürü ile konuşacağını söyledi, müdürü onay vermiş olacakki 150 liralık son fiyat ile bana dönüş yaptı teşekkür edip kapattım. En son olarak aramamış olmamak için Fedex ile görüştüm, telefonu açan hanımefendi istediğim kargo tipinin 138 lira ücreti olduğunu söyledi, diğer firmalarda pazarlık yaptığımı ve buna şaşırdığımı söyledim ve onlardaki son fiyatı sordum, ''Biz herkese tek fiyat uyguluyoruz, indirim veya kampanyamız varsa herkes aynı şekilde yararlanıyor'' cevabını aldım, teşekkür edip kapattım.
Bu yukarıdaki telefon konuşmalarının üzerine pazarlık yapmadığım tüm kargo işlemlerime mi sinirleneyim, yurt dışında bu tarz pazarlıkları olmayan firmaların Türkiye'ye geldiklerinde cozuttuklarına mı üzüleyim bilemedim, şaşırmış durumdayım. Bu firmaları kullanacak komşularımız olura akıllarında bulunsun UPS ve DHL verdikleri fiyat üzerinden %25 daha indirim yapıyorlar pazarlık ile.
Bir diğer göz göre göre kazıklama olayı ise TTNET sayesinde başıma geldi. Lise zamanlarında World of Warcraft oynarken bize sağladığı gecikmeler ve arayıp nedeninin sorduğumuzda bize verdiği lakayt cevaplar (yurt dışı çıkış kablolarını balıklar kemirmiş demedikleri kaldı) ile 10 senedir hiç ısınamadığım bu firmaya yeni taşındığımız evin konumu nedeniyle mecbur kalmam hoşuma gitmesede kabullenmiştim. Önceki evdeki sözleşmem bittiği için yeni taşındığım yerde diğer firmalara da bakarım diye düşünüyordum fakat hiç biri Urla'ya fiber hizmeti vermediği için TTNET'e kaldım. Sözleşmenin bitmesi ile 95 liraya fırlayan 24 mbit 75 GB AKK'lı internetim için yeni bir kampanya, sözleşme vs var mı diye sormak için müşteri hizmetlerini aradım, bu arada eski sözleşmem Tivibu+telefon+internet 59 Türk Lirasıydı, sözleşme bitmeden Tivibuyu bir başka başlığın konusu olabilecek sebeplerle iptal ettirmiştim, telefonu ise zaten kullanmıyordum bu yüzden sözleşme sonunda sadece internet istediğimi belirttiğim zaman bana verdikleri fiyat 95 TL oldu. Farklı firmalara bakarken internetsiz kalmamak adına kabul etmiştim. Neyse, müşteri hizmetlerine tivibu istemediğimi fakat eski kampanyaları gibi uygun kampanya varsa düşünebileceğimi, asıl ihtiyacımın internet olduğunu belirttim. Tivibu içeren 59 TLlik kampanyanın artık olmadığını ve sadece internet istiyorsam (ki bu internet yukarıda saydığım özellikte olan internet paketi) tek opsiyonun 95 lira olduğunu söyledi. Bu arada yan komşumuz da benimle aynı Tivibu kampanyası bittikten sonra TTnet arayıp kampanyasının bittiğini ve ne istediğini sorduğu zaman iptal ettirmek istediğini söylemiş bunun üzerine TTnet ikna kampanyası gibi bir isimle 24mbit interneti aylık 39-42 lira gibi bir fiyata 12 aylığına vermiş. Benimle konuşan müşteri temsilcisine böyle böyle yan komşum benimle aynı durumda ona böyle bir kampanya sunulmuş bende ondan istiyorum dediğim zaman bana öyle bir kampanyalarının olmadığını söyledi. Burada uzun uzun bir tartışma yaşadık hiç yazıp kafanızı şişirmiyorum, tartışma sonunda ben hiç bir sonuç alamadan telefonu kapattım. Ertesi gün yetkili bir şahsiyet arayıp dünkü telefon kaydını dinlediklerini müşteri kaybetmek istemediklerini müşterilerinin onlar için değerli olduğunu söyleyip aynı 40 liralık interneti bana da teklif etti. Tamam iyi hoş kayıtlar dinlenmiş vs fakat ya ben bunu bilmeseydim ve orda tartışma çıkarmasaydım? TTnet'in tüm müşterilerini arayıp hangi paketi ne fiyatla kullandığını araştırmak benim görevim mi? Kurumsal bir şirket olarak halka aynı fiyatla hizmet vermek onların görevi değil mi?
Son şikayetimi ise uzun uzun yazmayacağım sadece genel olarak dile getireceğim. GSM operatörlerinin 20 yıllık müşterilerini kazıklarken numarasını taşıyanlara %50ye varan indirimler yapmaları. Bunun hiç bir mantıklı açıklaması olduğunu düşünmüyorum, öyle olduğunu düşünen varsa tartışıp doğruyu öğrenmeyi çok isterim.
Olayları yazarken tekrar sinirlenip adam akıllı cümleleri bağlayamamış olabilirim, havada kalmış veya sonu olmayan cümleler olabilir onlar için şimdiden üzgün olduğumu belirtiyorum

A ship in port is safe, but that's not what ships are built for.
-Grace Hopper
-Grace Hopper