Spor Yapıyor musunuz?
#51
Evime yakın bi kolu parkuru var temiz güzel zemin , koşan insanda çok motive oluyoruz , arabada ayakkabı kıyafet hep var , işten erken dönersem mutlaka koşuyorum . Yarışlara hiç katılmadım ama düşünüyorum , inşallah denk geliriz bi Geltir takımı kurarız Smile
Look Sharp - Feel Sharp - Be Sharp
Cevapla
#52
@MetsGo abi ne demek ya. Hayat tıraş değil , tıraşı kesmek lazım arada Big Grin Forumun yarısı atlet , yarısı boksör çıktı Big Grin ben de eski müsabık sporcuyum. Nerde kimle çalışıyorsunuz ? En son 13 yıl önce üniversitelerarası 81 de oynadım ve bıraktım. 69-75 oynuyordum öncesinde. Aktif olarak antrenmanlara devam ediyorum , hatta sparring vs yapıyordum ta ki şu pandemiye kadar Sad spor hayatımın kalan yarısı da koşmakla geçti ama şu menisküs duman etti sol dizimi. Açıkcası hala gözüm basmıyor koşmaya , biraz daha toplamam lazım.

@Cem.O44 hocam koşu ciddi bir seratonin kaynağıdır. Düzenli koşmaya başlarsanız cidden bırakamazsınız. Lakin amaca yönelik bir metodoloji hedeflenmiyorsa maksimum hızımızın %20-30 temposu ideal.patlayıcılık , sürat vs çalışılacaksa ayrı. Kuvvette dayanıklılık kazandırır ayrıca ortalama 40 dk jog la güzel de yağ yakılır.
Cevapla
#53
(16/09/2020, Saat: 01:17)MetsGo Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Evime yakın bi kolu parkuru var temiz güzel zemin , koşan insanda çok motive oluyoruz , arabada ayakkabı kıyafet hep var , işten erken dönersem mutlaka koşuyorum . Yarışlara hiç katılmadım ama düşünüyorum , inşallah denk geliriz bi Geltir takımı kurarız Smile
Komşum hatırlıyorum benim koşuya başlamam da sizinle konuşmamızın etkisi çok oldu. O günden bugüne yaklaşık 6 ayda ciddi mesafe kaydettim. Ben pandemi döneminde hiç bırakmadım, ufak bir oğlum olması sebebi ile sabah 6 da uyanıyoruz o saatler çok sakin olduğu için site içinde 480m'lik parkurda koştum. Parkurdan biraz sıkılınca arayışa başladım eve çok yakın doğa park diye bir park var orayı keşfettim gayet güzel özellikle hafta sonu kokuları için ideal.

Ayakkabı ne kullanıyorsunuz?

Redmi Note 8 Pro cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Son koşu böyleydi.

dc978323ff43c97ffb597bbe3a80ba7b.jpg

Redmi Note 8 Pro cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İlk 10km ve en hızlı tempolu koşum.

99241717432acea1a084a318069a7b3e.jpg

Redmi Note 8 Pro cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Cevapla
#54
Futbolu sevdiğim halde koşmayı bir türlü sevemedim. Uzun zamandır fitness yaptığım için kas gücüm iyi. Oturarak çalışıyorum, kalori hesabı yapmadığım ve canımın istediğini yediğim için ise özellikle karın bölgesinde biraz yağ var. Genel vücut yağ oranım tahmini %17 civarıdır. Yaş 37, boy 1.87, kilo 87, bel çevrem 90 cm. En büyük eksikliğini hissettiğim şey ise bazı dönemler yaptığımız halı saha maçlarında aç karnına gitmeme rağmen çok fazla koşamamak ve bir süre sonra tıkanmak. Vücudum yorulmuyor, güç olarak iyi hissediyorum ama kondisyonum pek iyi değil. Benzer yaştaki diğer arkadaşlar da üç aşağı beş yukarı benim gibi ama onlarda düzenli antrenman yapan yok. Bu nedenle benim kondisyonumun daha iyi olması lazım diye düşünüyorum. Halı saha kondisyonumun artması için salona gittiğim zamanlarda veya evde yapabileceğim (çok zamanımı almayacak ve karmaşık olmayan) bir kaç hareket tavsiyesinde bulunacak komşularım olursa memnun olurum.
TemeT NoscE
Cevapla
#55
@sudüşleri Her sporun kondisyon gereksinimi farklıdır. Maraton koşan birisinin 100 metre , 100 metre koşucusunun da maraton da kondisyon kapasitesi yeterli gelmeyecektir. Veya iyi kondisyonlu bir boksör, basketbol maçında perte çıkabilir.

Ben sizin yerinizde olsam sprint antrenmanı yaparım. Futbol da kuvvette dayanıklılık kazandıracak düz koşularla birlikte, patlayıcılık ani süratli koşular da önemlidir. 100 metre sprint - maksimum kapasitenizin %70 Şule, akabinde dönerken jog la başlangıç noktasına dönme , sonra tekrar 100 MT %70 gibi. Bu aslında 400-200-100-50, 200-400-600-800 şeklinde de yapılır ancak başlangıç için şu aşamada gereksiz olur. Anaaerobik kapasiteniz yetmez zaten.
Cevapla
#56
@sudüşleri , Kaanayhan komşumuz güzel tavsiyeler vermiş bence se interval koşu antrenmanı yaparak geliştirebilirsiniz , 300-500 metrelik parkur ve güzel bir koşu ayakkabısı yeterli

@oozturk komşum hatırladım sohbetimizi , maaşallah çok iyi antrenmanlar . Ben jogging yavaş koşudan daha çok keyif alıyorum hız koşularını 6-8 km de bırakıyorum benimde 10k hız performansım sizinki gibi aşağı yukarı
Ayakkabı Adidas solarboost kullanıyorum , Adidas’ın koşu ayakkabılarını beğeniyorum topuk çok kalın olan ultraboost ü begenemedim sadece , beş fıtığı oldugu için topuk zemine temas ettirmemek çok önemli benim için
Look Sharp - Feel Sharp - Be Sharp
Cevapla
#57
Haftanın 6 günü sabah 6:30 - 8:30 arası koşu yada yürüyüş , temel fizik hareketleri ve yüzme.
Cevapla
#58
(16/09/2020, Saat: 14:15)MetsGo Adlı Kullanıcıdan Alıntı: @sudüşleri , Kaanayhan komşumuz güzel tavsiyeler vermiş bence se interval koşu antrenmanı yaparak geliştirebilirsiniz , 300-500 metrelik parkur ve güzel bir koşu ayakkabısı yeterli

@oozturk komşum hatırladım sohbetimizi , maaşallah çok iyi antrenmanlar . Ben jogging yavaş koşudan daha çok keyif alıyorum hız koşularını 6-8 km de bırakıyorum benimde 10k hız performansım sizinki gibi aşağı yukarı
Ayakkabı Adidas solarboost kullanıyorum , Adidas’ın koşu ayakkabılarını beğeniyorum topuk çok kalın olan ultraboost ü begenemedim sadece , beş fıtığı oldugu için topuk zemine temas ettirmemek çok önemli benim için
Solar boost, pure boost rbl ve pegasus 36 arasında çok gittim geldim sonunda Pegasus aldım. Önceki ayakkabım UA Thrill 2 idi arada dağlar kadar fark var. Ayakkabı çok önemliymiş onu anladım.

Redmi Note 8 Pro cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Cevapla
#59
(16/09/2020, Saat: 12:17)sudüşleri Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Futbolu sevdiğim halde koşmayı bir türlü sevemedim. Uzun zamandır fitness yaptığım için kas gücüm iyi. Oturarak çalışıyorum, kalori hesabı yapmadığım ve canımın istediğini yediğim için ise özellikle karın bölgesinde biraz yağ var. Genel vücut yağ oranım tahmini %17 civarıdır. Yaş 37, boy 1.87, kilo 87, bel çevrem 90 cm. En büyük eksikliğini hissettiğim şey ise bazı dönemler yaptığımız halı saha maçlarında aç karnına gitmeme rağmen çok fazla koşamamak ve bir süre sonra tıkanmak. Vücudum yorulmuyor, güç olarak iyi hissediyorum ama kondisyonum pek iyi değil. Benzer yaştaki diğer arkadaşlar da üç aşağı beş yukarı benim gibi ama onlarda düzenli antrenman yapan yok. Bu nedenle benim kondisyonumun daha iyi olması lazım diye düşünüyorum. Halı saha kondisyonumun artması için salona gittiğim zamanlarda veya evde yapabileceğim (çok zamanımı almayacak ve karmaşık olmayan) bir kaç hareket tavsiyesinde bulunacak komşularım olursa memnun olurum.

Sprint antrenmanı çok ağır gelebilir size. Fartlek ve interval antrenmanlar hızlı kondisyon kazanmak için faydalı antrenmanlar.
İkisi birbirine oldukça benzer. İntervalde önceden belirlenmiş mesafeyi , örneğin 100m %80-90 tempo sonrasında 100m jog temposuyla başlangıçta 8-10 tekrar yapmak gibi.
Fartlek ise tamamen nasıl hissettiginize bağlı olarak tempoyu artırıp düşürme şeklinde.
Resim yükleyemiyorum. İntervalde düzenli yükselen ve düşen grafik gibi düşünün, fartlek ise düzensiz olacaktır.
Nette güzel bilgilere ulaşabilirsiniz. Bir yazıda fartlek ve interval in yağ yakımında da normal tempolu koşuya göre inanilmaz avantajlı olduğunu okumuştum. Hatta antrenman sonrası dinlenme sırasında bile ertesi güne kadar vücut yağ yakmaya devam ediyormuş.
Cevapla
#60
Çoçuk iken 2004 civarı show televizyonunda Tarık Solak sunuculiğunu yapıyordu. Kickbox müsabakaları oluyordu. Bizde o gece merakla izliyorduk ve etkilenmiştik. Kendi aramızda çimlerde kilo olarak yakòn arkadaşlarla aşırıya kaçmadan tlevizyonda ne görüyorsak yapmaya çalışıyorduk.

Üniverstede teakwondo'ya gittim. Zaten zayıftım iyice yağlarım eridi ve karın kaslarım belli olmaya başladı. Üniversite bitince köyde öğrendiğim hareketleri yapmaya devam ettim. Ağırlıkta çalışıyordum. Şimdilerde kaytarsamda ara ara ağırlık çalışıyorum. Kondisyonun iyi diyebilirim. Ama daha iyi olabilir.
Ya İstanbul beni alacak ya ben İstanbul'u. Fatih Sultan Mehmet
WWW
Cevapla


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  19 Mayıs Atatürk'ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı Kutlu Olsun DelikanliTiras 30 2,894 19/05/2020, Saat: 19:24
Son Yorum: Cem.O44
  Satın aldığınız ürünlerin içeriğini okur musunuz solidas 20 3,008 07/08/2019, Saat: 11:34
Son Yorum: Ratiere
Exclamation Sigaranın radyoaktif olduğunu biliyor musunuz? Lord Sparhawk 4 1,938 29/07/2018, Saat: 23:58
Son Yorum: umutatakul
  Çanta kullanıyor musunuz? Lord Sparhawk 32 28,318 04/10/2015, Saat: 11:27
Son Yorum: Chinaski
  Müzik çalmayan spor salonu Viyaduk 12 10,021 29/07/2015, Saat: 16:34
Son Yorum: Viyaduk
  Spor İçin Nabız Ölçer Saat Tavsiyesi eggman 5 14,770 17/06/2013, Saat: 22:37
Son Yorum: eskiuyemnt

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: